raar opstarten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter pinokio
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 3
  • Weergaven 883

pinokio

PCS Lid
Lid geworden
11 mrt 2022
Waarderingsscore
164
Punten
43
OS
windows11
AV
macfee internet security
FW
macfee firewall
ik werk met deze laptop Lenovo IdeaPad 3 - 17,3" FHD - AMD Ryzen 5-500U - 12GB en nieuw, al opgemerkt als ik hem opstart dat hij precies even bevroren is het pijltje blijft gewoon staan?Als ik hem dan bruusk afsluit en weer opstart werkt hij weer, dit probleem is niet altijd wel af en toe.Maar wil er zelf niet aan prutsen is maar 3 maand oud.
iemand een idee wat dit kan zijn?

Waar heb je die gekocht? Bij enige twijfel - zoals je zelf al aangaf - niet te veel prutsen en de verkoper raadplegen. Ik veronderstel dat je met "bruusk afsluit" bedoelt dat je de aan/uitknop blijft indrukken tot ie uitgaat. Is dit probleem ineens gekomen? Je kan ook eens proberen om 'm terug naar fabrieksinstellingen te zetten of een nieuwe clean install via USB-stick te doen.

bij een gewone particulier in de geburen, nee ga er zelf niet aan prutsen hoor maar is gekomen volgens mij toen ik een melding kreeg van lenovo zelf toen er een bios update was, en die heb ik dan uitgevoerd blijkbaar ergens een fout in de bootmenu maar wou er niets aan veranderen, omdat hij nieuw is, met een oude pc had ik dit al zelf opgelost, ja inderdaad bruusk afsluiten is hem gewoon weer uit drukken?
als ik hem naar fabriekinstellingen ga brengen, dan ga ik weer naar win10? Een nieuwe clean install zie ik wel zitten maar wacht er liever nog wat mee begrijp je? volgens de support pagina word er aangegeven dat er geen ventilator aanwezig is, terwijl het hier onderaan wel degelijk iets hoor?Of is dat iets anders?

Fabrieksinstellingen is terug naar zoals je hem hebt gekocht. Een clean install is in wezen hetzelfde maar met een veel recentere versie (minder updates na installatie) en zonder alle - al dan niet storende - extra programma's van de fabrikant. Nu bij Lenovo valt dat laatste meestal nogal mee. Blijft een dat er, voorlopig, nog wel wat problemen zijn met AMD en W11, die zullen snel wel van de baan zijn maar lees er nogal wat meldingen van. Dus voorlopig naar Windows 10 teruggaan = geen slecht idee. Activering van windows gebeurt automatisch na installatie en verbinding met internet aangezien de licentie reeds in het bios zit.

Terug
Bovenaan Onderaan