scherm laat los

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 44
  • Weergaven 2988
K

Kate

Gast
Dit lijkt me toch een probleem voor hardware. Het scherm van mijn laptop is linksachter door zijn hoefjes gezakt. Het draaimechaniek is kapot en telkens als ik het scherm open doe, zakt het op die plek een stukje naar beneden en het deel van de laptop waar het scherm in zit, komt dan op die plaats iets omhoog.
Alles sluit dus niet goed meer af. En ik verwacht eigenlijk telkens dat het scherm helemaal los gaat zitten op links.

Vraag1: kan dit gerepareerd worden en is dat een kostbare zaak voor een laptop van 5 jaar oud?
Vraag 2: als het niet gemaakt kan worden, moet ik aan een nieuwe laptop. Ik ga vandaag voor de zekerheid nog maar weer eens een nieuwe systeemkopie maken en verder een nieuwe backup van mijn bestanden enz.

Maar wat zouden jullie me aanraden als nieuw apparaat? Er is zoveel. En welk merk is goed? Ik ben wel gesteld op minstens 2 USB-poorten, terwijl ik hier ook erg blij ben met mijn sleufje voor een SD-kaart. Bovendien heb ik rechts ook een cd/dvd laatje.
Voor zover ik me herinneren kan, werd toen Intel core i5 aangeprezen, maar misschien is dit al weer achterhaald en moet het een nog hoger getal zijn.
Mijn scherm is nu niet zo groot, en dat mag best iets groter.

Ik zou niet weten wat voor wensen ik nog meer kan opgeven, maar ik weet zeker dat het merk van mijn laptop, HP Pavilion g6, voor jullie ruim voldoende is om te weten wat dit apparaat allemaal kan.

Dus graag advies svp!

Laatst bewerkt:
Moet gerepareerd worden, hoe duur dat zal zijn kan ik niet aangeven.
Het lijkt mij een geval van inwendige/uitwendige schroefjes die verdwenen zijn.

Je kan altijd een vrijblijvende prijsopgave doen bij de lokale computerwinkel. Een laptop van 5 jaar oud heeft doorgaans weinig economische waarde. De emotionele waarde voor jou zal dus belangrijker zijn (voldoet de laptop nog volledig aan jouw eisen en wat heb je voor een reparatie over).
Zelf heb ik eerder dit jaar mijn laptop vervangen door een 2e hands exemplaar. Dit is goedkoper dan een hele nieuwe, maar heeft ook een kortere levensduur dan een nieuwe. In mijn geval ging het over €250,00 (waarvan ik de btw nog eens terug heb kunnen vorderen) met een I7 quad-core en 8GB ram.

Die prijsopgave wil ik inderdaad hebben. Dat staat als een paal boven water. Maar de laptop doet nog alles wat ik wil en hij is helemaal up to date, tot en met de Fall Creation. Ach, emotioneel word ik niet van hem, het is meer een financiële waarde. En mijn eisen gaan niet zo ver, dus dat is ook geen punt. Internet, simpele spelletjes, Spotify, en dat soort dingen.

Dus nu moet ik afwegen: heb ik er nog iets voor ver, of gaat hij weg. En daarom begon ik vast te kijken hoeveel geld er bijeen gesprokkeld moet worden. Morgen ga ik toch al naar Zeist en dan mag hij fijn mee en dan langs de computerwinkel. Heeft hij ook eens een uitje!

Als ik een andere moet kopen, zal het toch wel een nieuwe worden en btw is voor mij alleen een woord dat stijging betekent!!

Ik zou zeker nog overwegen die netjes te laten repareren.

Kate: ReplaceDirect.nl repareert laptops. Je kunt hem opsturen, zij maken een offerte en je kunt beslissen.
Dus zie maar eens.
perloc

Hoi Perloc, je hebt er geen idee van hoe argwanend ik ben! Opsturen doe ik vast niet, want ik ben vreselijk aan hem gehecht. Kijk, als ik nou naast hem mag zitten om het toetsenbord vast te houden, ja dan.......!

Tja, Kate, als je hem naar de handelaar brengt zal hij je er vast ook niet naast laten zitten!!
Heb je geen HD over die je erin kunt zetten met alleen maar het systeem? En anders maakje een image van je HD, format die en zet er alleen maar windows op.
Zoiets zou ik doe als ik dit bij de hand zou hebben.
Succes ermee! perloc

Wel Perloc, ik reken er toch vast op dat die winkelier me voor de rest van de dag uitnodigt, compleet met hapjes en drankjes! En zo niet, dan kijk ik hem diep in de ogen, zodat ik kan inschatten in wat voor omgeving ik mijn laptop achterlaat. En ik bekijk zijn winkelstulpje en krijg een ontvangstbewijs. En ik weet waar ik moet wezen als er iets gebeurt wat ik niet wil!!

En dan de andere tips die je me geeft. En nu blijkt hoe goed ik me verborgen gehouden heb voor spiedende blikken. Ik heb HELEMAAL geen verstand van computers! Het idee alleen al dat ik er iets in zou moeten zetten! Ik weet niet eens waar de ingang is! Nee, ik heb andere kwaliteiten die ik probeer ten toon te spreiden hier bij Piep. Laat mij maar met mijn bezem zwaaien en vrolijke dingen roepen, en voor de liefhebber leg ik eventueel nog eens taalkundige begrippen uit, maar dat is het ook! Behalve als er een nieuw lid komt, of als er iemand jarig is, dan kom ik in het geweer. Tja, je ziet het, soms denk je iemand te kennen, maar........

Dus je gaat de winkelier diep in de ogen kijken! Kijk maar uit dat hij er niet iets anders achter zooekt!
Succes ermee! Had ik je al eens eerder gewenst.
perloc

Ha ha, de arme man bedenkt zich nog wel dan! En achter mijn groene ogen wordt niet gezocht, hoor!

en voor de liefhebber leg ik eventueel nog eens taalkundige begrippen uit

Nu doe er eens een paar dan, ik ben een absolute taalliefhebber.

Dat heb ik al gemerkt, maar je moet even geduld hebben. Ik heb mijn laptop net ter reparatie weg gebracht en lange stukken op mijn gsm tikken doe ik dan maar een paar maal per dag: mijn vinger tikt voor elke letter nog een verkeerde als toetje!

Hoe lang gaat de reparatie duren? Want ik ben wel heel erg benieuwd.

Nou, anders ik wel. Hij zou vanmiddag of morgen bellen met een kostenopgave. Er was aan de onderkant een schroef kapot (afgebroken) en het restant drukt door de behuizing het scharnier er uit. Ach, je wilt niet weten hoeveel letters ik nu al moest verbeteren in dit bericht. En wat voor taalbeginselen zou je willen hebben: spelling, grammatica? En hier in een topic voor een ieder, of in een PB. Je zou eens bij het 2e forum van onze beheerder moeten kijken. Dat kan ook als je geen lid bent. Ik ben daar al 3 topics begonnen en het forum nodigt mij erg uit tot meer.

Ik vind eigenlijk alles aan de Nederlandse taal interessant.

Ik heb gekeken bij het andere forum, maar daar zie ik geen kans hiervoor. Dus doe ik hier wel wat. Ik kan wat begrippen noemen en uitleggen wat ze betekenen. Schat jij eens in waar ik dat ga doen, want ik weet niet wie het nog meer leuk vindt.

Terug
Bovenaan Onderaan