resolutie blijft niet staan

Rubensky

Moderator
Forumleiding
Mensen,

Ik heb virtual een Linux mint geïnstalleerd. Daarna heb ik via de daarvoor bestemde commando's de resolutie 1920X1080 toegevoegd. Echter iedere keer na herstart staat de resolutie weer op klein. Kan iemand mij helpen met de oplossing?

En als je het via beeldscherm instellingen doe,blijft het dan niet?
Mvg
Danvers

In dit topic wordt gesproken over het plaatsen van een oudere kernel.
Ik weet echter niet precies hoe dat te doen.

Misschien een vreemde vraag hoor maar ik heb als videokaart de Geforce GTX 1060 heeft iemand enig idee of ik niet gewoon die driver moet installeren? Zo ja, waar vind ik deze dan?

Ik heb de KDE desktop maar ik blijk geen root te zijn hoe kan ik dat ook al weer omzetten?

Het vinkje bij beheerder staat wel aan!

Wil je de bestandsbeheerder als root gebruiken? In dat geval is het: sudo + naam van de bestandsbeheerder.

In Zorin is Nautilus de bestandsbeheerder. Dan wordt het:

Code:
sudo nautilus

Ik wil mijn videokaart installeren via de console maar krijg steeds die vervelende melding dat het als Root moet maar hoe ga ik dat regelen???

EvC die opdracht wordt niet gevonden!

Voor jullie zou het toch een koud kunstje moeten zijn iemand uit te leggen hoe hij compleet naar ROOT overschakelt??

Dan zie ik dit:

58ee301f3e9f2-2017-04-12_15_46_42-Linux_Mint_-_VMware_Workstation.png

Na de installatie ook nergens een root wachtwoord in kunnen stellen!

Frustratie begint zwaar op te lopen nu! Waarom moet het zo moeilijk om over te schakelen naar de root??

Deze melding krijg ik als ik probeer een driver te installeren via de konsole. Want ik ben geen ROOT

58ee30c02304c-2017-04-12_15_50_13-Linux_Mint_-_VMware_Workstation.png

Sudo su dan krijg ik wel dat ik mijn wachtwoord in moet voeren. Echter ben ik dan blijkbaar nog geen ROOT!

Kijk eens via >beheer>stuurprogammabeheer of daar niks te vinden is van NVIDIA
Mvg
Danvers

Terug
Bovenaan Onderaan