Qt5Gui.dll ontbreekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter ynna
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 50
  • Weergaven 4315
Status
Niet open voor verdere reacties.

ynna

PCS Lid
Lid geworden
18 sep 2017
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
38
Zojuist mijn laptop met moeite opgestart en krijg de volgende melding;
Het programma kan niet worden opgestart omdat Qt5Gui.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

Wat moet ik nu doen?

Gebruik jij Cleantools die beweren zoveel fouten of overbodige bestanden gevonden te hebben en schijfruimte in beslag nemen en met hun software opgelost kan worden ?

Mogelijk MALWARE!

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

• Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier

Ik hem hem gisteren opgehaald na reparatie. Het enige dat ik gedaan heb is office opnieuw installeren

Doe maar de scan, want we weten niet wat er in de reparatietijd met Windows is gedaan.
Het bestand is namelijk niet van Microsoft Office.

Ik heb wel daarstraks dat programma erop gezet om youtube om te zetten naar mp3 en dat vervolgens verwijdert. Kan het daar iets mee te maken hebben?

Zou kunnen - maar waarom je dan die melding krijgt als het programma niet meer bestaat, is dan vreemd.
Dus doe nu die scan met MBAM maar.

Heb gescand en er is niks gedetecteerd

C:\Program Files (x86)\Kingsoft\WPS Office\10.1.0.5644\wtoolex\wpsupdate.exe a variant of Win32/KingSoft.D potentially unwanted application
Autostart locations a variant of Win32/KingSoft.D potentially unwanted application

Dit is wat eruit komt

FalsePositives.
Als jij het Esetscherm nog hebt openstaan, mag je dat venster en de volgende vensters sluiten.

Start daarna Windows opnieuw op en wacht af of de foutmelding nog weer terugkeert.

Opnieuw opgestart en vervolgens dezelfde tekst maar met dit wat dan ontbreekt;
Qt5Gui.dll
jansson.dll
Qt5Widgets.dll
Qt5Core.dll

Heb jij MBAM soms weer verwijderd?

Download SystemLook.exe voor 32-bit-Windows
of
download SystemLook.exe voor 64-bit-Windows
  • Download het bestand naar het Bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

SystemLook.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start SystemLook.exe middels dubbelklik op de snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start SystemLook.exe middels rechtsklik op de snelkoppeling en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:
Code:
[color=#0000FF][SIZE="4"]:filefind
Qt5Gui.dll
jansson.dll
Qt5Widgets.dll
Qt5Core.dll[/SIZE][/color]
  • Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
  • Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
  • Post de inhoud van dit logbestand.

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 17:42 on 03/10/2017 by Gebruiker
Administrator - Elevation successful
No Context: :filefind
No Context: Qt5Gui.dll
No Context: jansson.dll
No Context: Qt5Widgets.dll
No Context: Qt5Core.dll

-= EOF =-

We gebruiken het tool nogmaals:

SystemLook.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start SystemLook.exe middels dubbelklik op de snelkoppeling.
  • Windows Vista en Windows 7 Windows 8 en Windows 10: start SystemLook.exe middels rechtsklik op de snelkoppeling en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code zonder de naam code:
Code:
:regfind
Qt5Gui.dll
jansson.dllvanaf
Qt5Widgets.dll
Qt5Core.dl

• Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
  • Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
  • Post de inhoud van dit logbestand.

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 17:53 on 03/10/2017 by Gebruiker
Administrator - Elevation successful
========== regfind ==========
Searching for "Qt5Gui.dll"
No data found.
Searching for "jansson.dllvanaf"
No data found.
Searching for "Qt5Widgets.dll"
No data found.
Searching for "Qt5Core.dl"
No data found.
-= EOF =-

Hoi Ynna, ik heb het topic inmiddels verplaatst en ik heb abbs verzocht het topic over te nemen.

Oke, bedankt voor je hulp en ik wacht nu even af dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan