Printer aankoop

Roxmarie

Vaak hier
Bekend gezicht
Nou mijn printer zou vandaag bezorgd worden, maar post nl zegt geweest te zijn. Dat zijn ze echter niet want ik was gewoon thuis. Volgens mij had de bezorger geen zin in tillen.
Ik baal als een stekker. Heb dus via het web en klacht uitgezet.

Abraham54

Admin
Team lid
Nou mijn printer zou vandaag bezorgd worden, maar post nl zegt geweest te zijn. Dat zijn ze echter niet want ik was gewoon thuis. Volgens mij had de bezorger geen zin in tillen.
Ik baal als een stekker. Heb dus via het web en klacht uitgezet.
Dat is iets dat ik ook al diverse malen heb meegemaakt, niet alleen met Post.nl overigens.

Black Tiger

Enthousiast
Wij hebben gelukkig goede bezorgers hier die niet zeuren over tillen. Maar helaas hoor ik dit verhaal ook vaker van elders. Hopelijk helpt die klacht!
Niets zo vervelend als je enthousiast en met spanning op iets wacht en ze zeggen dan dat ze geweest zijn terwijl 't niet zo is.

erikdenhouter

Vaak hier
Nou mijn printer zou vandaag bezorgd worden, maar post nl zegt geweest te zijn. Dat zijn ze echter niet want ik was gewoon thuis.
Dat is iets dat ik ook al diverse malen heb meegemaakt, niet alleen met Post.nl overigens.
Hier ook, met postnl, drie verdiepingen, maakt niet uit of ik thuis ben, er wordt niet eens gebeld, het wordt al standaard bij de onderburen gedumpt, want wachten op de derde verdieping duurt te lang. Ik lees dan in de track&trace link dat er bezorgd is.

Black Tiger

Enthousiast
ier ook, met postnl, drie verdiepingen, maakt niet uit of ik thuis ben, er wordt niet eens gebeld,
Ja dat is hier ook beleid. Maar anders redden de bezorgers het ook niet meer om alle pakketten te gaan bezorgen als ze met al dan niet zware dingen telkens trappen op en af moeten gaan lopen.
Gelukkig wordt er hier wel gebeld maar de ontvanger moet dan zelf naar beneden komen om het pakket op te halen.
Echter.....
Klantenservice PostNL zei:
De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel een intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u vervolgens via de intercom aangeeft dat u wilt dat de bezorger naar boven komt dan dient de bezorger dit te doen.
aldus een antwoord na een klacht in 2017. Ik weet niet of dat beleid inmiddels in 2019 verandert is. Feit is echter dat de bezorger niet naar boven komt, ook niet als je het hem vraagt.
Misschien dat als er genoeg klachten binnen komen dat men bezorgers daar weer eens op gaat aanspreken.

erikdenhouter

Vaak hier
. . . anders redden de bezorgers het ook niet meer om alle pakketten te gaan bezorgen als ze met al dan niet zware dingen telkens trappen op en af moeten gaan lopen.
Laat ik nu door de jaren heen 25 pakjes verwacht hebben, en ik nog nooit een bezorger naar boven hebben laten komen. Ik ben altijd direct naar beneden gegaan. Juist ook daarom is het een rare houding van de bezorgers.
Ja, wanneer er iets voor een buur is, en die zijn niet thuis, dan bellen ze wel bij mij.

Overigens is het niet bij elke bezorger zo, het is ook meer een beleid van het laatste jaar, maar het probleem is dat je niet te zien krijgt wie het doet. Eigenlijk ben je dan verplicht een klacht neer te gaan leggen.

Het gaat allemaal om werkdruk. De pizzabezorger heeft ook zo'n truuk : moet altijd op de begane grond zijn, maar belt steevast bij alle drie verdiepingen, als die deur maar snel open gaat.
Sommige pakketbezorgers heb ik dat in het verleden ook zien doen, het pakket moet toch in dit pand zijn, niet bellen op het adres en afwachten, maar gelijk alle bellen drukken en naar binnen schuiven dat ding.

quandor

hondje
Het is denk ik ook afhankelijk van de bezorger zelf. Ik woon sinds enkele weken in een appartement en afgelopen vrijdag belde een bezorger van Post NL 'beneden' aan. Ik zei dat ik eraan kwam en toen ik beneden was zei hij "U had niet naar beneden hoeven komen hoor, ik had het pakketje wel naar boven gebracht".

ShadyAngel

Heeft veel posts
Hier gebeurt het wel meer dat ze ineens een briefje in de bus steken alvorens aan te bellen. Als er al eens aangebeld word moet ik bliksemsnel aan de deur zijn of het pakketje is al vertrokken. Bij bpost gaat het dan naar de krantenwinkel dat is geen probleem maar postnl is een ander paar mouwen hier.

quandor

hondje
Interessant. Misschien moet je, samen met buurtgenoten, regelmatig een soort van klacht bij PostNL neerleggen want gelet op je laatste bericht en mijn ervaringen met 2 bezorgers van PostNL (vaste bezorgers) zijn juist het tegenovergestelde : uitstekend. Dat doet mij vermoeden dat het aan 'jouw' bezorger ligt. Het zijn (dacht ik) allemaal ZZP'rs dus de ene hoeft qua service niet persé hetzelfde te leveren als een andere.
Zelfs de tijdblokken die in de TenT mails worden genoemd kloppen in 99% van de gevallen.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Klopt helemaal van de bezorger. Vroeger had ik van postnl min of meer een vaste bezorger maar de laatste 2 jaar is het telkens iemand anders. Met die vaste bezorger toen had ik geen problemen. Als ik al eens niet thuis was ging ie naar de buren maar de huidige doen hier zelfs geen moeite meer voor. Gelukkig komt die meestal in de late namiddag en dan ben ik meestal thuis van mijn werk.

quandor

hondje
Oké helder, mogelijk zelfs reden te meer om te klagen want bij PostNL weten ze natuurlijk feilloos wie op jouw postcode levert en als de mannen en vrouwen regelmatig onderwerp van een 'klacht' zijn, tja wie weet, worden die Zzp'rs dan gekieteld om toch maar eens wat beter hun best te doen (op straffe van....).

Black Tiger

Enthousiast
Het beleid is duidelijk gezien het antwoord van de klantenservice medewerker van PostNL.
Echter het verschil tussen beleid en uitvoering daarvan scheelt nogal En dat ligt inderdaad met name aan de bezorger(s) of misschien ook nog wel de locatie.
Met name de bezorgers. Ik heb er ook gesproken, waarvan ik blij ben dat die niet bij mij in de buurt werken, die ook duidelijk aangegeven gewoon geen zin te hebben in naar boven te lopen.

Het enige wat helpt zal regelmatig een klacht indienen zijn. Zoals Quandor ook al aangeeft zijn het veelal zzp'ers die de pakketjes doen, als die veel klachten krijgen dan dreigen ze ook vervangen te worden door een ander, dus die zullen dan eerder bereid zijn om toch maar het beleid te volgen zoals het hoort.

Roxmarie

Vaak hier
Bekend gezicht
Inmiddels 2 klachten bij post.nl verder heb ik dankzij mijn lieve buren mijn pakket. Het zou vanmorgen tussen 9.40 en 11.40 bezorgt worden, geen bezorger gezien, dus om 13 uur maar eens post.nl gebeld, zouden ze tussen 12-18 komen, balen want ik moest naar de huisarts, dus dan komen ze natuurlijk net dan. En uiteraard was dit zo. Ik zal niet het hele verhaal uit de doeken doen, er ligt een klacht bij post.nl. En mijn printer doet het op mijn vaste pc, en na de laptop na wat gedoe. Die had er duidelijk meer moeite mee. Maar gelukkig gelukt. Wat een bakbeest zeg. Maar goed, ik kan weer printen.

Bovenaan Onderaan