Terwijl ik mijn reactie aan het typen was, reageerde Abraham54. Doe zeker eerst wat hij voorstelt. Als het zo lukt, dan ben je snel klaar.
Mocht het via de methode van Abe niet lukken, dan kun je mijn verhaal lezen:
-----------------------------------------------------
Dit klinkt me bekend in de oren, Najsnarf.
Jouw printer zal zo'n 10 jaar oud zijn. De jongste software voor die printer (voor Windows 7) is van 21-10-2009, dus ook al weer 8 jaar oud.
Ik had dezelfde ervaring als jij toen ik de software van mijn printer, een 9 jaar oude HP Photosmart C5180 all-in-one, opnieuw wilde installeren. Steeds weer werd de installatie, toen hij bijna klaar was, afgebroken en terug gedraaid.
Ik besloot heel erg goed op te letten op welk punt de installatie afgebroken werd. Dat was bij mij tijdens de installatie bij het zoeken naar updates voor de software van de printer. Aha, dat moest ik dus zien uit te schakelen. Bij zulke oude software zijn er immers helemaal geen updates. Zoeken naar updates is daarom zinloos.
Ik heb destijds genoteerd wat ik heb gedaan, met afbeeldingen erbij. Misschien dat het er bij jou iets anders uitziet. Misschien heb je wat aan mijn notities, misschien ook niet. Kijk zelf maar:
Dit waren mijn notities:
De installatie werd steeds afgebroken na dit punt:
Ik las dan nog net: “Bezig met toepassen van updates†en dan klapte de installatie eruit. Het installatievenster verdween gewoon zonder enige foutmelding. In Taakbeheer was ook niets meer te zien van HP.
Opnieuw downloaden van de software hielp niet. Uitschakelen van antivirus en firewall hielp ook niet. Ook een clean boot (schone opstart) hielp niet. De installatie werd ook daarna op hetzelfde punt afgebroken. De fout moest dus zitten in “Bezig met toepassen van updates’.
Het installatieprogramma hoefde van mij helemaal niet te zoeken naar updates. Die waren er toch niet. Deze software is al jaren niet meer bijgewerkt en zal hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer bijgewerkt worden door HP. Dat zoeken naar updates tijdens de installatie van de software moest dus uitgeschakeld worden. En dat kon ook.
Start de installatie opnieuw en let op wanneer je onderstaand venster ziet:
Zet dan nog geen vinkje voor
Ik ga akkoord, maar klik in dat venster op
Instellingen internetverbindingsgebruik. (zie de rode pijl)
Daarna krijg je het onderstaande venster te zien:
Schakel daar het updaten uit. Neem de instellingen over zoals hierboven en klik dan op
OK.
Daarna kom je weer in het venster
Installatieopties bekijken. Klik dan op
HP-software voor installatie, klik hier om aan te passen.
In het volgende venster kun je nu kiezen wat je wilt installeren.
Mijn advies: haal de vinkjes
weg voor:
· HP benodigdheden kopen
· HP Photosmart Essential 3.5
· HP programma voor klantdeelname
· HP Smart Print
· HP Update
Klik daarna op
OK.
Je komt weer terug in het venster
Installatieopties bekijken. Nu pas mag je een vinkje zetten voor
Ik ga akkoord en daarna op de knop
Volgende klikken.
Daarna zal de installatie wel doorlopen. Na afloop zul je ook een snelkoppeling op het bureaublad aantreffen naar
HP Solution Scanner.
---------------------------------------------------------
Dat waren mijn bevindingen. Ik hoop dat jij er iets aan hebt.