Opgelost Poging ondernemen mijn phpbb forum te upgraden van 3.3.7 naar 3.3.8

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
Microsoft Defender + Malwarebytes Exploit
FW
Windows Firewal

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
Microsoft Defender + Malwarebytes Exploit
FW
Windows Firewal
Eerst de stijl downloaden, en dan uitpakken.

Met jouw FTP-programma ga je naar de locatie van de stijl.
Login op de server en ga naar public_html.

62ecf69f79ef7-Styles.jpg

Open de map prosilver_ne_3.3.8 en upload naar styles de map prosilver_ne

62ecf7b339c3f-Styles_FTP.jpg

Is dat gedaan, dan via jouw forum naar beheer > Aanpassingen > Installeer stijlen.
Daaarna de stijl aanpassen met Sitemaker en in de ACP > Algemeen > Foruminstellingen - kan je stijl als enige stijl instellen.

pinokio

PCS Lid
Lid geworden
11 mrt 2022
Waarderingsscore
124
Punten
53
OS
windows11
AV
macfee internet security
FW
macfee firewall
Of open ftp ga naar dit public_html/styles upload dan de gewenste stijl
Ga naar beheerspaneel tablad aanpassingen/installeren stijlen vink de stijl aan rechts in het vakje, en klik daaronder op installeren.

Dit weer via je fillezilla programma?

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Nu kan ik geen update uitvoeren via softaculous of installatron en krijg ik die vervelende foutmelding als ik een nieuwe versie of een update uitvoer.
Als jouw hoster softaculous of installatron beschikbaar heeft, kun je de huidige installatie daarin bekend maken en vanaf dat moment ook weer middels softaculous of installatron weer updaten als je dat fijner vindt.

Beter is echter om het handmatig te doen, zo heeft betreffende het toen ook gedaan en zo werd het ook gedaan voordat softaculous en installatron bestonden of wijd en breed beschikbaar waren.

pinokio

PCS Lid
Lid geworden
11 mrt 2022
Waarderingsscore
124
Punten
53
OS
windows11
AV
macfee internet security
FW
macfee firewall
Als je wilt weten of er een fout is op je website door de update, dan zal je moeten gaan kijken in je logs in je server waar je forum staat?
Maar zover ik kan zien is er geen enkele fout op je forumoverzicht.

pinokio

PCS Lid
Lid geworden
11 mrt 2022
Waarderingsscore
124
Punten
53
OS
windows11
AV
macfee internet security
FW
macfee firewall
Als de versie 3.3.8 in groen staat in je acp is het goed, en als je zeker wilt zijn dat er geen fouten zijn?Dan moet je alle tabs in je beheerspaneel afgaan en zien of er geen witte pagina te zien is?Waarom maak je u zorgen 2 keren voor niets.

pinokio

PCS Lid
Lid geworden
11 mrt 2022
Waarderingsscore
124
Punten
53
OS
windows11
AV
macfee internet security
FW
macfee firewall
Als je bang bent dat je denkt dat er fouten zijn heb ik de indruk dat je iets verkeerd hebt gedaan?
Ik vermoed dat dit gebeurt is, je hebt alle resterende mappen inclusief de INSTALL map geupload naar je root, die zal er ook duidelijk aanwezig zijn.Je bent weergekeerd daarna naar je website, daar heb je gelezen dit (verwijder of hernoem de install map om het forum te zien, nu is enkel je acp toegangkelijk ), en daar heb je even getwijfeld je bent weergegaan naar je root en hebt daar de install map verwijderd?Dan heb je u aangemeld in het acp om de data te updaten, en daar zag je die melding installmap niet gevonden?
Als deze nog in je root stond dan krijg je die melding niet dus vind ik dit heel raar.
Nogmaals je install map moet je verwijderen na dat je de data hebt geupdate.
is geen verwijt maar ik denk dat dit zo is gebeurd?

pinokio

PCS Lid
Lid geworden
11 mrt 2022
Waarderingsscore
124
Punten
53
OS
windows11
AV
macfee internet security
FW
macfee firewall
Je bent termen aan het verwarren en daarmee maak je het jezelf moeilijk. FTP en server zijn 2 verschillende dingen.
De server is het apparaat waar jouw hosting account op draait, je kunt dat ook gewoon je webruimte noemen, handiger.
nee ben niets aan het verwarren fillezilla is enkel een hulpmiddel, waarbij je, alles kan uitvoeren zonder iets te doen in je server waar je site staat.En inderdaad ftp maakt verbinding met je server waar alle mappen en bestanden staan van je forum, dus als je via ftp iets wijzigd of installeert, zal de wijzingen ook gebeuren waar je mappen staan dus in de server,bv je upload een stijl deze zal niet enkel staan in ftp maar ook in de map stijlen in je server, is normaal anders gebeurt met je forum niets?Dus ik snap het wel, wil gewoon zeggen dat je voor een update,stijlen,extensies, ccs niet in je server moet zijn maar dit kan via ftp deze geeft dat door naar mappen in de server.Ben ik nu duidelijk geweest

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
bv je upload een stijl deze zal niet enkel staan in ftp maar ook in de map stijlen in je server,
Dit is wat ik bedoelde met verwarren. Er staat nooit iets in je FTP. Het staat op je pc of op je server of beiden, nooit in FTP, daar staat niets, daar is alleen zichtbaar wat op je schijf staat en wat op de server staat.
Je bedoeld het dus goed, en ik begrijp wat je bedoeld, alleen je zegt het verkeerd en dan kan het bij anderen verwarrend over komen. Dat is wat ik bedoel.

@Zorinhendrik Ik zou wel kunnen kijken maar ik verwacht niets te kunnen zien wat fout is. Die install map schijnt dus wel geupload te zijn alleen die melding is dan eventjes vreemd, maar ik meen bij de update naar 3.3.8 ook alleen maar een database update gezien te hebben.

Als je nog even geduld hebt, vannacht doe ik nog een update van een phpbb forum, weliswaar met de automatische updater, maar die moet toch de install map geupload hebben, dan kan ik even kijken wat die aangeeft.

Maar normaliter als je in het ACP ziet dat de update gelukt is en 3.3.8 in groen staat, dan zou alles in orde moeten zijn. Net zoals Pinokio al zegt.
Je forum werkt verder immers ook gewoon normaal.

Zorinhendrik

PCS Lid
Lid geworden
17 apr 2018
Waarderingsscore
52
Punten
63
Leeftijd
59
OS
Zorin OS 16 Core
AV
Geen
FW
Gufw Firewal
Ik heb het gedaan, ja ja helemaal alleen deze nacht tot 07:00 u deze morgen... na veel lezen en uitzoeken.
Ik heb een nieuwe database aangemaakt en een subdomein gemaakt op mijn zorin domein.
En ik heb nu een test forum waar ik vanalles ga op uitproberen.

pinokio

PCS Lid
Lid geworden
11 mrt 2022
Waarderingsscore
124
Punten
53
OS
windows11
AV
macfee internet security
FW
macfee firewall
dat is een prachtig idee om met een testforum te starten, waar je eerst alles kan uit proberen, voor je dat gaat uitvoeren naar de andere site,s
zo zie je of alles perfect is gelopen,als ik je een goede raad mag geven gebruik steeds de volledige backup.En hou je daaraan vast .

veel succes
zorinhendrick

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Excuses, ben er vannacht niet aan toegekomen dus dat gaat met wat geluk deze nacht gebeuren, dan laat ik alsnog iets weten.

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ok zoals beloofd even een terugmelding.
Ik hoop dat toch alles goed gegaan is, want er zijn toch wel degelijk enkele bestanden aangepast of nieuw gekomen.
Precies heb ik niet gekeken maar in elk geval de /includes/functions_posting.php is veranderd en er zullen er nog meer zijn.

Mocht je tegen gekke dingen oplopen, dan moet je gewoon even opnieuw de bestanden uploaden die geupload zouden moeten worden, behalve dan de install directory.

Volgende keer mag je die melding niet meer krijgen dat ie geen install directory ziet.

Bovenaan Onderaan