Should I Sell my Tesla Model X for this Mercedes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 911

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.049
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Should I Sell my Tesla Model X for this Mercedes?

Als we toch met Mercedes bezig zijn:

A driving experience of a different kind – the F 015 – Mercedes-Benz original

Het is een prachtige auto, maar al kijk ik nou in al mijn sokken, de oude en de nieuwe: het zal wel een C3 Picasso van 8 jaar oud blijven. Tenzij ik de postcodeloterij win, en ik ga er van uit dat ik dat eens zal doen.

Maar ik denk dat je deze auto niet 2 dagen zo kunt laten staan. Nee, die moet in je garage (!) en permanent aan het stopcontact, want al de elektronica gebruikt veel stroom.

Die electrische auo's hebben ook nog een ouderwetse 12volt accu aan boord voor dat soort geintjes!
En leds gebruiken zoals bekend heel weinig energie.

Ik kwam daarop, omdat wij een paar jaren geleden op het huis van een collega paste, en toen die naar Frankrijk ging, stond zijn auto in zijn garage permanent aan het stopcontact, anders was hij bij thuiskomst zo dood als een pier. En dat was ook zo'n auto vol met snufjes.

Wij kregen de opdracht om, in geval van brand, de kat en de auto te redden!
En we wisten dus waar de autosleutels lagen, we hebben daar een aantal jaren in de vakantie op dat grote huis gepast, en ik was doodsbang dat we dat ding echt uit die vrij smalle garage zouden moet rijden.!:cold_sweat:

Kate zei:
ik was doodsbang dat we dat ding echt uit die vrij smalle garage zouden moet rijden.!:cold_sweat:
Je lijkt op mijn vriendin. Die kan goed auto rijden, maar ze heeft wat moeite met fileparkeren. En aan parkeergarages, vooral ouderwetse met smalle parkeervakken met dikke betonnen zuilen waar je omheen moet slalommen, heeft ze ook een enorme hekel.
Ik heb zelf al 25 jaar geen auto meer en ik rijd dan ook vrijwel nooit meer; ook niet in de auto van mijn vriendin (ik laat me liever rijden), maar als we een keer in een parkeergarage komen, dan moet ik het stuur overnemen en die auto inparkeren. Ook wanneer ze bij mij komt, dan merk ik dat ze liever 100 meter verderop parkeert, terwijl er voor mijn huis ook nog een klein plaatsje is. Ze vraagt me dan wel eens om de auto op te halen en voor mijn huis in te parkeren. Dat is het enige wat ik nog doe aan autorijden. ;)
Verder is mijn vriendin een veel betere chauffeur dan ik.

Ha, het is alsof ik mezelf lees in die beschrijving! Ik ga in parkeergarages altijd op de bovenste verdieping staan, omdat de meeste mensen al eerder een plekje zagen. Maar die plekjes vind ik altijd te klein om in te parkeren.
En och, je kunt met de lift op en neer Het nadeel is dan wel dat je van boven lang moet slingeren door al die smalle gangen, voordat je de auto veilig bij de uitgang hebt.
En in mijn straat sta ik vaak op de stoep, omdat ik de nog beschikbare plaatsen zelfs voor mijn leuke kleine auto niet goed genoeg vind! Die stoep is trouwens 's avonds een redmiddel, want met 2 auto's per huis hield men in 1974 bij de bouw van dit huis geen rekening!

Volgens mijn man rijd ik beter dan hij en in ieder geval harder. Maar ik verdenk hem er van dat dit een gemakzuchtige reden is om bij lange ritten lekker in slaap te kunnen vallen! Ik weet niet of jij jezelf daar ook in herkent?

Ik vind het een prachtige auto en kan haast niet wachten om een keertje naar de showroom te gaan kijken zodra hij uitkomt.......

Terug
Bovenaan Onderaan