• Welkom bij Computerforum PiepCompSupport, het pc helpforum voor het verwijderen van virussen, adware en malware.
    Uw computer bevat een virus of er zijn andere problemen: dit forum is er voor iedereen die hulp zoekt! Waar moet ik rekening mee houden?
    U moet zich registreren, voordat u uw virusprobleem als onderwerp kunt beschrijven en posten. Zodra u een discussie hebt gemaakt,
    zal een expert u stap voor stap uitleggen, hoe u de malware kunt verwijderen en hoe u uw computer kunt beveiligen.
    Ons hulpforum en onze programma's zijn gratis. Weet u niet wat u nu moet doen, om hulp te krijgen, klik dan hier.

Advies Programma's overzetten op nieuwe pc

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Reacties
664
Reaction score
177
Punten
43
Leeftijd
62
Ik heb hier (of op een ander forum) al eens iets gelezen over software om programma's over te zetten van een oude pc naar een nieuwe maar ik vind hier niets meer van terug. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, welke software (hoeft ook niet gratis te zijn).
Het is dus de bedoeling om alle grafische programma's van een oude pc onder Windows 10 (laatste versie) over te zetten naar een nieuwe pc ook onder Windows 10 laatste versie zonder deze te moeten herinstalleren. Product licenties zijn ook in het bezit maar instellingen dienen te worden behouden. Ik wil dit eens testen om te zien of dat sneller (lees: makkelijker) werkt dan een volledige herinstallatie met verlies van aangepaste instellingen in die software. Het gaat hier vooral over de Adobe CC Suite en Vectorworks.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.870
Reaction score
4.956
Punten
113
Leeftijd
67
@ShadyAngel heeft er in het verleden meermaals over dat tool gehad.
Helaas gaan berichten niet ver genoeg terug.
Maar in ieder geval zal je kort binnenkort weten welk tool Shady gebruikt.

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reacties
1.337
Oplossingen
1
Reaction score
261
Punten
83
Leeftijd
55

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.870
Reaction score
4.956
Punten
113
Leeftijd
67
Easeus ToDo PCTrans is inderdaad het tool dat ook ShadyAngel als gekochte versie gebruikt.
Dank aan @abbs

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.258
Reaction score
890
Punten
113
Leeftijd
61
Het is inderdaad EaseUS Todo PC Trans.
Gratis kan je inderdaad maar 2 programma's overzetten.
Ik gebruik al een aantal jaar de pro versie zonder problemen. Het is zeer makkelijk in gebruik en ik heb nog geen bugs kunnen ontdekken. Je kan EPCT ook als een soort backup gebruiken. Je kan via een netwerk of USB externe schijf werken. Ook kan je programma's op dezelfde of een andere schijf verplaatsen.
Je maakt éénmaal een image van één of meerdere programma('s) en deze inclusief alle instellingen op een andere pc overzetten zonder alles opnieuw te moeten configureren.
Een licentie is geldig voor 2 pc's (de doel en bron pc). Indien je meerdere pc op dergelijke manier wil aanpassen moet je meerdere licenties aanschaffen of deze telkens de en re-activeren.
Een account overzetten (verplaatsen) is ook geen probleem.
Ik raad wel aan de lifetime versie te kiezen (alle toekomstige updates kosten dan niets meer. EeaseUS heeft regelmatig aanbiedingen met kortingen tot 70%.
Enige beperking is dat je voor de betreffende programma's wel de nodige licenties moet hebben want deze vragen soms wel opnieuw te registreren.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.306
Reaction score
906
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
of deze telkens de en re-activeren.
Oh gaat dat dus toch? Want die vraag had ik toen specifiek gesteld omdat ik het programma te duur vond om slechts op 1 pc te gebruiken. Dus vroeg of ik het daarna ook op een andere pc kon gebruiken als ik het deinstalleerde. Nee dan moest ik een nieuwe licentie aanschaffen.
Dus men heeft mij verkeerd geinformeerd als ik dat zo lees?

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.258
Reaction score
890
Punten
113
Leeftijd
61
@Black Tiger
De-activeren is geen enkel probleem maar je moet soms wel even geduld hebben want de de-activatie kan een tijdje duren (word meestal niet direct uitgevoerd) en dat was voor mij de reden een extra licentie aan te schaffen omdat ik de meeste programma's en tools rechtstreeks van mijn desktop naar m'n laptops (3) kopiëer. De extra licentie heeft me toen net geen 10€ gekost en was me dat wel waard.
De paar keer dat ik de de-activatie gebruikt heb duurde het meer dan een half uur eer die vrijgegeven was. Inloggen op het easeus account loopt naam mijn mening ook niet zoals het hoort want duurt ook al enige tijd maar is voor een herinstallatie of update niet nodig omdat de licentie ook ergens in het system opgeslagen is.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.258
Reaction score
890
Punten
113
Leeftijd
61
Nog een kleine opmerking ivm de-activatie.
Je kan via de account maar 3x de-activeren zonder tussenkomst van de helpdesk, daarna dien je met een e-mail een vrijschakeling aan te vragen. Het is geen probleem maar een extra stap als je 3x gede-activeerd hebt.

Bovenaan Onderaan