probleem met maken kloon met Aomei

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 4
  • Weergaven 651

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
394
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Zo af en toe maak ik van de C-schijf een kloon. Voorheen met MiniToolP.W.,de laatste tijd met Aomei. Toch lukt het mij nu - ondanks herhaalde pogingen - niet : bij opstarten met die verse kloon (en de C tijdelijk ontkoppeld) de mededeling "kan Windows niet starten" (en nog een scherm vol tekst wit op zwart). In schijfbeheer:
5aa3d0c64251a-No.001.jpg

en dan zie ik toch twee identiek ingedeelde schijven C en N. (beide zijn toevallig een Crucial SSD 240GB.
Wat kan er mis gegaan zijn en hoe kan ik dit oplossen? Met M.T.P.W. krijg ik een identiek resultaat en ik heb zelfs een eenvoudige duplicatot voor HD's, maar die laat bij opstarten van het kopiëren meteen een paars ledje zien i.p.v. een blauw ten teken dat er iets niet pluis is.

Vergelijk eens op je afbeelding C: en N: met elkaar .
N: is geen systeemschijf .

Die letter heb ik niet zelf toegekend, maar ik zal eens een andere proberen.In of aan de pc hangen 4 schijven: de C, nog 2 ingebouwde en een USB-schijf.

Aanvulling: bij openen schijfbeheer zie ik dat de letters A,B,L,P,Q en verder nog beschikbaar zijn; de letters D,E,F,G,H,J,K,& O zijn "uitverkocht".
En als ik vrvolgend MiniToolPartition Wizard open zie ik dat er nog een kleinne partitie van ongeveer 460 MB ook een schijfletter heeft (was niet te zien bij schijfbeheer diskmgmt). Die letter heb ik verwijderd.

slot:uiteindelijk is het mij gelukt. Onder andere om een lagere stationsletter toe te wijzen, maar ook met M.T.P.W. (i.p.v. Aomei). Beide hebben kennelijk voor- en nadelen, maar eerder al lukte het mij ook al met MTPW en niet met Aomei.

Terug
Bovenaan Onderaan