Vraag Security alert van Google.

perloc

Bekend Lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reacties
512
Reaction score
36
Punten
28
Leeftijd
82
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Google blijft maar "security alert" berichten sturen.
De header daarvan is: "Sign-in attempt was blocked."
Het stelt dat iemand mijn paswoord heeft gebruikt om in mijn account te komen.
Met die informatie moet ik het doen. Ik weet niet over welk account het gaat, 1, mijn gmail account, 2. mijn Mail account welk ik heb afgeblazen, maar nog wel aanwezig is (weet niet hoe ik dat (Mail) de nek kan omdraaien) of mijn 3. whatsapp account.
En dan komt de crusiale vraag: "No, it was not me" - of "Yes is was me". Hoe weet ik waarover het gaat? En waar moet ik op drukken?
Inmddels wel beantwoord dus ik moet even afwachten of het nog optreedt. Meestal minsten 2x per dag.
Gmail en Whatsapp werken normaal. Ook op mijn cel heb ik gezeur gehad van Google over zoiets. Ik heb het niet kunnen oplossen maar mijn vrouw wel. Hoe weet ik niet.
perloc

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.404
Reaction score
4.238
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Je krijgt die meldingen van Google via het oproepen van de webinlog?
En wat precies bedoel jij met " Ook op mijn cel heb ik gezeur gehad van Google over zoiets. "

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
3.950
Reaction score
765
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Normaliter staat er dacht ik ook een link bij waarop je kunt klikken en dan kom je in het inlogscherm van jouw Gmail account terecht waar het over gaat.

Ik krijg die meldingen ook wel eens, maar dat is als ik de VPN aan heb staan en op de achtergrond Mailwasher de mail blijft controleren. Dan klik ik wel van Yes it was me.
Normaliter zie ik die dingen nooit. Maar ik heb geen mensen die een account proberen te hacken.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
2.967
Reaction score
1.582
Punten
113
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Ik heb zulke meldingen ook geregeld, als je dan op de link klikt kom je inderdaad zoals blacktiger scrhijft in jouw mailbox terecht die het betreft. Je kunt dan bevestigen of je dit zelf geweest bent. Ik heb dat weleens als ik b.v. op mijn laptop heb ingelogd.

E

Ex forumlid 201

Guest
Dat iemand jouw account heeft proberen te bereiken, moet je anders lezen.
Je bent zelf op een ander apparaat bij Google (of Gmail) aan het inloggen, dit is echter een ander of nieuw apparaat dan degene waar je het normaal op inlogt.
Ook als je langere tijd vanaf b.v. een laptop niet inlogt (zeg 3 maanden) en je gaat dan wel weer inloggen op dat apparaat ziet google dat als 'nieuw' apparaat.
Je weet zelf of je op een nieuw apparaat inlogt, als dat zo is kun je de vraag of jij dat zelf bent, bevestigend beantwoorden.

perloc

Bekend Lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reacties
512
Reaction score
36
Punten
28
Leeftijd
82
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Oke, maar even in volgorde:
@Abraham54: Als je bedoeld met "via het oproepen van de webinlog": dat ik gmail open, ja, daar staat het. Ook vanmorgen weer een "security alert".
Wat ik bedoel met "gezeur op mijn cel" van hetzelfde laken een pak. Dus ook de Google melding en tevens ook op mijn tablet!!
@Black Tiger: Er staat een link "View this thread" in blauw. Als ik daarop klik (tot 3 keer geprobeerd) kom ik na het verspringen van het scherm in een nieuwe tab weer hier, waar we mee bezig zijn, uit.
Het is allemaal begonnen met die installatie van Mail!! Voordien nooit gezien! Het maakt me steeds banauwder iets nieuws te installeren, vooral dit soort dingen die met Internet hebben te maken. Ik gun me geen tijd om al dat gelazer op te lossen. Ik heb wel wat beters te doen! Nu moet ik nog steeds tijd besteden aan het oplossen van dit probleem en dat alleen vanwege die poging Mail te installeren!
VPN gebruik ik niet, zover ik weet.
@Roxmarie: Dus ik kom in deze threat terecht, maar de keuze heb ik slects eenmaal gezien (heb lang niet alle keren de "alert"geopend!!" en heb gekozen voor "Ja, dat ben ik".
@maestro12: Wat bedoel je met ander apparaat? Ik gebruik 3 dingen: deze laptop, mijn cel en mijn tablet. Ik weet niet meer wanneer en met welk apparaat het is opgetreden. Kan zijn met mijn cel, waar ik problemen...., ohh nee, daar kon ik in eerste instantie wel mee whatsappen, maar nadat Google begon, niet meer. Dat heeft mijn vrouw opgelost.
EN LAAT IK NOGMAALS BENADRUKKEN DAT DIT IS OPGETREDEN TOEN IK MET MAIL BEGON!! Op deze laptop. Met gmail notabene van Google.
Op apparaten waar ik allang ook met Internet bezig was; cel: Whatsapp met de laptop samen, tablet met dagelijks lezen van de Volkskrant.

Alle vragen beantwoord.
perloc

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
3.950
Reaction score
765
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
kom ik na het verspringen van het scherm in een nieuwe tab weer hier, waar we mee bezig zijn, uit.
Ik had het niet over de "view this thread" link want dan kom je inderdaad hier uit. Ik doelde op de link die er normaliter in de Security Alert mail van Google staat.
Een mail waarin "view this thread" staat, is een notificatie link dat er een nieuwe reactie is in dit onderwerp op dit forum, dus het is normaal dat je dan weer hier uit komt.

perloc

Bekend Lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reacties
512
Reaction score
36
Punten
28
Leeftijd
82
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
@Black Tiger: bij de nieuwe van vandaag (de tweede) zie ik onderaan deze melding
If you no longer wish to receive these emails, you may disable emails from this thread or disable all emails. Beide, disable this thread of disable all kun je kiezen. Wat gebeurt er als ik er een van kies? Krijg in dan geen mails meer of alleen over dit onderwerp?
Dat zou fraai zijn! Geen emails meer!
perloc

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
3.950
Reaction score
765
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Krijg in dan geen mails meer of alleen over dit onderwerp?
Als je disable this thread doet, krijg je er geen meer over dit onderwerp.
Als je disable all doet krijg je er helemaal geen meer.

Zoals Abraham zegt kun je ook in je profiel/gebruikersaccount hier instellen waar je wel en niet notificaties van wenst te krijgen.

perloc

Bekend Lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reacties
512
Reaction score
36
Punten
28
Leeftijd
82
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
@Black Tiger: Er komen geen "Security Alert" berichten meer (vandaag in ieder geval). En ik heb nix gedaan!
perloc

perloc

Bekend Lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reacties
512
Reaction score
36
Punten
28
Leeftijd
82
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
@Abraham54: Die foto in uw avatar is natuurlijk niet van uzelf.
Volgens mij is dat Humphry Bogard. Niet?
perloc

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.404
Reaction score
4.238
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Het is inderdaad Humphry Bogard.
En al diverse malen is mij gevraagd of ik het ben met hoed..

Bovenaan Onderaan