RAM geheugen zelfde of ander merk

Ik ben al een tijd onderzoek aan het doen om mijn PC te upgraden.
Ik heb momenteel 8gb ram geheugen en wil dit upgraden naar 16 gb ram. Kan ik gewoon een nieuw rambankje kopen met 8gb ogeacht welk merk? Of moet het hetzelfde type/merk zijn als degene die ik er al in heb zitten?

Laten we dan maar eerst kijken naar de technische kant van jouw PC.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

Ik ben momenteel helaas niet thuis dus kan ook niet op mijn computer. Ik heb wel specs van mijn PC gevonden op een ouder topic:

Operating System
Windows 10
CPU: AMD FX-6300
Vishera 32nm Technology
RAM: 8,00GB Single-Channel DDR3 @ 534MHz (7-7-7-19)
Motherboard: ASRock 960GM-VGS3 FX (CPUSocket)
Graphics: KFA2 Nvidia Geforce GTX 1060

Ik weet niet of dit kan helpen? ;)

Memory
- Dual Channel DDR3 memory technology
- 2 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 1866(OC)/1600(OC)/1333/1066 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 16GB*

BRON

Ik raad je aan je indien het voor jouw mogelijk is om snel (het liefst een kit) nieuw geheugen te kopen, want de prijzen zullen vermoedelijk snel gaan stijgen.

Memory
- Dual Channel DDR3 memory technology
- 2 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 1866(OC)/1600(OC)/1333/1066 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 16GB*

BRON

Ik raad je aan je indien het voor jouw mogelijk is om snel (het liefst een kit) nieuw geheugen te kopen, want de prijzen zullen vermoedelijk snel gaan stijgen.

Wat bedoel je precies met een kit?

Een kit is een set die bestaat uit twee identieke, door de fabrikant bijeengezochte RAM-geheugenblokken.
Dat is vooral belangrijk bij een dualmemorycontroler, die daardoor volledig synchroon - dus snel - kan werken.

Heb ik daarmee jouw vraag kunnen beantwoorden?

Een kit is een set die bestaat uit twee identieke, door de fabrikant bijeengezochte RAM-geheugenblokken.
Dat is vooral belangrijk bij een dualmemorycontroler, die daardoor volledig synchroon - dus snel - kan werken.

Heb ik daarmee jouw vraag kunnen beantwoorden?

Jazeker, bedankt!

Nog tips naar welk merk of fabrikant?

Terug
Bovenaan Onderaan