Serieus groot probleem

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 februari 2019
Punten
83
OS
Win10
AV
Bitdefender
Ik heb gisteren een zoekopdracht gegeven om alle mp3's op mijn pc te vinden. Dat bleken er 5975 te zijn, in een totaaloverzicht, ncl. het bijbehorende pad. Mijn beide schermen stonden dus daarmee helemaal vol (en nog veel meer...). Opslaan als.... kon niet en dus probeerde ik In een domme actie die in een nieuwe map te zetten maar dat ging gigantisch mis zodat ik nu 5975 mp-iconen op beide schermen (en nog veel meer !) op mijn bureaublad heb staan.. De pc afsluiten ging niet door de enorme hoeveelheid data en dus heb ik uiieindelijk de pc fysiek uitgezet.

Bij opstarten zojuist. staan mijn snelkoppelingen nog wel allemaal op de juiste plaats.

Kan ik die hele actie nog ongedaan maken en alles weer terugzetten naar de plaats waar ze vandaan kwamen? Ik bedoel de pc terugzetten naar de toestand waarin er geen probleem was.

Dit ga je niet leuk vinden.

Nee, zeer waarschijnlijk niet. Omdat je de computer hebt uitgezet zal herstellen via "control-Z' niet meer werken. Windows herstel gaat ook niet werken want die doet niets met gebruikersbestanden. Als je een backup hebt kan je die (gedeeltelijk) terugzetten en zo de MP3 bestanden weer op hun oorspronkelijke plaats krijgen.

Zijn dit snelkoppelingen die op je bureaublad staan?
Als het zo is verwijder die op volgende manier.
je kan meerdere snelkoppelingen tegelijk selecteren en vervolgens op de toets "Delete" op je toetsenbord drukken om ze te verwijderen. Om meerdere snelkoppelingen te selecteren, houdt u de toets "Ctrl" ingedrukt terwijl u klikt op de snelkoppelingen die u wilt verwijderen.
Voor 5000+ snelkoppelingen dan ben je wel een tijd bezig.
Ik kan wel een scriptje schrijven om een overzicht in excel of access te krijgen.

Als ze op een rij staan kun je ook gewoon de eerste aanklikken en dan shift ingedrukt houden en dan de laatste.
Tenzij er nog meer andere dingen tussen staan.
Of als het allemaal snelkoppelingen zijn en je hebt er maar een paar die er standaard op stonden en weer teruggezet kunnen worden kun je ook gewoon ctrl-A doen, dan heb je alles geselecteerd en dan deleten.
En dan evt. in de vuilnisbak kijken en die terugzetten wat je wel nog wilt of evt. even nieuw maken.

Je kan ook via de verkenner naar de map bureaublad of desktop gaan. Dat is vaak makkelijker om een selectie te maken. Je kan daar sorteren op type en zo heel lange reeksen snel verwijderen of verplaatsen.

Dag allemaal, de eerste reactie (van Enigma147) was heel duidelijk, maar was een extra stimulans om het toch te proberen. Mijn 2 x 25½ schermen stonden dus helemaal vol met mp3's in icoonvorm. Ik heb toen daar eerst een nieuwe map gemaakt. Die verdween meteen ergens tussen alle mp3's. Toen ik hem uiteindelijk vond, heb ik een paar mp3's naar die map proberen te slepen. Meteen werd mijn scherm een aantal seconden blauw... Eenmaal het scherm weer terug, zag ik alleen een blauw rondje dat maar bleef rondraaien , zo'n 5 minuten lang. Dat kostte dus enorm veel geheugen... En dat was niet de oplossing.

Toen heb ik via Mijn Computer (Verkenner?) naar mijn D-schijf gezocht waar nog een aantal andere mp3's in een map stonden, niet als icoon maar als tekstbestand. Mijn bureaublad-iconen daar allemaal naartoe slepen was eerder al geen optie want voor een aangemaakte map duurde dat al erg lang...en dan was ik waarschijnlijk nog weken bezig.

Toen bedacht ik dat ik nog een keer naar Mijn Computer moest gaan, en dan nu zoeken naar mijn Bureaublad. Daar stonden al die mp3's maar allemaal nu nog in icoonvorm. Via Beeld kon ik die toen in LIJST zetten. Toen was het een peuleschil. Van die tweede Mijn Computer kon ik toen telkens, in grote delen tegelijk, die tekstmp3's naar de eerste mp3 map op mijn D-schijf zetten: alles selecteren, vasthouden en slepen . Gewoon gesleept dus. Geen geheugenprobleem meer!! Binnen no time was mijn Bureaublad weer leeg....! Zucht...

ArtStudio, is dat hetgeen je bedoelt? Want dat is inderdaad de manier! :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan