Probleem Printer print niet in de goede kleur

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reaction score
21
Punten
18
Leeftijd
82
@Benjamine: "Doet het probleem zich ook voor als je het item gaat scannen via de scansoftware en dan afdrukt ?" Niet gedaan. Lijkt me inktverspilling. Wat zou ik opschieten met die wetenschap?
perloc

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
194
Punten
63
Leeftijd
60
Het HP Solution Center zit in het driverpakket (met softwaretoepassingen) en is naar mijn weten niet afzonderlijk te downloaden.
Wat betreft de verstopte spuitkoppen, heb je al eens geprobeerd de cartridgehouder (bakje voor cartridges) eerst een nachtje te laten weken in lauw water (geen koud water), dit kan ook al eens werken.

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reaction score
21
Punten
18
Leeftijd
82
@ShadyAngel: je hebt het al een paar keer gehad over het HP Solution Center.
Dat heb ik niet bij deze HP printer, althans niet op deze naam.
Bij mij heet het: HP Deskjet 1510 series. Dat is de app waar ik op klik als ik iets met de printer wil.
Een S.C. is niet te vinden voor deze printer op mijn laptop.
perloc

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
110
Punten
63
@perloc : ik volg dit topic met bovengemiddelde interesse.
Ik heb sinds midden jarig '80 computers en printers. Ik was tot voor 6 jaar geleden bezig aan mijn 4e inktjet. De krengen gingen gemiddeld na een jaar of drie naar de kl**ten.

Sinds 2009 of zo heb ik een kleuren laserjet. Wát een genot! Nooit meer gezeur en altijd werken.
En ja, voor kwaliteitsfoto's zijn kleurenlasers niet de meest handige keuze, maar dat neem ik op de koop toe. Als ik al eens een keer een zeer hoge kwaliteit foto wil afdrukken, dan doe ik dat wel via de een of andere printshop.
De 'ellende / frustatie' (én torenhoge inktkosten) die al mijn inktjets mij hebben opgeleverd, wegen niet op tegen die enkele keer naar een afdrukservice gaan en het genot van een altijd perfect werkende kleurenlaser.

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reaction score
21
Punten
18
Leeftijd
82
@quandor: Ik was nog eerder met een computer: de NascomII, gekregen (opgestuurd in 1980 uit Nederland, we waren al een jaar in Mozambique) die ik zelf helemaal in elkaar heb gesoldeerd. Twee printlaten, een met geheugen IC's de andere met de uP en stuurectronica.
Een TVtje als monitor met een knipperende cursor, en een heus keyboard.
Na 2 jaar terug in Nederland had ik mijn eerste (van het werk!!) inktjet printer, van het merk Siemens. Die moest je met een RS232 (of zoiets ) kabel aan je computer aansluiten. Die heb ik aan de gang gekregen.

Ik denk er niet aan een laser te kopen, nog minder een kleurenlaser.
Er gaat soms meer dan een maand voorbij dat ik iets uitprint.
perloc

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
110
Punten
63
Grapppig : jouw laatste zin boven jouw naam in het laatste bericht zou reden moeten zijn om een laserprinter aan te schaffen. Als je namelijk regelmatig maar 1x per maand print, dan zou je helemaal geen inktjet moeten willen hebben. (uitdrogen)

Dit in tegenstelling tot een jaar of 15 a 20 geleden toen kleurenlaserprinters nog redelijk duur waren. Nu zijn ze heel erg betaalbaar (tussen de 75 en 350 euro voor een héél fatsoenlijke huis-tuin en keuken kleurenlaserprinter). Uitdrogen? Ondenkbaar! De toner is (uitgedroogde...... ) poeder die d.m.v. elektriciteit wordt verhit en altijd voor 100% goede printjes zorgt.

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
342
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
weet je nu nóg niet dat ik in Mozambique woon
Nee sorry. Daarnaast heb ik nogal eens graag een memory leak, die woont in Thailand, de ander in Spanje en jij in Mozambique en dan zijn ze weer hier en ik ken zoveel forum mensen dat ik onderhand bijna niet meer uit elkaar hou wie er waar woont. :)

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reaction score
21
Punten
18
Leeftijd
82
@quandor: Enerzijds heb je wel gelijk, anderzijds niet (helemaal).
Aanschaf van L-printer duurder dan een IJ-printer. Natuurlijk IJ-inkt duur maar wordt zeer weinig gebruikt. Dus die kosten ook niet hoog. Zoals geschreven, weinig last van verstoppingen.
Daarbij: is de adreuk van foto's op een L-printer van tenminste dezelfde kwaliteit als van een van een IJ-printer?? En op fotopapier? Dat kan geloof ik zelfs niet! Natuurlijk hebben we hier ook print-shops.
perloc

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
110
Punten
63
De fotokwaliteit van een laserprintje haalt het niet bij de afdrukkwaliteit van een goede inktjetprinter.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
342
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Natuurlijk haalt een laser het niet, als je het echt mooi wilt hebben moet je een inkjetprinter gebruiken. Maar laser kan ook hele mooie kleuren afdrukken maken.
Ligt aan de eisen die je aan je kleurenafdrukken stelt. Maar is wel iets om even over na te denken.

Bovenaan Onderaan