• Welkom bij Computerforum PiepCompSupport, het pc helpforum voor het verwijderen van virussen, adware en malware.
    Uw computer bevat een virus of er zijn andere problemen: dit forum is er voor iedereen die hulp zoekt! Waar moet ik rekening mee houden?
    U moet zich registreren, voordat u uw virusprobleem als onderwerp kunt beschrijven en posten. Zodra u een discussie hebt gemaakt,
    zal een expert u stap voor stap uitleggen, hoe u de malware kunt verwijderen en hoe u uw computer kunt beveiligen.
    Ons hulpforum en onze programma's zijn gratis. Weet u niet wat u nu moet doen, om hulp te krijgen, klik dan hier.

Opgelost Probleem met Office 2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.308
Reaction score
906
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Ik vind Outlook een slecht programma en dat is mijn mening. Ik geef aan waarom.
Even heel kort. Je geeft aan waarom, maar dat is dus vanwege het aantal foutmeldingen die je op internet kunt vinden. Nou die kun je met een zoektocht op Thunderbird error ook meer dan zat vinden. Hoe meer iets gebruikt is, hoe meer problemen je zult zien. Hoe groter de provider, hoe meer klachten, dan is het ook niet meteen een slechte provider. Heel veel is user error. Veel problemen gevonden op internet wil nog niet zeggen dat het slecht is, ligt er maar aan waar het over gaat.
Ik werk al minstens 12 jaar met Outlook en 1x een probleempje gehad wat gemakkelijk op te lossen was. Da's Outlook 2003 en Outlook 2013 nu.
Ben ik wel benieuwd naar wat jij dan wel goed vindt? Thunderbird? Nou exporteren en backuppen van Outlook vind ik een heel stuk gemakkelijker te doen bijvoorbeeld. En TB geeft ook niet altijd heel goede foutmeldingen.

Maar het is eigenlijk niet correct om een programma slecht te noemen op basis van een zoekresultaat i.p.v. eigen ervaringen.

@Najsnarf Het kan ook andere oorzaken hebben. Ik vond hier een pagina met een aantal mogelijke oplossingen die je misschien volgende keer eens kunt proberen.
Er zijn wel meer programma's die bij een bepaalde foutmelding toch een andere oorzaak hebben. Ligt er maar aan welk error level er getriggerd wordt.

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Reacties
664
Reaction score
177
Punten
43
Leeftijd
62
Ik heb dit probleem bij een van mijn klanten. Hij werkte met een officiële Office 2016 en kreeg wekelijks zo'n vraag voor update. Na een minuutje gewoon herstarten en het probleem was al opgelost zonder systeemherstel. Maar is vervelend. Het is ook zonder aanleiding begonnen enkele maanden geleden. Auto-update in Office al uitgezet, zonder resultaat. Office herstel uitgevoerd, geen resultaat. Uiteindelijk volledige office 2016 verwijderd en register opgeruimd, gezorgd dat alle mappen mbt office weg zijn. Dan office 2019 aangeschaft, geïnstalleerd (vorige week woensdag) en nu maar afwachten.
Ik heb zelf office 365 home (nu "family") en heb dit één keer gehad maar ik doe wel regelmatig manueel een update. Op de andere pc's en laptop van dit abonnement, geen probleem.

Laatst bewerkt:

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.549
Reaction score
149
Punten
63
Ik zie nu al dit gel.. ook af van verdere commentaren. # 3 is nog in studie. En vooral een vredige Kerstmis gewenst. Graag een slotje!

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.920
Reaction score
4.978
Punten
113
Leeftijd
67
[S]@vanschagen[/S] @Najsnarf - dat jouw vraag een vervelende wending kreeg, is jammer en ik hoop dat de tip van abbs jouw probleem oplost.
Ik denk dat je het met de door mij gekozen oplossing eens bent.

Laatst bewerkt:

boertje125

Bekend Lid
Lid geworden
6 okt 2020
Reacties
34
Reaction score
11
Punten
8
Gebruik je office min of meer met de standaard instellingen of zitten er ook veel eigen sjablonen en instellingen in?

Als het min of meer standaard is zou ik de software helemaal verwijderen en opnieuw installeren.
zo te lezen gaat er ergens iets mis.
uitzoeken wat precies mis is kan maar kost vaak veel tijd.

opnieuw installeren kost je mischien 10 minuten en lost vaak het probleem gewoon op als het maar 1 stukje software betreft wat dwars ligt.

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
Je schrijft ook dat jij geen Outlook hebt, hoe kan je dan beweren dat het waardeloos is.
Want dat kan en mag niet,
Volgens mij is niet verboden ergens een mening over te hebben en deze te uiten. Ik geef aan waar die mening op gebaseerd is. Ik heb inderdaad honderden problemen met Outlook langs zien komen en heel vaak was het een ingewikkelde weg voor helpers en daarbij ook deskundigen om deze op te lossen. Telkens was het weer anders. Zelfs de juiste locaties te vinden van de mappen en bestanden waren als ik mij kan herinneren een groot probleem.

er zijn miljoenen die het tool wel tevreden gebruiken
Dat is heel mooi en dat zou dan betekenen dat er heel veel kennis betreffende Outlook aanwezig is. Dan doe ik hierbij een oproep aan die miljoenen gebruikers, reageer eens als er problemen/vragen zijn met Outlook en los ze vaker en sneller op.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.685
Oplossingen
1
Reaction score
1.930
Punten
113
Discussie gesloten i.v.m. irrelevantie, en helaas geen nog geen oplossing voor @Najsnarf

Aan @Senso alle @piepcomp.nl leden als je wilt discusseren over een onderwerp, maar het is niet relevant op de vraag, wil je dan een nieuw topic hiervoor starten. Je kunt eventueel hulp inroepen van een moderator.

Op de manier zoals het nu gegaan is, wordt het topic van de vraagsteller verstoord, en de beantwoording belemmerd.

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.685
Oplossingen
1
Reaction score
1.930
Punten
113
Reactie van @Najsnarf ontvangen, en het lijkt erop dat deze oplossing een werkend resultaat gegeven heeft, dit is de reden dat ik dit hier neerzet.

mijn probleem met Office is in feite wel opgelost, namelijk (toch) met systeemherstel. Een herstel-actie van Outlook (of het gehele Office uitvoer5en is onmogelijk als Office niet wil opstarten...). Andere oplossingen kunnen zijn de backup (Aomei) of af en toe een verse ssd-kloon bakken.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.920
Reaction score
4.978
Punten
113
Leeftijd