rechthoeken tekenen middels bekende hoekpunten

boertje125

PCS Lid
Lid geworden
6 okt 2020
OS
w10
AV
w10
FW
firwall w10
Weet iemand een manier om een aantal rechthoeken te tekenen in Excel (maximaal 10)
ik heb een werkblad gemaakt om rekenkundige grootheden uit te rekenen van een figuur samengesteld uit een aantal rechthoeken.
van deze rechthoeken zijn de hoekpunten als x,y coördinaten beschikbaar (alle waarde zijn positief)

De bedoeling is middels een figuur te controleren of de invoer ongeveer klopt

met eindexamen A.D. 1951 en met beperkte kennis van Excel ben ik kennelijk niet de enige voor wie de vraag niet duidelijk is. Kan je een toelichting geven?
In een Excel bladzijde kan je op twee manieren een rechthoek invoeren door te zoeken naar "vormen"in de werkbalk:
1)
65d20a9d38973-No.002.jpg

of wellicht met R-klik in het veld en eigenschappen en tabblad "rand":

2)
65d20b42a8d89-No.001.jpg

maar misschien bedoel je heel wat anders sinds 27 januari (2024)?

ik bedoel wat anders
het gaat om een serie rechthoeken uiteraadt met een maat en een bepaalde plek ten opzichten van de x en de y as
de punten zijn bekend.

ik dacht zelf meer iets als een grafiek maar dat krijg ik niet voor elkaar
hoe komt het overigens dat jii wel een afbeelding kan plaatsen op het forum?

zie de pdf voor het idee uiteraadt hoeven er geen maten bij etc het gaat er om dat er

Bijlagen

• aa.pdf
    6,3 KB · Weergaven: 19
om te laten zien wat ik in Excel zou willen laten zien.
al is het maar schematische en eventueel met een verschillende x y schaal

data met coördinaten of iets dergelijks kan worden aangeleverd maar ik weet niet welke vorm dat zou moeten hebben

Dat voorbeeldje na bouwen in Excel kost me niet zoveel moeite, maar ik heb nog altijd geen flauw idee wat je wilt bereiken.
Ik heb een pdf die niets voorstelt, ik zie ook geen Excel bestand met coördinaten, ik zie alleen een plattegrond die niets voorstelt ,sorry

Dat voorbeeldje, tja, maar ik denk dat je zoiets beter in Viso maakt (anders eens de achterkant van je tong laten zien) desnoods op een getekend papiertje wat je wilt bereiken, ik kan er echt geen lekkere chocolade van maken.

plaatje selecteren, uploaden, je krijgt (een keuze uit) een aantal hyperlinks. De bovenste selecteren en terug gaan naar je Forum-bladzijde en plakken in je tekst. Nog niet direct zichtbar, maar je kan effe kijken via de knop "bekijk" (rechts boven), en weer terugkeren naar je vraag. "voeg bestande toe"kan natuurlijk ook, maar dan is het een bijlage die je moet openen.

plaatje selecteren, uploaden, je krijgt (een keuze uit) een aantal hyperlinks. De bovenste selecteren en terug gaan naar je Forum-bladzijde en plakken in je tekst. Nog niet direct zichtbar, maar je kan effe kijken via de knop "bekijk" (rechts boven), en weer terugkeren naar je vraag. "voeg bestande toe"kan natuurlijk ook, maar dan is het een bijlage die je moet openen.

Dat snap ik maar in jouw bericht zitten voor zover ik het kan zien geen linkjes naar afbeeldingen.

Ik zal morgen even een bestandje met coordinaten posten.

N.a.v. # 8: als je Imgdumper voor je hebt klikken op bladeren, en dan komt er een verkenner waar je je plaatje moet zoeken om te uploaden. Dan komen er een aantal hyperlinks, maar kies de bovenste. Die geheel selecteren en terug naar je vraag in het forum en "plakken". of lees:

N.a.v. # 8: als je Imgdumper voor je hebt klikken op bladeren, en dan komt er een verkenner waar je je plaatje moet zoeken om te uploaden. Dan komen er een aantal hyperlinks, maar kies de bovenste. Die geheel selecteren en terug naar je vraag in het forum en "plakken". of lees:

bijgaande de coordinaten van 8 rechthoeken.
Het doel is een schematische weergave die gebruikt kan worden om de invoer te controleren
om plaatjes te tekenen gebruik ik tekensoftware

Bijlagen

• coordinaten.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 8
de tabel bevat de coördinaten van 8 rechthoeken met de punten a,b,c en d. een coördinaat bestaat uit een x en een y waarde.

Als je die tekent krijg je een figuur ongeveer zoals in de eerder verzonden pdf
De vraag is af dat met Excel zou kunnen zonder de maten uiteraard

Terug
Bovenaan Onderaan