rechter muisknop

adanjo

PCS Lid
Hallo,
ik heb een probleem met het gebruik van de rechter muisknop .
Die werkt niet bij fotobestanden, wanneer ik de foto die op het bureaublad staat met rechts aanklik komt er een blauw draaiend cirkeltje , vervolgens komt er even een zwart scherm en dan krijg ik het bureaublad weer.
Dit is ook in de map afbeeldingen.
en de app Foto's opent de foto's behoorlijk langzaam.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen en wat de beste app is om foto's te openen?

Groet Adrie

Enkel om foto's te tonen is het de snelste optie dat te doen.

Na uitpakken dubbelklik op Restore_Windows_Photo_Viewer_with_Sort_order_fix.zip en ga 2x akkoord met de Windows meldingen.

Is de melding dat de gegevens zijn toegevoegd aan het Windows register, start dan daarna de computer opnieuw op.

Openen gaat inderdaad sneller .
Alleen rechtermuisknop doet nog wel hetzelfde.
Ga nu even slapen , morgen vroeg op .

Gevraagd omdat je weer vroeg op moest.

Kan jij overigens een andere muis proberen en dan afwachten of dat zelfde probleem zich weer voordoet?

adanjo zei:
wanneer ik de foto die op het bureaublad staat met rechts aanklik komt er een blauw draaiend cirkeltje , vervolgens komt er even een zwart scherm en dan krijg ik het bureaublad weer.
Dit is ook in de map afbeeldingen.

Wanneer je rechtsklikt op een afbeelding, dan hoort het contextmenu te openen. Bij jou gebeurt dat niet. In plaats daarvan crasht de Verkenner (zwart scherm) en daarna wordt de Verkenner weer automatisch opnieuw opgestart (je ziet het bureaublad).
Ik denk daarom dat je de oorzaak moet zoeken bij een van van de onderdelen van het contextmenu.
Erachter komen welk item van het contextmenu de oorzaak is van het crashen van de Verkenner kan wat tijd in beslag nemen.
Klik op de volgende link voor de werkwijze: Windows contextmenu werkt niet meer - Rob's Blog

Hoi Abe,
Wederom een hele goede aanwijzing .
Ik keek bij de shell extensies en zag daar de extensie van het programma "Pearl image resizer pro" , deze maar meteen uitgezet en deze bleek de boosdoener te zijn, het contextmenu werkt weer!
Vreemde hieraan is dat dit programma al lang op mijn laptop staat.
Is er soms een ander gratis programma om foto's te verkleinen of vergroten.?
In ieder geval bedankt voor de snelle oplossing.!!

Ik gebruik een Koreaanse Photoshop kloon, de gratis uitvoering en gewoon heel fijn om te werken.
Alleen is het Engelstalig.

Ik heb net nog gebruikt om de favicon van dit forum te veranderen!
Laat maar weten of het voor jou interessant is ondanks de Engelse taal.

Hoi Abe ,
ik gebruik het niet zoveel , laat maar even zo.
bedankt voor je aanbod natuurlijk!!
Natuurlijk weer bedankt voor je hulp.
Ps : hoe gaat het met de nieuwe site eigenlijk ?

Terug
Bovenaan Onderaan