site betrouwbaar??

• Onderwerp starter Onderwerp starter vanschagen
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 9
  • Weergaven 972
@Abraham veilig of niet?

Heb je de link bezocht uit mijn vorige bericht, dan staat daar dat de site 100% veilig is.

Hij heeft wel een beveiligde verbinding ssl dus ik vermoed wel dat deze betrouwbaar is.
Sorry, maar SSL zegt dus gewoon 0 over betrouwbaarheid, dat is een verkeerde gedachte en daar moet je ook niet van uit gaan.

SSL zegt alleen dat de verbinding beveiligd is, meer niet.
Softonic werkt ook met SSL en daarvan is bijv. beken dat die veel bloatware en soms malware in zijn downloads heeft.

Heb je de link bezocht uit mijn vorige bericht, dan staat daar dat de site 100% veilig is.
Alleen kun je daar ook niet op vertrouwen want het blijkt dat dit oordeel gebaseerd is op slechts 1 review.
Dus 1 persoon die zegt dat het goed is. Normaliter zijn het er wel meer.

Het is gratis dus is vermoedelijk wel te vertrouwen. Echter hou er rekening mee dat het een Chinese site is. Ik zou daar dus niet van hun online diensten gebruik maken met afbeeldingen waar je zelf copyright op wilt gebruiken.

Voor de rest bestaat de site al 5 jaar en ziet het er niet verdacht dus vermoedelijk is die wel betrouwbaar voor de rest.

@Abraham54 Ik schreef ook niet dat hij in China gehost was. Ik schreef dat het een Chinese site was en dat klopt.
Waar een site gehost is maakt verder niet uit.
En Cloudflare wordt trouwens vaak gebruikt om echte ip's te maskeren. Maar zoals gezegd, maakt niet uit waar ie gehost is.

hier een screenshot van gemaakt

ik ben veel website,s tegen gekomen waar ik bij sommige lid ben en daar staat soms onbeveiligde verbinding op het hangslotje, moet ik dat dan ook onbetrouwbaar vinden, terwijl ik weet dat ze hun certificaat niet hebben vernieuwd?
ja van softonic dat is al jaren geweten dat deze onbetrouwbaar is, ondanks hun beveiligde verbinding

Laatst bewerkt:
moet ik dat dan ook onbetrouwbaar vinden, terwijl ik weet dat ze hun certificaat niet hebben vernieuwd?
Nogmaals... het wel of niet hebben van een slotje zegt NIETS over de betrouwbaarheid van de site, dat zegt alleen dat de verbinding op zich met die site beveiligd is en dat is het dan ook.

Dus als er een voor jou bekende site is die geen slotje heeft (om welke reden dan ook) is dat geen reden om ze niet te vertrouwen.
Andersom is het voor een onbekende site die wel een slotje heeft ook geen enkele reden om die alleen om die reden te vertrouwen, of niet. Een slotje zegt -niets- over wat er achter zit.
Daar zijn andere testen voor en reviews. Boeven hebben ook vaan een beveiligde verbinding. Letsencrypt is gratis en kan iedereen gebruiken dus alleen aan een beveiligde site kun je verder niets afleiden over de betrouwbaarheid van de eigenaar.

Terug
Bovenaan Onderaan