Quandor

Hoi, ik ben sinds 23-08-2017 nieuw hier.
Waarom ik voor die 'rare' naam heb gekozen? Dat was 8 jaar geleden de officiële fokker-ras / nestnaam van mijn toenmalige Witte herder pup. Hij wordt binnenkort 8 jaar.
Als een beestje een stamboom heeft dan wordt hij onder een bepaalde vastgestelde naam door de fokker bij de Raad van Beheer aangemeld. Een fokker kiest voor elk nest een opvolgende letter uit het alfabet. Mijn pup behoorde tot het Q-nest van de fokker.

Waarom ik hier lid ben geworden? Ik vind het wel leuk om mensen -voor zover dat het mij lukt- van hun computer hard -of softwareproblemen af te helpen of iig te proberen hen op het juiste pad te zetten. Daarnaast leer je als forumlid natuurlijk zelf ook dagelijks bij van alle andere gegeven antwoorden, e.e.a. in het kader van : dommer kun je niet worden, slimmer wel.

Ik ben daarnaast onder dezelfde naam regelmatig op nog 2 andere forums (computer gerelateerd) te vinden.

Mijn stokpaardje ? Dat staat in mijn handtekening.........

Laatst bewerkt:
Er zitten een paar honden liefhebbers op dit forum.
Wil jij ook foto's van jouw hond posten.

591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
Hartelijk welkom op dit, wat een geweldige forum moet gaan worden.

Er zitten een paar honden liefhebbers op dit forum.
Wil jij ook foto's van jouw hond posten.

591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
Hartelijk welkom op dit, wat een geweldige forum moet gaan worden.

Ik probeerde in een 'echt' topic net al via een linkje een afbeelding te plaatsen, maar ik had al 'ruzie' met de forumsoftware, -> het lukte dus niet. Ik ga eerst eens rustig uitzoeken hoe ik een afbeelding het beste kan plaatsen...........

Hartelijk welkom op dit leuke forum. Ik wens je hier veel plezier! En ik ben heel benieuwd naar de foto van je hond!!

Dank u wel. Ik moet wel een beetje wennen aan de (lastige) wijze waarop bij sommige forums een foto geplaatst kan worden.
Onderstaand linkje (van een ander forum) was voor nu even het snelste. Daar kan ik met 3 muisklikjes foto's (.jpg) uploaden vanuit de map afbeeldingen, dát werkt wel heel erg soepeltjes.

Hier iig twee fotootjes : hier was Quandor een week of 8 en een jaar of 5 ;)

Helpmij.nl

Ach, wat jammer nou, als ik op de link klik, moet ik me eerst registreren om te kunnen kijken, en dat is een brug te ver, hoor.
Maar onder in de rij van items in ons forum zit : fotoalbums. Je kunt het daar eens proberen, want daar hebben al meer leden schitterende foto's geplaatst. Abraham wees je er ook op in #8.

En....... je bedankte me voor mijn verwelkoming en dat vind ik super aardig! Maar je mag geen u zeggen, hoor, daar schrik ik me een hoedje van, en dat om 0.25 uur! We zijn hier allemaal gelijk en dus 'je' !

Je hebt me er door je handtekening ook op gewezen, dat het weer tijd wordt voor een backup. Daar mag een mens inderdaad niet slordig in worden! Dus dank ik jou daar voor!

Goeiemorgen Quandor,

Ik zie dat jij ook een vroege vogel bent. En ik heb nog een tip voor je om een foto bij ons te plaatsen. Begin op de homepage en ga dan verder bij:

Tips gerelateerd aan Piepende Computer forum.

Succes.

Waarom ik voor die 'rare' naam heb gekozen?
Dat vroeg ik me al tijden af. Ik had er zelfs mijn woordenboek Latijn-Nederlands op nageslagen en vond daar wel quando (met o.a. de betekenissen wanneer, eens, ooit, soms, aangezien, daar nu toch), maar ik zocht tevergeefs naar quandor.
Dat raadsel is nu dus gelukkig opgelost. Nu enkel nog het antwoord vinden op de vraag 'Waartoe zijn wij op aarde?'
Toen ik op de lagere school zat moesten wij in de vierde klas (heet nu groep 6) de schoolkatechismus uit het hoofd leren. We kregen onderricht van de pastoor of kapelaan en als die vroeg 'Waartoe zijn wij op aarde?', hoorden wij in koor te antwoorden: 'Wij zijn op aarde om God te dienen en daardoor hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn.'
Zie: Schoolkatechismus - Wikipedia

Ergens in de jaren '70 ben ik echter van mijn geloof gevallen. Geen vaste antwoorden meer op moeilijke vragen. Ik moet het nu helemaal zelf uitzoeken. Lekker is dat! o_O

Als een beestje een stamboom heeft, dan wordt het onder een bepaalde verplicht / vastgestelde naam door de fokker bij de Raad van Beheer aangemeld. Een fokker kiest voor elk nest een opvolgende letter uit het alfabet. Alle pups uit dat nest moeten een naam krijgen die met die letter begint. Mijn pup behoorde tot het Q-nest van de fokker.

Ik had zoiets al eens eerder gelezen. Die honden krijgen dan soms de meest 'dure' namen. Zat in dat nest ook een hond met de naam Quispel?

Ik kende de regel ook. Letters als de Q en de X zijn nog niet eens zo eenvoudig om een naam mee te maken.

Dat hangt van de hond af! Ik ken er een, die ik alsnog wil wederdopen: Xantippe!!

Porrelaar, wees nou maar blij dat je dit antwoord zelf mag geven! Wie weet wat ze je kunnen voorschotelen! Niet iedereen zou blij zijn met de verplichting als onderwijzer zijn hele(!) leven zin te geven! Nee, dan geef ik liever zin aan mijn leven als dierenverzorgster. Maar ik ben bang dat er niet veel dieren door mij verzorgd zouden worden: ik knuffelde ze dood! En of dat nou de zin van het dierenleven was!

Terug
Bovenaan Onderaan