Raspberry Pi 3 Model B

Ervaringen niet echt maar wel een tip als je die wil gebruiken binnen Linux om te gaan voor de Ubuntu Mate versie
Moest je hem nemen , niet de 17.04 want dat is een tussenversie die maar 9 maand ondersteund word .
Ubuntu MATE for Raspberry Pi 3

He' Swake,

Dat was ook een beetje mijn opzet voor de topic, misschien komt er een tip! Volgens mij wordt deze versie ook aangeraden in de gebr.aanw.
Ben benieuwd hoe de mini pc werkt!

Een pc in een zakje. Het is even een gepiel met folie, maar eenmaal in elkaar geschroefd, is het een mooi stukje techniek!
58f8f47f30c01-IMG_20170420_194413.jpg

58f8bccdd5d88-IMG_20170420_154733.jpg

Laatst bewerkt:
ik heb Rasberry versie 2 B
maar ik vind hem wel handig hoor dat je alles gelijk erop kan aansluiten.
Maar om met ledjes te experimenteren gebruik ik liever Arduino,die ook puur goedkoperr is.
Maar is maar net wat je er mee wilt he.

ik heb Rasberry versie 2 B
maar ik vind hem wel handig hoor dat je alles gelijk erop kan aansluiten.
Maar om met ledjes te experimenteren gebruik ik liever Arduino,die ook puur goedkoperr is.
Maar is maar net wat je er mee wilt he.
Jij gebruikt hem voor andere doeleinden, dan voor de tv?
Het merk Arduino kon ik ook niet, Raspberry hoor je wat meer

arduino was er eerder dan de raspberry.
dat je nog niet gehoord heb van arduino ,ja als je niet zoekt vind je niks hahahah.
maar maakt niet uit youtube staat er vol mee,dus ga eens zoeken zou ik zeggen.

arduino was er eerder dan de raspberry.
dat je nog niet gehoord heb van arduino ,ja als je niet zoekt vind je niks hahahah.
maar maakt niet uit youtube staat er vol mee,dus ga eens zoeken zou ik zeggen.
Jij kent arduino, ik ken Raspberry, voor iedereen wat wils

Een pc in een zakje. Het is even een gepiel met folie, maar eenmaal in elkaar geschroefd, is het een mooi stukje techniek!
Ongelooflijk hoe dat allemaal geëvolueerd is .
Vroeger , ik ga een bestelwagen huren want wil mijn PC eens meenemen .
Nu : Mijn broekzak is nog te groot om mijn PC eens mee te nemen ,:D

Ongelooflijk hoe dat allemaal geëvolueerd is .
Vroeger , ik ga een bestelwagen huren want wil mijn PC eens meenemen .
Nu : Mijn broekzak is nog te groot om mijn PC eens mee te nemen ,:D
Dat is een hele mooie uitspraak, van je!
Ja, als je dat ziet hoe klein het is en de mogelijkheden, en al die aansluitingen. Een smartfone is in wezen ook een kleine computer.
Maar op een of andere reden ziet de speciale formatteer programma *SD formatter*, de sd niet!

Ervaringen niet echt maar wel een tip als je die wil gebruiken binnen Linux om te gaan voor de Ubuntu Mate versie
Moest je hem nemen , niet de 17.04 want dat is een tussen versie die maar 9 maand ondersteund word .
Ubuntu MATE for Raspberry Pi 3
De hele avond gepoogd om het spul aan de praat te krijgen, het systeem geïnstalleerd, aangesloten, geen enkel resultaat.
Raspberry startte niet op. Heb toen het eigen besturingssysteem er op gezet, aangesloten, gelijk startte het op, en nu staat er een Windows 10 systeem op.
Het geluid is er nog niet, dat moet ik nog zien uit te vogelen!
En het bedraad internet ziet het app. niet, alleen maar wifi!

Die Windows 10 voor Rasperry is niets meer dan een preview, dus dat was geen volwaardig iets, en je kunt er ook helemaal NIETS mee!
Nogmaals de Ubuntu MATE for Raspberry Pi 3 er op gezet, maar er gebeurd niks, de Raspberry start niet op!
De ISO heb ik gekopieerd naar de SDcard. Het geeft geen enkele sjoege!
Hoe kan dit, heb jij een suggestie Swake?

Update

Ik ben druk doende, via een goeie video op YouTube, om alle benodigde software opnieuw te installeren.
15.00 Update, nog steeds geen succes!

15,45 Update iedere keer als Ubuntu MATE for Raspberry Pi 3 er op installeer raakt de SD card corrupt. Heb nu alleen Noobs er op gezet en nu start het wel op en installeert RaspBian operating system.

20.30, eindelijk, via een opdrachtregel in de terminal, heb ik geluid!
Zo nu en dan moet er gereset worden, dat doe je door het stekkertje van de voeding er uit te trekken. Niet echt een geweldige oplossing. Kwam een pagina tegen, waar iemand een reset button op de Raspberry soldeerde. Dat leek mij ook een betere oplossing.
Zeer delicate klus, te grote soldeerbout, maar het is gelukt!
58fa82abb7954-IMG_20170421_222456.jpg

58fa83e812a03-IMG_20170421_225856.jpg

Laatst bewerkt:
Interessant topic. Is het zo dat je een Linux mediacenter op je Pi wilt hebben zoals Kodi?
En als je die kant opgaat, kun je die dan ook bedienen met een afstandbediening zoals bijvoorbeeld mijn Logitech Harmony Smart Control?

Ik vond ook nog LibreElec.

Laatst bewerkt:
Interessant topic. Is het zo dat je een Linux mediacenter op je Pi wilt hebben zoals Kodi?
En als je die kant opgaat, kun je die dan ook bedienen met een afstandbediening zoals bijvoorbeeld mijn Logitech Harmony Smart Control?

Ik vond ook nog LibreElec.
Om dat ervaring op dit forum ontbreekt, moet je elders op zoek naar informatie, om het aan de praat te krijgen. Er is al best wel veel informatie te verkrijgen.
Aangezien ik ook nog maar net begonnen ben met de Pi, moet ik ook nog veel leren. Wel ben ik XBMC mediacenter tegen gekomen.
En je Pi kun je ook bedienen met je smartfone, met de app Yatse: Kodi Afstandsbediening - Android-apps op Google Play
De logitech, dat is toch geen bluetooth!

Zorin OS 12 Core LTS - Zorin OS Nederlandse Gemeenschap Forum

Ik bestuur hem via bluetooth muis en keyboard. De kodi zou je dus met je harmonie kunnen besturen.
Er lijkt ook een harmonie app te zijn, voor op de telefoon. Daar ga ik even mee aan de slag.
Ik heb ook een harmonie, die ga ik ook er even bij halen.

update, de Harmonie/ smartfone van mij hebben een hub nodig, dat wordt hem dus niet!

Dan zou dit overblijven, Yatse: Kodi Afstandsbediening app

Laatst bewerkt:
Dat dient er wel een te zijn met een Harmony Hub, voor IR, Wi-Fi, Bluetooth.

Rond de 130 €. Dat ga ik niet doen, het moet wel allemaal leuk blijven!
Even opgezocht: in 2015 gekocht voor €89. Vond het toen al duur, maar het werkt superfijn en krachtig.
Het programmeren met de smartphone gaat het makkelijkst. Eenmaal geprogrammeerd is het gebruik van de normale afstandbediening voor mij dan prettiger (degelijk en prettig in de hand).

Kun je op die Pi ook een HD aansluiten om opgeslagen video's af te spelen?

Even opgezocht: in 2015 gekocht voor €89. Vond het toen al duur, maar het werkt superfijn en krachtig.
Het programmeren met de smartphone gaat het makkelijkst. Eenmaal geprogrammeerd is het gebruik van de normale afstandbediening voor mij dan prettiger (degelijk en prettig in de hand).

Kun je op die Pi ook een HD aansluiten om opgeslagen video's af te spelen?
Waarom zou dat niet kunnen! Je moet dan wel een menu hebben, om de HD te benaderen!

ik moet wel bekennen dat de Raspberry wel zijn beperkingen heeft, ik heb een 37 inch tv, YouTube op grootbeeld, gaat wel wat haperig, dat zou liggen aan de netwerk poort!

Update
De firmware heb ik inmiddels geupdate!
Het haperen heb ik opgelost, door het video geheugen op te schroeven. Kan ook weer niet te hoog, want dan loopt de PI het vast. Een echte gebruiks aanwijzing is er volgens mij niet, het is vooral experimenteren, wat ook weer leuk is!

Ook weer een interessante link, Moerman: Embedded: de Raspberry Pi

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan