• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Vraag Schijfopruiming windows 8.1

Tineke41

Gevestigd lid
Lid geworden
18 aug 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
Hallo, weer eens een vraagje. Ik doe af en toe schijfopruiming. En dan komt er en bericht dat ik 2,79 Gb kan besparen. Dat doe ik dan door op te ruimen. Als ik dan na een tijdje nog weer eens schijfopruiming doe staan diezelfde 2,79 Gb er weer. Kan ik die ergens handmatig verwijderen? Misschien weet iemand dat.

Bijlagen

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Het is een weetje Tineke, hoe de schijfopruiming de Windows Update op te laten schonen.
Daartoe dien je de Schijfopruiming via rechtsklik als "Administrator uitvoeren" laten.
Daardoor heeft dan de schijfopruiming dan de rechten om de Windows Update op te schonen.

Tineke41

Gevestigd lid
Lid geworden
18 aug 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
Haaaaaaaaaaa Abraham. Dat doe ik ook altijd. Heb jij me eens gezegd. En nog iets. Ik heb hier ook een vinkje gezet dat ik aangemeld wil blijven, maar dat moet ik ook iedere keer opnieuw doen. Staat er bij soms iets verkeerd

Tineke41

Gevestigd lid
Lid geworden
18 aug 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
Heeeeeeeeeeeee nu hoef ik niet weer opnieuw in te loggen.

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Geen vinkje bij de prullenbak in Schijfopruiming?

Tineke41

Gevestigd lid
Lid geworden
18 aug 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa grrrrr. Maar bij die 2,79 Gb windows update opschonen staat wel een vinkje maar wordt niet verwijderd hoed vaak ik het ook probeer.

Veng

Bekend gezicht
Lid geworden
18 dec 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
Website
www.relatie-voeding-gedrag.nl
Weet je zeker dat je de verkenner al administrator hebt geopend?
"Daartoe dien je de Schijfopruiming via rechtsklik als "Administrator uitvoeren" laten " Bij mij werkt dit ten minste niet (mss omdat ik al admin ben?)
Dat kun je doen door via je startbutton "explorer" in te geven en dan pas die explorer.exe als admin openen.
Kijk anders eens of je die folder niet handmatig leeg kunt maken en dan nog eens proberen.
(Het is maar een idee;))

Tineke41

Gevestigd lid
Lid geworden
18 aug 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
VenG waar kan ik die folder vinden om handmatig te verwijderen? En Toska waar vind ik de cookies in de browser? Ben zo dom op het moment.

Tineke41

Gevestigd lid
Lid geworden
18 aug 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
Heb nog op internet gezocht. Daar stond dat je moet kijken bij winSxS maar die is 8,79GB groot en als ik schijfopruiming normaal doe zou er maar 2,79GB opgeruimd hoeven worden. Dus dat zal ik maar niet doen. Of mag het wel?

Veng

Bekend gezicht
Lid geworden
18 dec 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
Website
www.relatie-voeding-gedrag.nl
"VenG waar kan ik die folder vinden om handmatig te verwijderen? " In de "root" van je os (c: ) schijf. Post anders een screenshotje want mogelijk staan er nog meer installatiefolders, al verwacht ik van niet.
Je kunt dan niet de map aanklikken en verwijderen. Je moet er echt in gaan en dan proberen deel voor deel te wissen. Soms werkt dat.

"WinSxS zou ik van af blijven. Bij mij is die 5 GB. Anders zou ik dit doornemen: Manage the Component Store
Zelf vind ik het tricky om te veel in systeemfolders van Windows te "rommelen". Zo kun je mogelijk ook de "Installer" folder met een apart progje opschonen. Bij sommigen is die nl. erg groot (6 GB blijkt vaak echter normaal), maar ook daar moet je weten wat je doet. Bij een kennis heb ik wel 40 GB uit die map opgeruimd. Dat was echt te veel.

Tineke41

Gevestigd lid
Lid geworden
18 aug 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
Bedoel je dit?

Bijlagen

Bovenaan Onderaan