Scan met Trend Micro

Najsnarf

PCS Lid
ik deed een online scan met Trend Micro,
Dan komt er één mededeling aan het eind:
rwrgkzoaml2ih.001.jpg

Moet ik daar wat mee, of laat ik dat zo? Instellingen in de router (KPN) wijzigen is niet mijn ding.

Je router is toch al voorzien van een username en wachtwoord die als beveiliging dient.Ik weet niet met welk merk van router je hebt maar als je daar nog niet bent ingeweest raad ik je toch aan om zeer goede wachtwoord aan te maken,meestal is het voor de eerste keer je username en wachtwoord hetzelfde, dus dat dien je dan wel te veranderen naar een sterk wachtwoord.
verder hoef je daar niets aan te wijzigen beste.
Informatie over het inloggen op de KPN Experia Box

Laatst bewerkt:
Wat Trend-Micro jou meld is iets wat heel veel mensen eigenlijk niet begrepen hebben.
Door de SSID = de naam waaronder jouw WLAN binne en buiten te vinden is.
Door nu hier niets aan te doen weten anderen meteen dat jij bij KPN zit

Door in de modem in te loggen en naar de WLAN sectie te gaan, kan je daar de SSID-naam veranderen naar een naam die je zelf bedacht hebt.
En het veranderen van de SIDD-naam heeft niks van doen met het gebruikte WLAN-wachtwoord.

Het enige dat ik tot nu toe deed was de router (Arcadyan of z0) tergug te zetten naar fabrieksinstellingen. Zoals ik al schreef: routerinstellingen veranderen is niet mijn ding.
Met andere woorden: wat moet ik eventueel doen, maar vooral HOE (met grote letters).
Vreemd dat ik geen mail kreeg gisteren omtrent 21.17 u.

Het enige dat ik tot nu toe deed was de router (Arcadyan of z0) tergug te zetten naar fabrieksinstellingen. Zoals ik al schreef: routerinstellingen veranderen is niet mijn ding.
Met andere woorden: wat moet ik eventueel doen, maar vooral HOE (met grote letters).
Vreemd dat ik geen mail kreeg gisteren omtrent 21.17 u.
Iedere router/modem heeft een ingang dus dien je in de url werkbalk bv dit in te geven http://192. ... ... daarna kan je inloggen in je router

hier uitleg beter kan het niet
WiFi en modems installeren: van aansluiten tot verbinden | KPN

tussentijds probleem is dat ik vanuit email geen hyperlinks kan openen, FF een aantal malen gede- en geïnstalleerd, gereset, systeemherstel toegepast. Steeds meldingen met XPCOm of overleggen met systeembeheerder. Ik word er gek van. Dat probleem met KPN-modem laat ik maar even rusten: dit moet eerst opgelost worden.Ben hier al weer 1,5 u mee bezig.

Inmiddels heb ik een recente kloon ingezet, waarmee het probleem opgelost is. De emails kon ik met het programma SafePST Backup allemaal terugvinden.
Ik moet nu even adem halen, en kom er op terug als ik weer moed heb.
(emailprogramma Outlook 2010, met Windows 10 (zal net niet de allerlaatste versie zijn, aangezien de kloon van eind juli was.)

Ik ben inmiddels heerlijk terug met Windows 7.
In Win 10 had ik met Firefox bij elke online video een groene balk onderin de video - nu niet meer.

we dwalen wat af van mijn oorspronkelijke vraag (wat Trend Micro vond van de router...), maar ik ga eerst een nieuwe kloon maken, zodat die vervelende ellende (hyperlinks niet kunnen openen + meldingen die niet te herleiden zijn) over gaan.

(Tussendoor) met de kloon kon ik wel opstarten, maar ik kreeg gedoe met openen hyperlink (in mail en webpage). Ik bleek een FF voor 32 en 64 bits te hebben; en vervolgens (las ik ergens) adaware laten draaien. Melding "XPcom" is nu over. Als ik moed heb duik ik in de handleiding van KPN Experia Arcadyan VGV etc.
Vermoedelijk zal ik van de nu goed werkende C-schijf opnieuw een kloon gaan maken; heb dit inmiddels al -tig keren gedaan.

Om in router in te loggen heb je geen moed nodig.
Maar als het de eerste keer is dat je zo iets doet is het wel spannend natuurlijk.
Wel altijd inloggen via een verbinding met ethernetkabel, zodat de verbinding niet verbroken kan worden - wat via een WLAN-verbinding wel kan gebeuren.

Om in router in te loggen heb je geen moed nodig.
Maar als het de eerste keer is dat je zo iets doet is het wel spannend natuurlijk.
Wel altijd inloggen via een verbinding met ethernetkabel, zodat de verbinding niet verbroken kan worden - wat via een WLAN-verbinding wel kan gebeuren.
Daar moet ik @ab in bijtreden dat je lan dient te gebruiken in plaats van draadloos, toch eventjes in dit geval.

Na (bijna) eindeloos gehannes twee klonen gemaakt van mijn HD. Dat lijkt ernstig overdreven, maar mijn ervaring is dat dat voor mij geen overbodige luxe is. Normale C-schijf is 240 GB, de klonen elk 120, en die doen het nu prima. Ook die meldingen van "XPcom" zijn gelukkig over (Adaware?).
Ben nu in de router gedoken , en ik zie dat ik zowel de naam als het wachtwoord van de router opnieuw kan instellen. Dan moet ik dan na afloop dus ook opnieuw instellen bij 2 laptops (1 van mij, de andere niet) ?
Volgens mij is het wachtwoord voor de beveiligde verbinding nog steeds zoals de KPN-monteur het 3 jaar geleden had ingesteld.Ik verwijs even naar het plaatje dat ik bij post # 1 laat zien.
Inmiddels ook bericht van Tosca: het betreft in eerste instantie een bekabelde desktop met glasvezel.

Het wachtwoord hoef je niet te veranderen - het gaat om de SIDD-naam.
Die stel je in op een eigen naam - heb je dat gedaan - kan je dat in je eigen computer zien door alle draadloze netwerken op te roepen door te klikken op het internetsymbool in systray van de taaklijst.
Zo heeft mijn zusje haar Deutsche Telecom SSID veranderd in Catwoman.

beste je werkt toch met een router die aangesloten is op 2 pc,s? dan dien je dat maar eenmaal te doen tenzij je u draadloos wachtwoord veranderd dan dien je die ook in te vullen in je beide pc,s

@toska: nee ik werk met één bekabelde pc. Soms (een van beide ) laptops al dan niet aangekoppeld, en mijn reserve-pc (een wat oudere HPCompaq met SSD-tje die het nog goed doet) ook als regel niet aangekoppeld, alleen maar om bij te houden. Voor al die pc's en laptops heb ik op mijn (live) bureaublad geen plaats.
@Abraham: ik bekijk het verder.

had met Tinypic een plaatje willen hosten, maar dat wordt niet (meer) toegestaan. Helaas ben ik die website met die prettige snelle mogelijkheid (zonder vervelend reclames ) kwijt,
Maar als ik in FF via opties instel wáár ik de downloads wil hebben kan dat alleen maar in de aangemaakte map (op het bureaublad). Valt mee te leven.

Terug
Bovenaan Onderaan