Printer aankoop

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
106
Punten
43
@Roxmarie, laat ik er dit (uit eigen ervaring, dus niet 'wetenschappelijk' onderbouwd) nog aan toevoegen:
mijn eerste inktjet kocht ik op basis van consumentbond testgegevens, daarna, voor de volgende 4 inktjets heb ik testgegevens gelezen op het WWW en elke keer er eentje gekocht die als betere uit de bus kwam. Dat ik uiteindelijk afhaakte op inktjets kwam omdat ze zonder uitzondering na enige tijd 'kuren' kregen; vlekjes op papier, wazige regels etc. etc. Schoonmaken koppen, reinigingstooltjes (sotfwarematig) het hielp allemaal niets.
Ik heb het sterke vermoeden dat de ellende begon nadat ik startte met het kopen van 'namaakinkt'. Die was uiteindelijk véél goedkoper dan de originele. Bewijzen kan ik het uiteraard niet, maar de ellende begon veelal korte tijd na het aanschaffen van 'namaak' inkt.

Voor mijn huidige laserprinter schaf ik mij dan ook alleen maar originele toner aan, ik ben wel klaar met die vervangende inktjes en tonertjes en ja, dat kost mij wat meer.

Discovery Sjeng

Bekend gezicht
Lid geworden
13 jun 2019
Reaction score
57
Punten
28
Leeftijd
63
@gouwepeer en @quandor
ja, dat had ik al geschreven in het begin van deze post
het gaat een tijdje goed met die huismerk toners,en daarna begint vanalles fout te gaan in de printers
je krijgt dan meldingen zoals , U gebruikt niet de originele toners , alleee hoe kan die dat nu weten ?
stiekem een update plaatsen en zo controleren ?
Gebruik sinds kort alleen maar Originele Cartridges en Toners is een paar euries duurder,maar je hebt geen problemen meer
heb hier drie goeie Printers draaien,zonder enige vorm van Trobbels:D

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
315
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
je krijgt dan meldingen zoals , U gebruikt niet de originele toners , alleee hoe kan die dat nu weten ?
Ja maar dat ligt aan de software en/of firmware van de printer. Hoe die dat weet? In cassettes zitten ook gegevens en die worden uitgelezen.
Die meldingen is het probleem niet. Wel als dingen slecht gaan werken.
Ik heb overigens nu al 5 jaar die HP Officejet laserprinter en 1 nieuwe toner cassette er in van 123inkt en dat werkt prima, geen vlekjes, geen geneuzel en geen meldingen.
Met inktjet heb ik alleen met de Canon en Epson problemen gehad met namaak merk. Met de HP printers heb ik altijd andere inkt gebruikt zonder problemen. Maar ook bij de niet originele toner zit er verschil in kwaliteit.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
315
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Deze Canon kan alleen printen.
Moet het perse eentje met kleuren zijn? Is dit niks?
Brother MFC-L2710DW all-in-one netwerk laserprinter zwart-wit met WiFi (4 in 1) voor slechts 131,50. Let op! Ik heb nog niet gekeken naar toner kosten en aantal afdrukken wat je met een toner kan maken.

Roxmarie

Vaak hier
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
377
Punten
63
Dank je @Black Tiger, ik twijfel of ik kleur wil, eerst dacht ik van niet, maar door de reacties hier begin ik toch te twijfelen

Roxmarie

Vaak hier
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
377
Punten
63
Misschien een hele stomme vraag, maar zitten de toners niet bij de doos in als je hem nieuw koopt. Het lijkt op 123 inkt net of je ze los moet bij bestellen?

Roxmarie

Vaak hier
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
377
Punten
63
Ik vind de Brother wel erg lomp, Ik denk dat ik toch voor een HP ga, maar ik blijf twijfelen, er is veel te veel keuze in di dingen.
MFP M281fdw of dus HP LaserJet Pro Color MFP M181fw

Discovery Sjeng

Bekend gezicht
Lid geworden
13 jun 2019
Reaction score
57
Punten
28
Leeftijd
63
:rolleyes:
er zitten wel wat prijsverschillen in de toners, en voor zover ik weet controleert de chip wel of er originele inzitten
123inkt kost rond de 58 euro en bij de meeste anderen 80 euries:unsure:

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
106
Punten
43
De grap zou kunnen zijn (wanneer iemand niet al te veel print) dat wanneer de met de printer meegeleverde toners op zijn, het wel eens voordeliger zou kunnen zijn een splinternieuwe printer te kopen dan nieuwe toner.

Zo herinner ik mij van een paar jaar geleden een HP laserjetje van om en nabij de 60 a 70 euro. Ik weet niet meer hoeveel pagina's capaciteit de meegeleverde toner kon leveren, maar gelet op de prijzen van toner zou het zomaar kunnen dat na 2 jaar een nieuwe printer kopen (bijna) voordeliger is dan nieuwe toner.

Discovery Sjeng

Bekend gezicht
Lid geworden
13 jun 2019
Reaction score
57
Punten
28
Leeftijd
63
@quandor
tja , als een printertje op vandaag al rond de €200,- kost en de toner/catridge's € 80,-
dan weet je het wel , de meegeleverde Toners / Catridge's zijn ook zo leeg
ik denk dat ze voor de set-up zijn bijgeleverd

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
150
Punten
43
Leeftijd
62
Samsung B&W laserprintertje M2022W voor net iets meer dan € 60 (cartridge half gevuld ), en een originele cartridge er gelijk bijgekocht voor € 54.
Wel is het zo dat deze cartridges ook de drum in zich hebben, en dat garandeert de kwaliteit beter.

Roxmarie

Vaak hier
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
377
Punten
63
Zojuist de bestelling gedaan, wordt morgen bezorgt, en aangezien ik toch nog steeds verplicht thuis zit, dus erg handig.

Bovenaan Onderaan