Scannow en CHKDSK gedaan

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
Scannow gedaan, en dan is het resultaat:
5d58fd6a10fbf-No.001.jpg

en vervolgens CHKDS C:/R gedaan. Dat duurt wat langer.
Maar als ik dan die scannow opnieuw doe komt dezelfde mededeling. Log als bijlage mee gestuurd.
Kan ik e.e.a. zo laten of wat is het advies?

Problemen met bestanden van Windows Defender en dito de PowerShell.

Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.​
Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).​
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op de entertoets.​
Wacht geduldig af tot het eindresultaat getoond wordt.​

Laat weten wat de eindconclusie van deze scan is en nadat je de conclusie hebt gelezen, dient Windows eerst opnieuw opgestart moeten worden.

(was een groot deel van de dag uit huis) en met de schijf was mogelijk toch iets aan de hand: probeerde er een nieuwe kloon van te maken, maar nu willen en de oude en de nieuwe schijf even niks. Ik had nòg een recente kloon, maar dat wordt een ander verhaal: b egonnen met scannow en ik wacht op het resultaat.

En van deze schijf zie ik weer:
5d59867035e86-No.001.jpg

en het CBS log ook weer een uitgebreid verhaal.
en jouw opdracht uit post # 2 m.i. niet veel bijzonders. Ik zal nu herstarten.

Ik heb - als vanouds - weer wat digitaal zitten stoeien met mijn desktop. Zo stopte het aanmaken van een kloon véél te snel, en was èn de nieuwe schijf èn oude niet meer benaderbaar. Bleek ook een kwestie te zijn dat de geen schijfletter meer hadden. Rara. Uiteindelijk heb ik weer een normale pc en 2 kopie-schijven. Voorlopig lat ik dat scannow even acterwege.

ik ben altijd dol op de allereenvoudigste methoden om een kopie of een ISO te maken, aangezien ik vaak - zelf geïnduceerde - problemen heb. Ook vind ik MTPW toch wat beter of prettiger dan Aomei (is dat tegenwoordig alleen nog maar betaald??) en heb die MTPW vandaag ook weer toegepast. Ik zal die MTSM ook eens uitproberen. Dank je wel.

Dat kan niet misgaan, lijkt mij!
Ergo: succes ermee.

Als jer schrijft: "lijkt mij", dan lijkt het mij dat je het zelf nog niet toegepast hebt. Als ik een demo-video zie op jun website zijn er toch veel klikken (en handigheid en verstand) nodig.
Voorlopig houd ik het op de wat oudere MiniTool P W.

Ik snap niet dat jij er helemaal niks mee kan.
Waar had je een probleem mee?​

Zo weet ik nog niet of jij het nu wèl gebruikt hebt. En - zoals ik schreef - als ik de demo video zie dan vind ik het (voor mij) best ingewikkeld. Ik laat het voorlopig even zo. En wacht op een Nederlandse handleiding.
Nogmaals: is Aomei alleen betalend te downloaden?

Het is heel makkelijk.

Allereerst maak je op een andere locatie dan de systeempartie een map aan
met duidelijke naam, omdat hierin de backup wordt geplaatst.

1. Je start het tool en klikt op This Computer en klik je op de knop Connect.
  2. Klik bovenin het nieuwe venster op Backup
  3. In het linker venster staat nu de Systeempartie en de bijbehorende parties.
  4. In Destination klik jij nu en navigeer je naar de aangemaakte map voor de backup
  5. Is die map geselecteerd, klik dan op de knop Bacup Now

Vertel - wat is hier nu zo moeilijk aan?

Dit ziet er inderdaad simpel uit. Maar als je computer niet meer opstart - zoals nu recent met een acuut infarct van de SSD - hoe krijg je de computer weer aan de praat? Kan volgens mij alléén maar met een echte kopie op een andere HD/SSD.
(kreeg net berich van Bol.com over het retourbedragje.Was er nog een advies over die Aomei zoals ik in # 11 vroeg?)

Aomei heeft gratis- en koopsoftware.

Als een computer niet meer op wil starten omdat de HD dan wel SSD een groot probleem heeft, dan heeft geen enkel backuptool succes vanwege het probleem met de datadrager.
Dat moet ook jou zo langzamerhand bekend zijn.

Ja, dat wist ik wel, en daarom heb ik altijd 1 of 2 kopieën. Maar is dat de gebruikelijke oplossing? Data etc. heb ik sowieso op een aantal (1 x ingebouwd, 2 x USB) opgeslagen. Kan ik - bij een volgende gelegenheid van een nieuwe Windows installatie - de software op een andere locatie dan de C-schijf opslaan, en werkt dat dan weer bij een nieuwe Windows? ik denk aan bv. Office, Lightroom en dat soort wat grotere programma's.

Terug
Bovenaan Onderaan