Save The Children

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Ik kreeg via e-mail een verzoek om de petitie te tekenen tegen het beleid in de USA om kinderen van buitenlandse immigranten.

Eh nee, die petitie van Save the Children teken ik niet - niet omdat ik het zal goedkeuren dat dit gebeurt.
Maar alle media zijn als huichelaars bezig dit beleid in de schoenen van Trump te schuiven.

De foto die prominent werd gebruikt in de eerste acties - twee kinderen in kooi:

1403129833004-phxdc5-6fsg3itx2rn82v0ojhh-original_0.jpg

is niet onlangs gemaakt - maar in het jaar 2014 - en toen was Obama president van de USA.

MEER INFORMATIE

Toch vind ik het dubbel.
Het gebeurde tijdens Obama en toen werd deze foto gemaakt: vreselijk en natuurlijk af te keuren. Maar die foto is toen (wijselijk?) niet in de publiciteit gekomen. Maar alsnog: afkeuring blijft als een paal boven water.
Van de situatie nu is kennelijk geen foto beschikbaar. Maar mag ik nu concluderen dat het niet meer gebeurt? Ik denk van niet, en we leven nu onder Trump. Dus alsnog: afkeuring en nu voor Trump.
Hij kan een hele goede beurt maken door het beleid af te schaffen. Maar nee, dat gebeurt niet en dat is tekenend.

Ik ben nog steeds tegen dit beleid, wie het nu ook bedacht heeft en wie het nu nog steeds uitvoert!

Na de film gezien te hebben ben ik van een paar dingen overtuigd geraakt.
-de cnn-dame laat de agent niet uitspreken als het haar niet uitkomt
-de agent heeft ook kinderen
-hij volgt de wet
-volgens een collega worden de kinderen goed behandeld
- hij spreekt niet uit eigen ervaring
- dit is een heel akelige reporter
- dit is een erg aardige agent met veel geduld
-de wet is heilig daar
En dus is het wachten op het decreet van Trump, zodat hij ook nog eens iets verstandigs gaat doen.

men zou in plaats van ze op te sluiten gewoon terug moeten sturen naar het land van herkomst, scheelt geld.....
Zouden ze in Nederland ook moeten doen met illegalen en uitgeprocedeerden!!!

Terug
Bovenaan Onderaan