President Baschar al-Assad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 489

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.048
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
De alom via de westelijke regeringen (Nederland incluis) en via de media verguisde Assad.
Hij is al voor alles uitgemaakt om de strijd in Syrië te legaliseren.
Als hij echt zo'n monster zou zijn, zou hij zich niet eens in het openbaar kunnen vertonen.
Maar verleden jaar is hij door de overgrote meerderheid van zijn volk herkozen in verkiezingen die eerlijk verlopen zijn.

Tja, Abraham, wat moet ik daar nu van denken. Jij leert me dat je niet alles moet geloven wat in het nieuws staat. En ik geloof dat in die landen zaken in het nieuws komen op een manier die hier niet zou opgaan (denk ik!). Dus zijn er vast heel veel mensen daar die kiezen naar aanleiding van een campagne die misschien niet klopt.
Let wel, ik heb voor geen meter verstand van die strijd daar, en ik ben ervan overtuigd dat ik ook nooit zover zal komen dat ik zelfs maar denk dat ik het conflict zal begrijpen. Maar verkiezingen, daar kun je alle kanten mee uit.

Is het je het opgevallen hoe blij de mensen in die video er uit zien?

Ja, daar heb je gelijk in, ze zijn vrolijk. En dat zegt veel, maar niet alles. Want zo'n filmpje was er vast ook wel bij de campagne van Jesse Klaver!
Ik wil je graag geloven, waarom niet, je verdiept je er veel meer in dan ik. Maar ergens is iets in me dat zegt dat ik niet zo maar alles moet geloven. Heb jij dat niet eens gezegd? Je ziet, het werkt door!

Het is heel simpel.
Toen alles daar nog in orde was, vroeg Qatar of zij een pijpleiding voor gas via Homs naar Europa mochten aanleggen.
Assad zei nee, omdat Syrië met Iran en Rusland ook zo'n pijpleiding aan het plannen waren.
6 maanden later begon het gedonder in Homs door buitenlandse agitatoren die vanuit hinderlagen op de bevolking en de politie van Asad gingen schieten.
Assads politie was toen nog niet bewapend - had enkel de beschikking over een stok.

Okee, ik geloof je. Het bevestigt dan wel wat ik altijd al dacht: zelfs die landen die je als beschaafd beschouwt, zijn geen knip voor hun neus waard. En geld en macht maken alles mogelijk, ook het boven halen van het slechte in de mens.
En tot slot: ik kan daar niets mee, en daar leg ik me bij neer.

Dat heb je uitstekend weergegeven, Kate. Bij heel veel zaken kun je zeggen, "het is niet wat het lijkt".

Het is niet eens een beetje van wat het lijkt, het is gewoon verschrikkelijk dat mensen zo doen. En voor mij lijkt het vaak toch al niets, want ik houd niet zoveel van politiek, alleen van op het stembureau zitten!
Als ik die politici bekijk, heb ik steeds het idee dat ik door hun gezicht heen kan kijken, en dan zie ik niet zoveel fraais. En dus bekijk ik ze maar niet. Ja, zal wel niet erg verantwoordelijk zijn, maar wel het enige mogelijke: van mij trekt niemand zich iets aan, dat weet ik heel zeker!!

Dat doe ik dus ook, achter de mensen hun ogen kijken, dan zie je de werkelijkheid!
Het is niet te bevatten wat de mensen elkaar aandoen. Geld en macht, maakt van de mens, een monster!

Voices of Syria

Media vertrouwen is bij mij tot een diepte punt gedaald. Alles kan, is, wordt, gemanipuleerd om dat beeld naar buiten te brengen, zoals met dat wenst!

Terug
Bovenaan Onderaan