Recalcitrant programma

• Onderwerp starter Onderwerp starter Léon
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 1183
L

Léon

Gast
Na elke nieuwe Windows installatie is er één programma dat mij tot wanhoop drijft. De vorige keer was dat Radio?Sure! (onmogelijk geïnstalleerd te krijgen, nu geen enkel probleem), en deze keer is het de Creative Centrale.

Elke keer als ik dit programma open (echt èlke keer) komt binnen enkele seconden of minuten de onderstaande mededeling. Ik heb het programma al een keer of 7 opnieuw geïnstalleerd. Er is ook een "update beschikbaar", maar als ik die wil installeren, dan loopt het echt volledig mis.

Waar zou dit toch aan kunnen liggen? Ik ben ten einde raad. :)

5a44f9aca8d79-Creative_Centrale.png

Als je dat programma van Creative niet gebruikt, kan je het gewoon verwijderen!

Hallo Abraham,

Wat ik mij werkelijk afvraag is hoe jij tot deze gedachte bent gekomen.

Ik ga mij toch niet dagelijks aan dit programma ergeren als ik het niet nodig heb? Het hoort bij mijn mp3-speler die ik dagelijks gebruik.

De vraag is gewoon waarom dit programma elke keer na korte tijd crasht, terwijl ik het bij mijn vorige Windows soms urenlang open had staan, bijvoorbeeld om mp3 podcasts te beluisteren via de pc. (En ja, het kan ook via de Windows Verkenner, maar daar gaat het niet om).

Controleer dan of er een nieuwere versie klaarstaat bij Creative.
Overigens zit er wel een Creative audiokaart in of aan jouw PC?
Want daar schijnt het tool voor te zijn.

Wat de nieuwere versie betreft: dat is de reeds genoemde update die oninstalleerbaar is. Met een Creative audiokaart heeft het volgens mij niets te maken. Het is een programma waarmee je de mp3-speler kunt beheren (taggen, converteren, afspelen, enzovoort).

Ik gebruikte het jarenlang zonder problemen. De vraag is dus: waarom zijn deze problemen er nu dan wèl? De problemen begonnen na de laatste schone Windows installatie in augustus 2017.

Als je dan weer die foutmelding krijgt - klik dan op dat Online onderzoeken.

Ik kreeg onlangs datzelfde scherm bij WinSysClean.
Na het online onderzoek en afsluiten heeft het programma daarna geen problemen meer gegeven.

Hallo,

Het software word niet meer ondersteunt klopt dat?
Maak eens en nieuw account aan met alleen het software voor Creative Centrale.

Hoe gat het dan.

Of de software nog wordt ondersteund? Het zou goed kunnen van niet. Er is opeens (voor het eerst sinds jaren dus) wel een opstart-item ontstaan met de naam 'SoftAuto.exe' (SoftAuto.exe, Creative Technology Ltd, "C:\Program Files (x86)\Creative\Software Update 3\SoftAuto.exe").

Wat bedoelt u met een nieuw account, abbs?

Terwijl sinds augustus het programma nog niets anders heeft gezegd dan "werkt niet meer", lijkt er sinds ik dit topic heb gestart opeens geen vuiltje aan de lucht te zijn. Dit is opnieuw de waanzin die mij bij computers zo ergert.

We kunnen beter dus even afwachten hoe het verder gaat.

Nadat ik mijn laptop even een uurtje had uitgezet en nu weer opgestart, stond er opeens, voor het eerst in mijn leven, een melding in het systeemvak dat er een update beschikbaar was voor de Creative Centrale. Of ik die wilde installeren? Ik zei 'ja' en het duurde maar een paar seconden voor het klaar was.

Als ik in het programma zelf naar updates zoek, wordt er echter nog steeds een aangeboden. Die heb ik al eerder geprobeerd te installeren, maar dan gaat hij de oude versie verwijderen, en daarna loopt alles in de soep.

Trouwens, abbs: als vader en zoon (bijvoorbeeld) samen een computer gebruiken, met ieder een eigen account, maken zij toch gebruik van dezelfde programma's?

Heb je al geprobeerd om de comptabilitymode op een eerdere versie van Windows te zetten?
(Open je snelkoppeling met je rechtermuis en kies eigenschappen en dan de tab comptabiliteit.)

Trouwens, abbs: als vader en zoon (bijvoorbeeld) samen een computer gebruiken, met ieder een eigen account, maken zij toch gebruik van dezelfde programma's?
Ja dat kan maar het nieuwe account is nog schoon, het kan zijn dat iets in jouw account het programma stoort.

Heb je al geprobeerd om de comptabilitymode op een eerdere versie van Windows te zetten?
(Open je snelkoppeling met je rechtermuis en kies eigenschappen en dan de tab comptabiliteit.)

Het programma heeft 6½ jaar gefunctioneerd onder Windows 7, en nooit gebruikte ik een andere Windows (met uitzondering van één uur Windows 10).

Ja dat kan maar het nieuwe account is nog schoon, het kan zijn dat iets in jouw account het programma stoort.

Ook vandaag staat het programma al weer uren open, in afwachting van de mededeling "Werkt niet meer".

Mocht die mededeling nog komen, dan zal ik eerst de suggestie van Abraham uitvoeren en ook, zo nodig, nog een experimenteel nieuw account aanmaken.

Terug
Bovenaan Onderaan