Raspberry Pi 3 Model B

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid pr10
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 73
  • Weergaven 9838
Mooi, dan kun je nu bekijken of de desktopsoftware verbeteringen heeft gekregen.

Heb je nagedacht over LibreElec of OpenElec?

Dat heb ik gedownload, maar LibreELEC ziet mijn SD niet, dus kan ik LibreElec niet installeren.
De kaart staat wel in aparaatbeheer, in de verkenner ook, maar dan wordt het volume niet goed weer gegeven. Het kaartje is 32 Gb
Win32 Disk Imager ziet hem wel, het staat er nu op. Ga de raspberry opstarten!

Laatst bewerkt door een moderator:
In de video zie je dat SD Card Formatter wordt gebruikt. Wellicht kun je daar wat mee.

In de video zie je dat SD Card Formatter wordt gebruikt. Wellicht kun je daar wat mee.
Dat was het eerste probleem waar ik tegenaan liep, die zag het kaartje niet. Heb het toen via een ander programma, geformatteerd als Fat 32.
Heb het kaartje al in de Berry gehad, maar die startte zijn eigen best.systeem op, zonder LibreELEC te installeren. Dat staat dus niet in de root, is ook niet te benaderen, middels een foutcode,
590097b4d66fb-Screen_Shot_04-26-17_at_02.35_PM.PNG

Welk OS staat er nu op je Pi? En is er een soort BIOS in een Pi aanwezig?
Ik zat te denken of je een toepassing als Gparted op een opstartbare USB stick kunt toepassen om te kunnen partitioneren / wissen.
Onder voorbehoud schrijf ik dit omdat mijn kennis van RPi's nul is.

Welk OS staat er nu op je Pi? En is er een soort BIOS in een Pi aanwezig?
Ik zat te denken of je een toepassing als Gparted op een opstartbare USB stick kunt toepassen om te kunnen partitioneren / wissen.
Onder voorbehoud schrijf ik dit omdat mijn kennis van RPi's nul is.
Noobs heb je nodig voor het opstarten, en geeft keuze mogelijkheid, welk besturingssysteem geïnstalleerd moet worden. In mijn geval is dat Raspbian.
In noobs staan een hele rij verschillende programma's en besturingssystemen.
Ik zit ook te denken, de Sd helemaal te formatteren, en dan alles opnieuw installeren.

Ik dacht dat je dat gedaan? En dan LibreElec erop zetten.
Ja, had ik ook, en L.E. er op gezet, maar bij het opstarten van de Rb, startte het door naar zijn eigen omgeving. Ik denk omdat L.E, niet in de root staat!

Ja, had ik ook, en L.E. er op gezet, maar bij het opstarten van de Rb, startte het door naar zijn eigen omgeving. Ik denk omdat L.E, niet in de root staat!
Is het dan niet zo dat je Raspbian eerst moet verwijderen om LibreElec te kunnen installeren?

Is het dan niet zo dat je Raspbian eerst moet verwijderen om LibreElec te kunnen installeren?
Ik had de noobs lite moeten installeren zonder Raspbian. Daarom, ik begin helemaal overnieuw, het liefst doe ik dat dan ook via mijn Linux Zorin Pc.
Ik heb al een nieuw topic gestart, hoe ik en cardraeder in een Linux systeem moet installeren.

Ik vroeg me af wat NOOBS doet. Waarschijnlijk zet je daarmee ook een BIOS op de SD-kaart.
En LibreElec is dan het besturingssysteem waarin Kodi geïnstalleerd is.

Laatst bewerkt:
Ik vroeg me af wat NOOBS doet. Waarschijnlijk zet je daarmee ook een BIOS op de SD-kaart.
En LibreElec is dan het besturingssysteem waarin Kodi geïnstalleerd is.
Ik denk ook dat je het zo moet zien!

Ik heb het nog niet voor elkaar, dat de cartreader op Zorin pc werkt. Met Swake proberen we uit te vinden of de cardreader geschikt is voor linux

Dat was mijn gedachte ook om het wat compacter te maken (dat is iets minder scrollen :)).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan