Probleem met netwerk (denk ik)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Saltadoom
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 3
  • Weergaven 748

Saltadoom

PCS Lid
Lid geworden
24 nov 2020
Waarderingsscore
36
Punten
28
OS
Windows 10 Home (19042.630)
AV
Eset 14.0.22.0
FW
Eset 14.0.22.0
Hallo,

Ik krijg volgende bericht: "Kan geen verbinding maken met de geselecteerde thuisnetwerkserver. Controleer de netwerkverbinding en de serverstatus".

Probeer zo goed mogelijk de situatie te schetsen. Heb een Nas Server (WD Mycloud Mirror). Op dit toestel staat allerlei data. Tot voor kort had ik geen enkel probleem en kreeg zonder moeite toegang tot de server. Maar als ik nu bijvoorbeeld een film op TV wil laten afspelen (vanuit ander locatie) krijg ik bovenstaande melding. Bij mijn weten is er niets veranderd, alleen een update van Wd Mycloud mirror. Vanaf de PC is er geen enkel probleem om toegang te krijgen. Heb de kabels gecheckt en alles lijkt in orde te zijn. Geraak er niet uit, is er iemand die mij verder kan helpen? Bedankt alvast.

Met vriendelijke groeten,

Welke versie van Mycloud mirror heb je precies?

Heb je en linkje naar de update die je geïnstalleerd hebt?

Mijn eerste vermoeden is dat SMB1 niet meer actief is, waardoor dit soort problemen voorkomen.

Nog een vraag, is je nas te bereiken vanaf het internet?

Laatst bewerkt door een moderator:
:unsure: kwam dit ook ergens tegen, je weet maar nooit

Een kwetsbaarheid in verouderde NAS-systemen van D-Link wordt actief uitgebuit. Zo’n 92.000 NAS-gebruikers lopen daarbij gevaar.

Het gaat om diverse NAS-systemen van D-Link, waaronder DNS-320L, DNS-327L, DNS-340L en DNS-325. De systemen bevatten een zogeheten ‘backdoor account’. Via een kwetsbaarheid daarin kan een aanvaller van op afstand code uitvoeren, zonder zich te moeten identificeren.

D-Link meldt in een securitymededeling dat het eind maart over de kwetsbaarheid werd geïnformeerd. Deze oudere apparaten zijn echter ‘End of Life/End of Service’, en ontvangen dus security-updates meer. Daardoor kunnen ook de misbruikte kwetsbaarheden niet meer worden verholpen. D-Link roept gebruikers op de systemen in kwestie offline te halen.

Bron : DataNews

Hoi Enigma147,

Het laatste versie nummer is van WD Access is 1.5.66698.5488, WD Sync is 1.4.6698.8727 WD Backup is 1.9.7435.38388 WD Discovery v. 4.6.433

Wat bedoel je met een linkje naar de update? (De updates van WD worden hier automatisch aangeboden, eenmaal geïnstalleerd zijn die weg)

De NAS is eigenlijk en persoonlijk netwerkje, of die via internet te bereiken is, denk het niet.
Ja, heb niet veel kaas gegeten van een nas server. Zolang alles werkt is er geen probleem, heb die NAS reeds heel lang, nooit geen problemen mee gehad tot nu dus.

Heb de optie SMB1 2 en 3 aangevinkt, zal nu even zien of dat werkt. (Stond op SMB2 en SMB3)

Met vriendelijke groeten,

Terug
Bovenaan Onderaan