problemen na nieuwe Windows 10 en nieuwe office 2016

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
Na een schone installatie van W 10 moest ook ook (o.a.) Office ophalen. Ik deed dat via Rakuten (D) maar de gang van zaken is nu zo dat je na betaling (gewoon met Ideal) een Nederlandse mail binnen krijgt het een code (25 tekens) maar ook een hyperlink naar een te downloaden IMG bestand waar gewoon je Office in zit. Bij eerste keer openen van (bijvoorbeeld Word) het code ingevoerd.
Vreemd nu is dat de al wat ouder opgeslagen Word-documenten (etiketten met plaatjes, enveloppen, etiketten met adressen etc) wel geopend worden, maar ofwel (vraagteken?) als ODT-bestand, ofwel blanco of iets waar NIETS aan gewijzigd kan worden. Kortom: Word wordt niet meer herkend. Ik geef wat printscreens:

(zoals u ziet: voor de druivenjam..) en ook boven aan de bladzijde:

hoe nu verder? Het gaat om twee verschillende Word-documenten.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Wat gebeurt indien je die bestanden naar USB kopieert en in een andere computer opent?
Gaat dat dan wel - sla dan die bestanden opnieuw op voor gebruik in jouw hoofdcomputer.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
op een andere laptop zie ik de normale etiketten. Als ik het bestand kopieer 9en een andere naam geef) en terug naar eigen pc hetzelfde euvel.
En wat zo'n ODT bestand (van Libre Office of zo?) er mee te maken heeft is helemaal duister. Nou zijn het niet zulke belangrijke dingen (wat etiketten, geadresseerde enveloppen en zo) maar toch.

Rubensky

Moderator
Teamlid
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
203
Punten
63
Welke Office indeling heb je gekozen bij het instellen van je Office pakket?

Rubensky

Moderator
Teamlid
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
203
Punten
63
Ik bedoel de indeling Open Office of XML. Die moet je kiezen wanneer je voor de eerste keer Word opent.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
oeps, dat zou ik niet meer weten. Valt dat nog te bekijken of te veranderen? Ook kan ik proberen Office (voor de zoveelste keer) te de-installeren en te installeren. Maar als dat mis gaat ben ik (alweer) de sigaar.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
Kennelijk Open Office: want als ik (nu voor het eerst) een nieuw Word document wil opslaan moet ik handmatig de ODT wijzigen in docx. Volgens mij valt dat wel te wijzigen? Voorheen nooit eerder gezien bij een nieuwe Office.

ShadyAngel

Gewaarderd
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
333
Punten
83
Leeftijd
60
Dat kun je instellen/wijzigen onder opties>algemeen>opslaan>documenten opslaan als

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
Ik heb de link van Rubewnsky afgedrukt en ga dat morgen bestuderen.
Dat "opslaan als "was mij al bekend:

en dan

maar dat is wel steeds een heel gedoe.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
En als ik via Bestand > opties kies om het document i.p.v. in odt in docx op te slaan (en zelfs opnieuw opstart) als beloning een document aldus:

daar kan ik helemaal niets mee, en dan krijg ik steeds meer de neiging om mijn illegale Office 2016 met KMS opnieuw te installeren: geen centje pijn.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
En als ik via Bestand > opties kies om het document i.p.v. in odt in docx op te slaan (en zelfs opnieuw opstart) als beloning een document aldus:

daar kan ik helemaal niets mee, en dan krijg ik steeds meer de neiging om mijn illegale Office 2016 met KMS opnieuw te installeren: geen centje pijn.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
's nachts komen er wel eens njuttige dingen boven drijven: op een kloon (die ik regelmatig aanmaak heb ik voor het tamelijke geringe bedrag dat de office 2016 kostte een nieuwe install gedaan. Daarbij op het laatste gekozen NIET voor "ODT" maar voor XML (meen ik). En toen liep alles normaal. Bespaart voor die twee tientjes een hoop gedoe (vooral als het niet lukken wil) Een goede les en iedereen op dit vroege uur bedankt.(en deze SSD wortdt snel gekopieerd)

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
zie # 10,11, en 12, en dn kreeg ik toch een vreemd document. Ook als ik Word irets begon (zoals die etiketten) dan werd dat geen bruikbaar document nadat het opgeslagen was: Kkon er zelfs niets aan toevoegen. Toen was de maat vol bij mij.
(maar inmiddels is alles in orde + nieuwe kloon)

Rubensky

Moderator
Teamlid
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
203
Punten
63
@Najsnarf Als je de aanwijzingen uit de link volgt die ik je in bericht #9 gaf dan ben je permanent van het probleem .doc of .docx af. Dan kan je docx selecteren en is het geregeld.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
alles is in orde op dit moment, hartelijk dank.
Najsnarf

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
wat mij betreft mag hier een slotje op.

Bovenaan Onderaan