Probleem HP F380 printer installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 27
  • Weergaven 2424

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
394
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Op een pc in huis (nog met W 7) en een HP F380 printer (ook al geen nieuwe) krijg ik het voor het eerst sinds jaren niet goed. In eerste instantie de twee cartridges vernieuwd. Ook dat werkte niet. Merkwaardig was dat de geïnstalleerde software in de pc helemaal nergens te vinden was (configuratie/Revo/Ccleaner). Opstarten van de cd met software die ik eerder al eens had opgehaald bij HP gaf wel een de-installatiemogelijkheid, al moest ik dat 2 x opstarten. Dan een her-install draaide na bijna compleet weer TERUG! Opnieuw software op die pc opgehaald (met de gedachte dat die van de cd met een W10 gemaakt was?) : HP herkent met welke pc je bezig bent. Maar ook daar hetzelfde verhaal: bijna klaar en dan hoeps weer terugdraaien. Al met al 1,5 u bezig geweest zonder succes. Een nieuwe printer is goedkoper.
printersoftware lijkt wel geïnstalleerd, maar een proefafdruk geeft alleen een bovenste regel, verder niet.

Vertel - hoe is die printer aangesloten - via USB-kabel of via WLAN?

Staat de printer aan?
Zo ja - uitzetten!
Ga naar Apparaten en Printers in het startmenu.
Verwijder daar de HP-printer door middel van rechtsklik daarop en Verwijderen kiezen.

Zet nu de printer aan en wacht wat Windows gaat doen.
Waarschijnlijk kan je de printer nu installeren met via de in Windows zelf aanwezige printerdrivers.

Terwijl ik mijn reactie aan het typen was, reageerde Abraham54. Doe zeker eerst wat hij voorstelt. Als het zo lukt, dan ben je snel klaar.
Mocht het via de methode van Abe niet lukken, dan kun je mijn verhaal lezen:
-----------------------------------------------------
Dit klinkt me bekend in de oren, Najsnarf.
Jouw printer zal zo'n 10 jaar oud zijn. De jongste software voor die printer (voor Windows 7) is van 21-10-2009, dus ook al weer 8 jaar oud.
Ik had dezelfde ervaring als jij toen ik de software van mijn printer, een 9 jaar oude HP Photosmart C5180 all-in-one, opnieuw wilde installeren. Steeds weer werd de installatie, toen hij bijna klaar was, afgebroken en terug gedraaid.
Ik besloot heel erg goed op te letten op welk punt de installatie afgebroken werd. Dat was bij mij tijdens de installatie bij het zoeken naar updates voor de software van de printer. Aha, dat moest ik dus zien uit te schakelen. Bij zulke oude software zijn er immers helemaal geen updates. Zoeken naar updates is daarom zinloos.

Ik heb destijds genoteerd wat ik heb gedaan, met afbeeldingen erbij. Misschien dat het er bij jou iets anders uitziet. Misschien heb je wat aan mijn notities, misschien ook niet. Kijk zelf maar:

Dit waren mijn notities:

De installatie werd steeds afgebroken na dit punt:
5a0074ab21c19-1.systeem_wordt_gecontroleerd.png

Ik las dan nog net: “Bezig met toepassen van updates” en dan klapte de installatie eruit. Het installatievenster verdween gewoon zonder enige foutmelding. In Taakbeheer was ook niets meer te zien van HP.
Opnieuw downloaden van de software hielp niet. Uitschakelen van antivirus en firewall hielp ook niet. Ook een clean boot (schone opstart) hielp niet. De installatie werd ook daarna op hetzelfde punt afgebroken. De fout moest dus zitten in “Bezig met toepassen van updates’.
Het installatieprogramma hoefde van mij helemaal niet te zoeken naar updates. Die waren er toch niet. Deze software is al jaren niet meer bijgewerkt en zal hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer bijgewerkt worden door HP. Dat zoeken naar updates tijdens de installatie van de software moest dus uitgeschakeld worden. En dat kon ook.
Start de installatie opnieuw en let op wanneer je onderstaand venster ziet:

5a00751784dcb-2.installatieopties.png

Zet dan nog geen vinkje voor Ik ga akkoord, maar klik in dat venster op Instellingen internetverbindingsgebruik. (zie de rode pijl)
Daarna krijg je het onderstaande venster te zien:

5a00758310ec7-3.Instellingen_voor_internetgebruik.png

Schakel daar het updaten uit. Neem de instellingen over zoals hierboven en klik dan op OK.

Daarna kom je weer in het venster Installatieopties bekijken. Klik dan op HP-software voor installatie, klik hier om aan te passen.

In het volgende venster kun je nu kiezen wat je wilt installeren.
Mijn advies: haal de vinkjes weg voor:

· HP benodigdheden kopen
· HP Photosmart Essential 3.5
· HP programma voor klantdeelname
· HP Smart Print
· HP Update

Klik daarna op OK.
Je komt weer terug in het venster Installatieopties bekijken. Nu pas mag je een vinkje zetten voor Ik ga akkoord en daarna op de knop Volgende klikken.

Daarna zal de installatie wel doorlopen. Na afloop zul je ook een snelkoppeling op het bureaublad aantreffen naar HP Solution Scanner.

---------------------------------------------------------
Dat waren mijn bevindingen. Ik hoop dat jij er iets aan hebt.

Hoi Porrelaar - zoals jij het beschrijft heb ik ook meegemaakt met de HP printer op mijn werk.

De HP software setup verdween gewoon iedere keer.
Uiteindelijk de printer via Windows zelf in een mum van tijd geïnstalleerd.

Ga de instructies eerst maar afdrukken en erbij houden. Bij mij rolde de zaak in een laat stadium weer helemaal terug. Als het weer niet lukt krijgt mijn echtgenote een nieuwe printer. Over een maand is het toch al Sinterklaas. Ik houd jullie op de hoogte.FJS

Tja de dag van vandaag is een aankoop van een printer 3 in1 goedkoper dan inktpotjes.

Andermaal de software-restanten gedeïnstalleerd, en met de aanwijzingen van Porrelaar e.e.a. kritisch gevolgd bij een nieuwe installatie. Zelfs ongeveer 15 printscreens gemaakt, maar helaas kwam het tweede plaatje van P. niet voorbij. Wel allerlei andere venstertjes waarbij er eigenlijk geen keus was. En dan: ja hoor, spontane tergdraai-actie. Als dank wel een soort toegezonden snelkoppeling op mijn bureaublad om iets te melden aan H.P.
Vreemd is dat bij een printopdracht (van een email bv.) er 2 regels komen, bij iets in Excel ook, maar dat er nu bij afdrukken van een Word-document een opstart van een Office-cd zich vertoont. Dat had ik eerder nog niet gzien! Ik houd er mee op, en dank iedereen voor de aandacht en adviezen.
aanvulling: de volgende dag was die merkwaardige melding van Office verdwenen... Wel was het zo dat WiseDiskCleaner er ongeveer 15(!) GB's uithaalde, en CCleaner (het betreft een W7/32bit) er ook een giga aantal registerbestanden.
Ik probeer nu een printer te kopen die dezelfde patronen gebruikt als de reeds aanwezige printer.

Laatst bewerkt:
@Najsnarf , ben even gaan kijken welk type printer F380 is, en dan zie ik dat dit geen printer is maar een multifunctioneel apparaat (Printen-scannen-copieren) .

Volg je de juiste instructies om de software voor dit apparaat te installeren ?
Bij het verwijderen van de software dient het toestel aan te staan en aangesloten . Na het verwijderen computer opnieuw opstarten en moet het apparaat ontkoppeld zijn , dus met de USB kabel niet aangesloten .
Schakel tijdelijk je beveiligingssoftware uit en installeer dan de software . Het apparaat mag pas aangesloten worden als hierom gevraagd word . Na de installatie start de computer opnieuw op en schakel terug de beveiligingssoftware in .
Als je alleen documenten print en geen foto's , zou ik overwegen om een laserprinter aan te schaffen . Tegenwoordig zijn die echt niet meer zo duur .

jazeker. In de loop van de jaren heb ik ontelbaar vaak een printer geïnstalleerd. vanaf mijn Windows 95 met een HP met diskettes in 1998 tot recent. Kalibreren kan natuurlijk alleen maar als hij geïnstalleerd is.

Welke HP software heb je nog allemaal geïnstalleerd staan ?
Bij je apparaat zat een CD-rom om HP software te installeren .Je kan die ook bij HP downloaden .Hiermee installeer je de software om te scannen foto's en documenten bewerken en nog andere applicaties . Moest je een gewone deskjet printer hebben hoef je niet eens de software te installeren . Gewoon aansluiten en de stuurprogramma's voor de printer zullen automatisch geïnstalleerd worden .

Op die tweede pc: geen enkele ander HP-software. De cd-rom was al lang verloren geraakt, en al lang had ik in het verleden software opgehaald bij HP zelf. Vandaag bedacht om die printer eens op mijn eigen pc te installeren. Opnieuw bij HP de software opgehaald (voor: HP f380 W 7,8 en 10. Ook daar liep het op het allerlaatst vast en werd de zaak terug gedraaid. Nog eens geprobeerd met hetzelfde gevolg. Zelfs het de-installeren met Revo ging bovengemiddeld moeizaam: de eigen de-install van HP komt er doorheen, en ik moest het zelfs opnieuw laten draaien. De printer gaat nu echt weg.

hoewel ik (nu ook weer van mijn eigen pc om te zien of hij daar op werkte ) alles van HP verwijderd meende te hebben, zijn er kennelijk nog resten aanwezig van HP. Bij een poging om de exe zoals in de link van HP Support Assistent (waarvoor dank) zowel met "openen"als met "als administrator" komt er een mededeling dat ik geen beheerdersrechten heb. Zie verder # 15.

Als ik #15 en #17 lees heb ik de indruk dat jij in windows bent aangemeld met een standaard account met beperkte rechten . Dan is het normaal dat je geen software kan verwijderen of nieuwe software installeren .

dit zou dan de eerste keer nu zijn dat ik daar nu tegen aan loop. Valt daar iets aan te wijzigen?

Terug
Bovenaan Onderaan