Probleem met lasercutter, HELP!!

ZomerVijver

PCS Lid
Lid geworden
26 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goedemorgen, ik heb een probleempje met mijn lasercutter. Ik heb enkele weken een SCULPFUN® S9 Laser Graveermachine - 90W Laser Cutter. Inmiddels kan ik ook enigszins met het apparaat uit de voeten. Echter sinds enkele dagen geleden wild het apparaat geen verbinding meer maken met de laptop. Het programma dat ik gebruik is LaserGRBL v7.12.0. Wanneer ik op de verbindingsknop druk komt er een tekstje in beeld maar wordt er geen verbinding gemaakt. Als ik dan nogmaals druk verschijnt er een foutmelding (zie foto's). Alles al meerdere malen opgestart en opnieuw aangesloten. Ook de aangeboden hulppagina-adviezen heb ik reeds opgevolgd. Er loopt al contact met de fabrikant maar dit gaat heel erg traag. Heeft iemand ideeën???cutter 1.jpgcutter 2.jpg

Op welke wijze wordt die Sculpfun met jouw notebook verbonden?
Welke Windows versie gebruik jij?

Windows 11 Home, De lasercutter heeft hier anderhalve week mee gewerkt.
De Lasercutter is met de bijgeleverde kabel verbonden met USB. De gebruikte poort wordt ook herkend door de laptop én door LaserGRBL.

Hallo,

Moet je pc hiervoor ook niet met internet verbonden zijn?

6745af753c48c-Screenshot_2024-11-26_at_12-21-28_Probleem_met_lasercutter_HELP%21%21_PiepCompSupport.png

Probeer dan het volgende:

verwijder de usb-kabel naar de lasercutter uit je notebook.
Start Windows opnieuw op en nadat Windows volledig is opgestart verbind je de lasercutter weer met de USB-kabel.

Op het moment van de foto was er even geen internet-connectie. Verder is de laptop steeds verbonden geweest.
Opnieuw opstarten en de kabels opnieuw aansluiten is inmiddels meerdere malen gebeurd. (nu net weer).

Staat de Lasercutter aan op het moment van verbinden?

Staat de Lasercutter aan op het moment van verbinden?
Jazeker..

Controleer de USB-poort of Ethernetverbinding:

• Als de verbinding via een kabel gaat, controleer dan of de USB- of Ethernet-kabel goed is aangesloten en niet beschadigd is.
  • Als je een draadloze verbinding hebt, probeer dan een bedrade verbinding om te zien of het probleem bij je netwerk ligt.

• Soms kunnen firewallinstellingen of beveiligingssoftware op je netwerk of computer de verbinding blokkeren. Controleer of dit het geval is en stel de juiste uitzonderingen in.

De kabel is net zo nieuw als de lasercutter.. ongeveer 3 weken.
In de firewallinstellingen en beveiligingssoftware zie ik niet dat de lasercutter of LaserGBRL geblokkeerd worden.
Ik heb net LaserGBRL opnieuw opgestart 'als administrator', dit heeft ook geen enkel effect.

Hoeveel USB-poorten heeft jou notebook en gebruik je een USB-hub?

Ik gebruik geen HUB. De laptop heeft 3 poorten. Iedere keer dat ik de lasercutter aansluit gebruik ik een andere poort, zonder resultaat.

Heb je gecontroleerd of de USB-connector goed aangesloten zit in de lasercutter?

Heb je gecontroleerd of de USB-connector goed aangesloten zit in de lasercutter?
Nog even gecheckt, maar die wordt er iedere keer opnieuw ingestoken. Zit ook nu weer goed

Dan toch maar eens een andere USB-kabel proberen.

Dan ben ik bang dat er iets mis is met die Lasercutter van jou.

Heb je de mogelijkheid dat apparaat met een andere computer te verbinden?

Heb je de mogelijkheid dat apparaat met een andere computer te verbinden?
Dit ga ik hopelijk morgen proberen, maar ik vrees zelf ook dat er iets met het apparaat aan de hand is.

We horen van je.
Je hebt in ieder geval garantie er op, dus omruilen moet mogelijk zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan