Problemen met computers

perloc

R.I.P.
Tjonge, jonge, wat een problemen met computers!!
Nog even en dan gooi ik ze aan de kant.
1. Ik krijg mijn netwerk niet aan de gang. Wel van a --> b maar niet omgekeerd.
2. Een ext. HD blijkt opeens niet meer te werken.
3, De DVD/CD drive van mijn HP laptop is verdwenen.
4. Mijn brandnieuwe Lenovo laptop vraagt ineens een toegangs password. Nooit ingevoerd!

Misschien over 20 jaar kun je eindelijk gewoon op een computer werken zonder van allerlei vreemde problemen.
Nu besteed ik welhaast meer tijd om een en ander aan de gang te krijgen dan gewoon mijn werk te kunnen doen.
En Bill (Gates) maar nieuwe windows versies uitbrengen (Kassa!!), die óók krakkemikkig werken.

Het is nog vroeg op de ochtend, maar voor vandaag heb ik er al meer dan genoeg van!!
perloc

Ik voel met je mee perloc ! Dat heb ik ook al meermaals gedacht. Niet iedereen is een computer of ICT expert en laten we wel zijn... die dingen zijn er voor ons gemak en niet om ons extra (bij)lessen te geven. Kennelijk denken een hoop zakenmensen daar anders over...

Perloc : ik denk even mee (no offence)
Ik ben in mijn leven al een behoorlijk aantal computertjes verder en heb, behoudens defecte hardware, eigenlijk nooit écht gezeur gehad. Wel eens een aantal keertjes dat er even iets niet lekker draaide, of zelfs een compleet hangende Windows, maar dat kwam dan door een softwareprobeersel dat ik zo nodig wilde uitproberen, een niet fijne update én / óf, dat ik zelf weer eens (Windows) had zitten tweaken.

Ook heb ik wel eens verkeerde keuzes gemaakt bij de eerste schermpjes van een Windowsinstallatie en ja, dan zijn de raapjes ook gaar.

Tijd voor een beetje hulp zo kan je het ook zien. En waar begint dat? Bij het goed en nauwkeurig omschrijven van de problemen, de gebruikte hardware en de Windows versie. Met een beetje mopperen verdwijnen de problemen niet ineens van de computer. Zelf denk ik dat het direct na het installeren al mis is gegaan door onvoldoende aandacht te besteden aan een goede inrichting van de computer.

Voor nu omschrijf probleem één zo zorgvuldig mogelijk zodat we aan de oplossing kunnen beginnen!

Alle heren reactanten dank voor de aandacht.
Natuurlijk heb ik wat overdreven maar dat komt door de opeenstapeling van problemen.
Een heleboel dingen gaan ineens mis.
Ik zal in een ander menudeel (hoe heet dat eigenlijk?) beginnen met het password van de Lenovo.
MVG perloc

Terug
Bovenaan Onderaan