Raspberry Pi 3 Model B

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid pr10
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 73
  • Weergaven 9840
Ik zie wel iets in deze LibreElec TV box. In plaats van er een HD op aan te sluiten zit ik eigenlijk te denken dat een 64 GB of 128 GB USB stick met videos veel handiger is.
Zou ik problemen kunnen krijgen met de snelheid van zo'n stick?

Laatst bewerkt:
Ik zie wel iets in deze OpenElec TV box. In plaats van er een HD op aan te sluiten zit ik eigenlijk te denken dat een 64 GB of 128 GB USB stick met videos veel handiger is.
Zou ik problemen kunnen krijgen met de snelheid van zo'n stick?
Mijn gevoel zegt van niet, het is beetje knutselen, met die 1 Gig geheugen, dat moet beetje in evenwicht zijn, te weinig geheugen voor video, dan gaat dat haperen, teveel ingesteld, loopt de besturing vast. Of je nu iets van YouTube afspeelt, of van een ander medium, lijkt mij het zelfde!
Dat lees je ook wel, het is geen super pc, het heeft zeker beperkingen. Een volwaardig mediastraemer is het niet, daar is het te licht voor. Het is een kwestie van uit proberen.
Er komen vanzelf krachtiger Raspberry's. Zo gaat dat toch!

Trouwens, over deze deze OpenElec TV box, komt nog btw en behandelingskosten van 13 €
als je deze besteld in China.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wist ik niet van BTW en behandelingskosten: heb daar nooit iets besteld.

Binnen Europa vind ik zo gauw niets met dezelfde specificaties.

Ah, bedoel je het zo. In dat geval ben ik de dans een paar keer ontsprongen.

Trouwens, over deze deze OpenElec TV box, komt nog btw en behandelingskosten van 13 €
als je deze besteld in China.
Het is besteld. Mocht het in een steekproef komen dan aanvaard ik de kosten.
Ik zie leuke mogelijkheden (ook i.c.m. de Logitech Smart Control). De aansluitingen zitten in de behuizing precies op de goede plaats.
Een smart-TV met Android heb en wil ik niet. Met deze oplossing is de firmware ook aan te passen.

Laatst bewerkt:
Het is besteld. Mocht het in een steekproef komen dan aanvaard ik de kosten.
Ik zie leuke mogelijkheden (ook i.c.m. de Logitech Smart Control). De aansluitingen zitten in de behuizing precies op de goede plaats.
Een smart-TV met Android heb en wil ik niet. Met deze oplossing is de firmware ook aan te passen.
Daar zou ik ook niet mee zitten, als je dat wil hebben, zo hoog zijn de kosten ook niet. Geld moet toch rollen!

Ik zie voor jouw Logitech afstandbediening en je Pi (met bijvoorbeeld OpenElec of LibreElec) ook mogelijkheden met een infrarood remote ontvanger.
Middels zo'n Flirc Infrarood remote ontvanger, zou ik de Pi ook met de harmonie kunnen bedienen!
Door problemen gebruik ik momenteel de Harmonie niet, daar hebben we nu een reden voor, om die op te lossen en te gaan gebruiken.

Het is maar een idee. Het programmeren van die Logitech Harmony is niet altijd eenvoudig: door veel experimenteren is daar wel uit te komen.

Mijn streven is om met één afstandbediening alles aan te sturen. Hopelijk lukt het met de TV Box ook.

Het is maar een idee. Het programmeren van die Logitech Harmony is niet altijd eenvoudig: door veel experimenteren is daar wel uit te komen.

Mijn streven is om met één afstandbediening alles aan te sturen. Hopelijk lukt het met de TV Box ook.
Ik heb hem een aantal jaren gebruikt, tot de batterij het opgegeven had. Nieuwe gekocht. Heeft ook gewerkt, en op een gegeven moment was er iets mee, en heb ik het weggelegd. Nu is het aangesloten op de pc, maar die ziet hem niet, dus de software van harmonie ook niet!

Ik meen dat ik de accu van de Harmony ooit heb vervangen.: die kun je bestellen (via Ebay bijvoorbeeld).
Kijk maar naar het type.

Ik meen dat ik de accu van de Harmony ooit heb vervangen.: die kun je bestellen (via Ebay bijvoorbeeld).
Kijk maar naar het type. Ik weet niet welk type Harmony je hebt om eventueel een reset te doen?
Ik heb de accu al eens vervangen, die stond zo bol, dat ik het met moeite heb kunnen verwijderen

Ik heb de harmonie one, die moet ik toch helemaal opnieuw programmeren, voor ik hem weer kan gebruiken!

Ik vond nog een nieuwe Nokia batterij, die past precies, 1700 mAh, 700 mAh meer dan de oude accu. Nu geeft de afs.bed. reactie. Eerst maar even opladen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, dan kun je nu bekijken of de desktopsoftware verbeteringen heeft gekregen.

Heb je nagedacht over LibreElec of OpenElec?

Terug
Bovenaan Onderaan