scannen pc

• Onderwerp starterKate40
  • Startdatum
  • Reacties 30
  • Weergaven 2.910
K

Kate40

Guest
Volgens mij trek ik de problemen nu naar me toe! Vanmorgen wilde ik een site bezoeken waarop je de bezorgtijd van een pakje kunt vinden. Alles op mijn scherm kreeg rode letters en het woord onbeveiligd werd nog roder. Wegwezen dus.
Daarna besloot ik dus om mijn antivirus-programma maar te laten scannen. Dit is GData, een betaald programma. Dat gaat nu al een hele tijd uit zijn dak. Maar...... er komen eerst hele rijen met packages waar de toegang geweigerd is! Gemakkelijke manier van scannen, maar kan dat? Het gaat de eerste pagina's vooral over Systeem 32........... Verdachte dingen zijn nog niet gevonden. Nu is er even pauze en ik vraag me af of ik iets moet met al die weigeraars. We zijn trouwens nu met Rootkits (?) bezig.

Vanmorgen wilde ik een site bezoeken waarop je de bezorgtijd van een pakje kunt vinden. Alles op mijn scherm kreeg rode letters en het woord onbeveiligd werd nog roder. Wegwezen dus.
Kun je me laten weten ,welke website?Dan test ik ook eens.
Mvg
Danvers

Verwacht jij dan een zending - dus heb jij iets besteld?
Of ben je in een phisingmail getrapt?

Nee mannen, ik verwacht echt een pakje, zeg maar pak! Van Hornbach. Die gaven mij een site: www.aflevertijdstip.nl en daar kon ik gisteravond na 20.00 uur terecht. Het bleek een track en trace pagina, maar mijn gegevens waren nog niet ingevoerd. Na 21.30 kon ik vanmorgen aan de slag met een telefoonnummer van het vervoersbedrijf. En daar kreeg ik de tijd van, nadat ik eerst toch nog die site probeerde (rood!, was hij gisteravond niet).
Maar ik bleef een ongemakkelijk gevoel houden over die rode letters.

Ge klikt op de link, hier blijft alles rustig.FF en IE.
Scanner Eset NOD 32
Mvg
Danvers

Ik ben blij dat het rustig is bij jou! Maar is de rest van je tekst een soort nieuwe geheimtaal? Ik ga oefenen, maar voorlopig ken ik die niet! En heb je ook al iets bedacht voor al die geweigerde packages door GData? Alsjeblieft, want dat vind ik nog gekker.

Ja hoor, en dat begon gisteravond gewoon, alleen ik stond er nog niet in. Maar vanmorgen begon hij dus heel eng. En daarom mijn start met een scan via GData.

Ik ben een beetje bang dat jullie klaar zijn met mijn rode letters en vreemde scan. Daarom nog eens mijn vragen:
- waarom scant mijn GData niet alles, maar zijn er wel meer dan 100 dingen waarachter staat: toegang geweigerd. En ik leg dat uit als : toegang geweigerd aan GData. En vooral veel met Systeem 32. Er wordt daarna geen bedreiging gevonden.
- wat kan de reden zijn dat mijn vervoerspagina vanmorgen heel erg vreemd startte met rode letters die over mijn scherm vlogen, 'onveilig' in grote rode letters, en de pagina was volkomen onleesbaar. Dit was de reden dat ik aan de scan begon.
Als het allemaal geen reden tot gevaar is, hoef ik geen antwoord, hoor.

Ik denk dat jij je zorgen om niks maakt.
Vermoedelijk dat in eerste instantie de url-herkenning door G-DATA in de war was of dat er niet snel genoeg van de G-DATA server antwoord kwam dat de site veilig is.

Prima, ik geloof je.
Maar ik wilde net het volgende schrijven: er rees een waarschuwing van GData naar boven uit mijn balk. Er werd gezegd dat er een poging werd gedaan om toegang te krijgen tot junkware (PUP).
Bestand: nomelane.exe in map C.
Daar ben ik gaan kijken en ik zag tot mijn verbazing dat er heel veel in zat dat op 7-11-2007 om 8.00 uur was gewijzigd. Ik heb de lijst een beetje samengevat: 9x iets als eula.1028 txt, dan install.exe, install.ini en 9x install.res met steeds een ander getal er achter. Dan nog VC-RED.cab en VC-RED.msl.
Nou Abraham, daar zit ik toch echt mee, al was het alleen om de datum: 2007! En zeg nu alsjeblieft niet meteen dat ik me zorgen om niks maak, maar kijk er even na! Volgens mij heb ik dit allemaal nog nooit zien zitten, en ik heb echt al overal rondgekeken. Ik kan dat allemaal wel verwijderen, maar ik weet niet of dat moet, en of het dan niet erger wordt.

Volgens mij heb ik dit allemaal nog nooit zien zitten, en ik heb echt al overal rondgekeken. Ik kan dat allemaal wel verwijderen, maar ik weet niet of dat moet, en of het dan niet erger wordt.
Kate,
Zeker niks ondernemen op je eigen houtje.
Als Abe denkt dat er iets mis is, zal hij zeker je laptop onder handen nemen;)
Mvg
Danvers

Inderdaad@danvers ook getest is een normale voorpagina van een site niets verdachts te merken.

Nee mannen, ik verwacht echt een pakje, zeg maar pak! Van Hornbach. Die gaven mij een site: www.aflevertijdstip.nl en daar kon ik gisteravond na 20.00 uur terecht. Het bleek een track en trace pagina, maar mijn gegevens waren nog niet ingevoerd. Na 21.30 kon ik vanmorgen aan de slag met een telefoonnummer van het vervoersbedrijf. En daar kreeg ik de tijd van, nadat ik eerst toch nog die site probeerde (rood!, was hij gisteravond niet).
Maar ik bleef een ongemakkelijk gevoel houden over die rode letters.
Ik ben er zeker van dat ik nu ga te lezen krijgen dat mijn fantasie op hol slaat .
De site waar je hier word doorverwezen is een frauduleuze nagemaakte site en Gdata heeft die willen blokkeren . Vandaar die toegang geweigerd .
Dit is de originele site van de transporteur
http://www.vanspreuweltransport.nl/levering/

Als je gelijk hebt, dan krijgen alle mensen die iets bij hornbach kopen en laten bezorgen, deze site. Ik heb er nog niets over gehoord maar ik ga wel navraag doen. Ik meld het vervolg.

Ik heb de papieren er bij gezocht. Er zit een bezorgovereenkomst bij van de vervoersfirma die ik moest ondertekenen (het pak werd voor de deur afgeleverd en het regende!). En in de overeenkomst wordt de site duidelijk genoemd. Zal dus wel goed zijn denk ik

Terug
Bovenaan Onderaan