Raspberry Pi 3 Model B

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid pr10
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 73
  • Weergaven 9839
Ik heb het nog niet voor elkaar, dat de cartreader op Zorin pc werkt. Met Swake proberen we uit te vinden of de cardreader geschikt is voor linux
Mijn notebook heeft ook geen cardreader. Ik neem aan dat deze ook prima zal functioneren mocht het nodig zijn:

5901d829af8f7-USB_cardreader.png

Had je dit al gelezen?

Dus met een RPi als zodanig ingericht moet je ook voorzichtig zijn.
Dat is bij niet het geval, heb daar eigenlijk ook geen sjoege van. Straemen van muziek en dergelijke, hou ik mij niet mee bezig.
Raspberry is puur voor om op de tv internet mogelijkheden te hebben. Films en dergelijke zitten vol met computer geanimeerde scenes, daar vind ik helemaal niets aan!
De teugels worden steeds strakker getrokken!

Mijn notebook heeft ook geen cardreader. Ik neem aan dat deze ook prima zal functioneren mocht het nodig zijn:

Dat is bij niet het geval, heb daar eigenlijk ook geen sjoege van. Straemen van muziek en dergelijke, hou ik mij niet mee bezig.
Raspberry is puur voor om op de tv internet mogelijkheden te hebben. Films en dergelijke zitten vol met computer geanimeerde scenes, daar vind ik helemaal niets aan!
De teugels worden steeds strakker getrokken!
Deze is prima, toch!
Ik heb er nu ook een losse aanhangen, Linux ziet hem ook. Gparted geinstalleerd. In linux is het toch allemaal wat gecompliceerder hoor.
Nu maar ééns zien om de software er op te krijgen!

Mijn TV is ook geen smart-TV. Nu ik een Linux TV Box besteld heb wordt het dat wel (met Android had ook gekund).
Jij bent misschien meer bezig met films en andere media straems. Ik hou het ook niet allemaal bij wat er mogelijk is met dergelijke producten.
Gromebox is ook zoiets?

Na wat meer zoeken kwam ik deze tegen.
Hier kun je alleen maar mee straemen!

Dag EvC en anderen, we pakken de draad weer op, na enige tijd afwezig te zijn op dit forum. Ik was uitgeblust!
De installatie van Raspberry ga ik ook heel anders en simpeler doen. Ik kwam deze meneer tegen, en alles werd simpel!

Dit werkte zo simpel, alle moeilijkheden van voordien, zijn weggevaagd!
Ubuntu mate 16 staat er nu net op, man man, wat ging dat eenvoudig!

Fijn dat je weer onder ons bent.

Omdat je een TV computer had die je nu voor andere doeleinden gebruikt, dacht ik dat je de RPi in zou willen richten als mediacenter.
Waarschijnlijk heb je andere plannen.

Ja, BerryBoot lijkt me erg handig. Die video is van september 2016, ik neem aan dat de distro's die nu in BerryBoot staan de huidige versies bevatten?
LibreElec staat er ook tussen, zag ik.

Nee met media straemen, daar hou ik mij niet mee bezig. Natuurlijk wil ik er wel een programma op hebben die media kan afspelen, maar dat heeft geen prioriteit. Hij zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor YouTube video afspelen op de tv.
Op deze manier gaat het aardig wat simpeler, dan ik voorheen poogde te doen. Zo zie je maar weer, ervaring, leert!

Met een RPi kun je alle kanten op, dat maakt het juist zo leuk. Door je topic ben ik ook wat nieuwsgieriger geworden.

Zo heb ik ook eens gekeken hoeveel TV's er nog verkrijgbaar zijn zonder (Android) smartfunctie: en dat is best lastig.
TV's met een audio-out (jack) zijn ook schaars.

Laatst bewerkt:
Met een RPi kun je alle kanten op, dat maakt het juist zo leuk. Door je topic ben ik ook wat nieuwsgieriger geworden.

Zo heb ik ook eens gekeken hoeveel TV's er nog verkrijgbaar zijn zonder (Android) smartfunctie: en dat is best lastig.
TV's met een audio-out zijn ook schaars.
Dat is ook het leuke van RPi, beetje mee experimenteren, dat is wat ik er ook mee wilde doen.
De verscheidenheid van de mogelijkheden, die er zijn, is er voor ieder wel een reden, om de RPi aan te schaffen!
Zat er al een hele tijd over na te denken, om er één aan te schaffen, maar kwam er niet van.
Het is voor mij ook allemaal nieuw, op dit forum ook, en dat ik jij ook nieuwsgierig geworden bent, is toch mooi!

TV's met een audio-out (jack) zijn ook schaars.
Het geluid van mijn TV loopt via HDMI naar mijn Humax en vandaar naar mijn versterker.

Ubuntu mate 16 staat er nu net op, man man, wat ging dat eenvoudig!
Geweldig om dit te lezen !
Moest het jou intresseren Ubuntu studio is ook een Ubuntu versie , maar word de beste multi media software meegeleverd , zodat je die zelf via software beheer niet meer hoeft te installeren . Het is maar een tip, je doet er zelf mee wat je wilt .
Moest je hem toch installeren , niet de 17.04 nemen maar de 16.04.1 of 16.10. 17.04 is een tussenversie , eigenlijk een testversie voor ontwikkelaars .
Ubuntu Studio

Ubuntu Studio | Ubuntu loco Nederlands

Laatst bewerkt:
Geweldig om dit te lezen !
Moest het jou intresseren Ubuntu studio is ook een Ubuntu versie , maar word de beste multi media software meegeleverd , zodat je die zelf via software beheer niet meer hoeft te installeren . Het is maar een tip, je doet er zelf mee wat je wilt .
Moest je hem toch installeren , niet de 17.04 nemen maar de 16.04.1 of 16.10. 17.04 is een tussenversie , eigenlijk een testversie voor ontwikkelaars .
Ubuntu Studio

Ubuntu Studio | Ubuntu loco Nederlands
Heb even gekeken naar de systeem eisen hiervoor.
System Requirements

The minimum of RAM required for Ubuntu Studio is 1 GB, but it is highly recommended that you have at least 4 GB, as some applications use up a lot of RAM.

Mijn Rpi heeft 1 Gb geheugen, maar moet dat delen voor het systeem en video, het heeft wel zijn beperking. Ik hoop dat er spoedig Rpi op de markt komen met meer geheugen, dan komen er ook meer mogelijkheden.

Terug
Bovenaan Onderaan