plaatjes plaatsen

K

Kate

Guest
Goeiemorgen, Dotchiejack,
Ik zie dat jij ook al op bent en ik zag gisteren ook hoe je goochelde met het logo. Daarom denk ik zo maar dat jij deze vraag kunt beantwoorden!
Ik zet regelmatig via IMGDumper plaatjes her en der bij. Maar na het uploaden moet je dan kiezen uit een aantal links.
Ik neem de bovenste, want die is het dichtstbij! Maar waarom, weet ik niet.
Het gevolg is dat mijn plaatje er alleen als link staat, en pas bij het plaatsen van mijn bericht zie ik het. Kan dat niet anders, zodat ik dadelijk zie wat ik plaats, voordat ik op Plaats bericht ga klikken?

K

Kate

Guest
Oké, kijk daar heb ik wat aan! Goed dat jij ook al vroeg op bent, Quandor. Ik ben nu nog uitgerust, straks valt het weer tegen!?

abbs

Security Expert
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reaction score
107
Punten
43
Leeftijd
54
Hallo Kate,

Bij de eerste link staat
en daar de link tussen, deze BBcode word door het forum gezien om het plaatje zichtbaar te maken.
Bij de tweede thumb er tussen
, deze BBcode word gezien op het plaatje verkleint te plaatsen want soms neemt een plaatje aardig wat ruimte in vooral als je er meerdere wil plaatsen. Dus je kan de eerste twee van IMGDumper gebruiken zie hier een voorbeeld:

Meer over BBcodes phpBB.nl - BBCode-handleiding

K

Kate

Guest
Ha Abbs, jij bent ook al wakker! Zelfs als ik niet vaak op Piep kom, word ik op mijn wenken bediend!:cool:
Ik ga het eens proberen, maar ik moet eerst bedenken waar!
Maar mijn dank aan jullie!
Maar toch: als ik de 1e link gebruik zie ik de link in mijn tekst verschijnen en niet het plaatje. Dat komt pas in mijn beeld als ik mijn bericht plaats. En als het tegenvalt, moet ik gaan bewerken en ben ik blij dat ik de permissie heb!

abbs

Security Expert
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reaction score
107
Punten
43
Leeftijd
54
Maar toch: als ik de 1e link gebruik zie ik de link in mijn tekst verschijnen en niet het plaatje. Dat komt pas in mijn beeld als ik mijn bericht plaats. En als het tegenvalt, moet ik gaan bewerken en ben ik blij dat ik de permissie heb!
Klopt, het zijn commando's die je geeft (de BBcode) en pas als je op voorbeeld klik of het plaatje plaatst zet het forum software het om.
Wil je BBcode eens zien van iets wat is geplaatst in een onderwerp klik je rechts onderop "Reageer".
Klik daarna op het wieltje (zie het rode pijltje) en je ziet de gebruikte BBcodes.

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Reaction score
163
Punten
43
Ik denk niet dat Kate erg geïnteresseerd is in de BBcode. Ze wil het plaatje zien, voordat ze het bericht plaatst. Zelf kopieer ik altijd de bovenste link van de 7 links die je krijgt in IMGDumper
Abbs schreef al wat ze dan moest doen: klik niet op de knop Plaats reactie, maar klik op de knop Voorbeeld, die onder het bericht staat dat je aan het opstellen bent.

Dan krijg je het plaatje te zien.

Ben je tevreden over wat je te zien krijgt? Klik dan pas op de knop Plaats reactie.
Nog niet tevreden? Dan kun je je bericht nog wijzigen. Na het wijzigen klik je weer op de knop Voorbeeld. Dan wel tevreden? Dan klik je op de knop Plaats reactie.

K

Kate

Guest
Dank je wel, het wordt steeds eenvoudiger! Jammer dat ik voorlopig geen dagopening maak: ik zou me uitleven! Maar dat komt wel weer, daar ga ik van uit!

abbs

Security Expert
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reaction score
107
Punten
43
Leeftijd
54
Ik denk niet dat Kate erg geïnteresseerd is in de BBcode.
Ik denk het wel want Kate wil altijd graag "het achterste van je tong laten zien" want dan kan ze meerdere BBcodes voor haar eigen Onderwerpen gaan gebruiken. Kate leert graag ben ik achter gekomen (alleen maar leuk).

K

Kate

Guest
Ha ha, ik ben een open boek voor jou, Abbs! Ik weet wél van mezelf dat ik liever iets zelf toepas, dan dat ik toekijk en knik. Ja, zat er al vroeg in, nam ik mee in mijn beroep en kom ik nooit meer van af.?‍?

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
218
Punten
63
Leeftijd
60
??Deze tips kan ik zeker nog gebruiken. Bedankt voor de nuttige tips.

Bovenaan Onderaan