PixelGoose Metro

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
7.021
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
PixelGoose Metro is vandaag aangeschaft en geïnstalleerd.
Alle kleuren van Metro zijn nu aanwezig met het logo in de betreffende Metrokleur.
Metro is uitgevoerd in de Classic-modus - dus niet met grote blokken.

Metro Teal is nu het standaard thema voor gasten en dus ook voor het inloggen.

Ziet er best leuk uit. Ik zal het eens gaan proberen.

Metro Teal is nu het standaard thema voor gasten en dus ook voor het inloggen.
Voor de herkenbaarheid en de promotie van het forum kan ik me voorstellen dat gasten het op prijs stellen om te blijven bij één thema.
Sinds het begin van dit forum is er heel veel geëxperimenteerd met forumsoftware en thema's.
De grote lijnen zijn nu uitgestippeld. Ik denk dat zowel gasten als forumleden nu wel toe zijn aan rust wat betreft het standaard thema.

We geven de leden een eigen keuze. Zo is er voor ieder wat wils. We beslissen over het thema wat mensen krijgen bij het inloggen. Na reistratie kan een ieder zelf beslissen wat hij of zij leuk vind om als thema te gebruiken.

We beslissen over het thema wat mensen krijgen bij het inloggen.
Het woord standaardthema is dan niet meer van toepassing. Het is dan gewoon wéér een nieuw thema waar een ieder weer aan moet wennen.
Weg herkenbaarheid van een standaard format.

Nee. Jij kiest op dit forum toch het thema wat je zelf prettig vind. Dat wordt dan direct na inloggen weergegeven. Alleen het thema wat je krijgt voor het inloggen dat is een thema wat Abraham instelt. We willen juist flexibel zijn door de mensen zelf te laten kiezen wat ze prettig vinden.

Het gaat me primair om de gasten. Die krijgen telkens te maken met een nieuw format en dat bevordert de herkenbaarheid niet.
Is dit een experimenteel forum en houden we het klein of streven we naar een groter ledental?

Toch moet ik me even uiten om een eventueel misverstand te voorkomen.
Ik heb het gevoel dat we al een tijdje bezig zijn om dit forum als een pilot te gebruiken voor een nieuw NCF.
Op zich is het helemaal niet verkeerd mocht dat zo zijn. Het verklaart dan ook de wisselingen van het standaardthema.
Speelt dit op de achtergrond?

Er zijn ontwikkelingen bij het NCF daar heb je gelijk in. Daar wordt echter niets van hier getest!! Abraham54 geeft geld uit om de thema's voor zijn eigen forum te kopen. In naam en enkel voor zijn eigen forum.

Dus nee dit is GEEN pilot!

Toch moet ik me even uiten om een eventueel misverstand te voorkomen.
Ik heb het gevoel dat we al een tijdje bezig zijn om dit forum als een pilot te gebruiken voor een nieuw NCF.
Op zich is het helemaal niet verkeerd mocht dat zo zijn. Het verklaart dan ook de wisselingen van het standaardthema.
Speelt dit op de achtergrond?

Hier speelt niks en nogmaals helemaal niks op de achtergrond.
Metro met die grote blokken heeft mij nooit getrokken, hoewel ik het vlakke formaat wel erg mooi vond.
Nadat ik erachter kwam dat Metro voor XenForo in twee uitvoeringen bestond, was ik om en heb ik 45 euro uitgegeven om Metro als Classic te gaan gebruiken.
Om eindelijk ook diegenen die het forum in een groen thema willen hebben te kunnen bedienen.
Dat de eigenaar van het NCF hier lid is, heeft te maken met het feit dat hij lange tijd in twijfel was om zelf de stap naar XenForo te maken of het veel duurdere vBulletin 5 desnoods aan te schaffen.
Dat het NCF uiteindelijk ook naar XenForo gaat is een zeer goede stap, maar dat kan nog een paar weken duren.
Dus geen complottheorie.

Oké, Abe. Magen we voor de forumgasten nu aannemen dat Metro Teal definitief het standaardthema is of blijf je verder zoeken en veranderen? Want dat is wat de herkenbaarheid geen goed doet.

Metro Teal blijft als gaststijl.

Iedereen, ook gasten kan op gemakkelijke wijze van thema veranderen - klik links onder maar op de stijlnaam.

En dat wist ik totaal niet. Ben ik nu onnozel?
Nee, dat ben je zeker niet. Veel dingen zal je daar in tegen wel moeten onderzoeken voordat je ze weet en er conclusies aan verbind.

Veel dingen zal je daar in tegen wel moeten onderzoeken voordat je ze weet en er conclusies aan verbind.
Het is geïncasseerd, Ruben. Onderzoeken is mijn passie en ook ik zie weleens iets over het hoofd.
Maar toch fijn dat we eruit gekomen zijn.

Dat geeft niet! Het is ook niet als zijnde een verwijt bedoeld.

Terug
Bovenaan Onderaan