Radiouitzendingen van vroeger

We gaan terug naar 1987 met de Ferry Maat Soulshow.
Het CD tijdperk zou omstreeks die tijd zijn intrede doen, maar vinyl werd nog veel gedraaid.
Ik was toen 33 en ik weet nog dat ik die soulshows opnam met een JVC dubbel cassettedeck.

In 2008 was zijn laatste uitzending:

Het zal eind jaren '50 zijn geweest dat mijn ouders Radiodistributie kregen (of eigenlijk huurden).
Bijna dagelijks hoorden we om 19:00 uur de spannende avonturen van Paulus de boskabouter.
Het intro van Frederic Curzon - Dance Of An Ostracised Imp, fascineert me nog altijd:

Laatst bewerkt:
Nee, Abe. Mijn ouders hadden toen net het huis gekocht en financieel had dat best gevolgen. Distributieradio huren paste toen wel in het budget. De audio was trouwens helemaal niet verkeerd.

Op die wijze.
Want ik ken die radiodistributie wel omdat een oom en tante in een flatappartement woonden (eind jaren zestig) en die hadden ook radiodistributie.

Wij hadden dat ook eerst en op zondag luisterden we altijd (verplicht!) naar ' het wekelijks opera- en bel canto programma'. Dit was op Belgie, van 14.00 tot 15.00 uur. Het begon steevast met het Zigeunerkoor uit de Troubadour. We hadden een ronde knop aan de muur en daar hadden we dan een paar keuzes. Later kwam de radio.
Trouwens, in Amsterdam was radio-distributie heel gewoon en in onze buurt kocht geen hond een huis! Het waren allemaal huurwoningen en de huur werd 1x per week aan de deur opgehaald.
Paulus de boskabouter is hier nog een begrip! Alle boeken staan op de planken, we hebben nog cassettes en iedereen in mijn gezin kan nog Eucalypta laten horen! Boven mijn laptop hangt Paulus en we zijn lid van de Marten Toonderclub.
Een bevriende boekbinder heeft van verkleinde voorkanten van Paulus-CD's een paar oorbellen voor me gemaakt en daar maak ik nog goeie sier mee, er wordt af en toe zelfs op geboden!

Distributieradio ja zegt, me ook iets van in mijn kindertijd,als ik van het internaat op weekend mocht bij grootouders was er een kastje aan de muur,met paar knoppen.
Maar ergers bestaat dit nu nog,via kabel-tv ontvang je toch meerdere radio zenders,allez hier toch.
Hier hangt kastje aan de muur,voor kabel van TV aan te sluiten,maar kan ook radio aansluiten.
Wat me wel opvalt is dat er terug naar the good old days ;word gegaan radio's/platenspelers ,terug gemaakt zo als ze toen waren.
Mvg
Danvers

Terug
Bovenaan Onderaan