Pin code maken in Chrome OS Flex

cooper

PCS Lid
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Kaspersky internet security 2020
Hello,
Ik heb Chrome OS Flex geïnstalleerd op mijn lenovo laptop met windows 10.Met de bedoeling dat deze nog kan werken in oktober 2025.

De installatie valt heel goed mee, alleen krijg ik het niet voor elkaar om bij het opstarten gebruik te maken van een pincode in de plaats van een wachtwoord.

Op het internet staat dat ik eerst onderaan naar de instellingen in de rechterhoek moet gaan door op het uurwerk te klikken.

Na op het tandwieltje te hebben geklikt, moet ik in de linkse kolom op "Privacy en beveiliging" klikken.
Vervolgens op "Scherm vergrendelen" Alleen wachtwoord.
Hello,
Ik heb Chrome OS Flex geïnstalleerd op mijn lenovo laptop met windows 10.Met de bedoeling dat deze nog kan werken in oktober 2025.

De installatie valt heel goed mee, alleen krijg ik het niet voor elkaar om bij het opstarten gebruik te maken van een pincode in de plaats van een wachtwoord.

Op het internet staat dat ik eerst onderaan naar de instellingen in de rechterhoek moet gaan door op het uurwerk te klikken.

Na op het tandwieltje te hebben geklikt, moet ik in de linkse kolom op "Privacy en beveiliging" klikken.
Er komt een venstertje waarin ik mijn wachtwoord moet intypen.
Vervolgens moet ik op "Bevestigen"klikken.

Daarna verschijnt een venster waar ik de pincode kan invoeren(minimum 6 cijfers)
Daarna moet ik op "Doorgaan" klikken en nog een tweede maal de nieuwe pincode intypen.
Daarna moet ik op "Bevestigen " klikken.

Er staat ook bovenaan een zin als volgt: Vergrendelen in de slaapstand of als de klep is gesloten. Deze heb ik ingesteld.
Ook nog onderaan een zin als volgt:Automatisch ontgrendelen zodra de pincode wordt uitgevoerd. Deze wordt automatisch ingesteld wanneer je de pincode hebt bevestigd in het venster.

Als ik opnieuw opstart na het sluiten van de laptop en de pincode intyp in de plaats van het wachtwoord komt er een foutbericht en lukt het niet om het OS op te starten.
Graag uw inzicht hierover.
grtz,
cooper

Als ik opnieuw opstart na het sluiten van de laptop en de pincode intyp in de plaats van het wachtwoord komt er een foutbericht en lukt het niet om het OS op te starten.
grtz,
cooper

Hello,

Hello,

Er komt een venstertje waarin ik mijn wachtwoord moet intypen.
Vervolgens moet ik op "Bevestigen"klikken.

Daarna verschijnt een venster waar ik de pincode kan invoeren(minimum 6 cijfers)
Daarna moet ik op "Doorgaan" klikken en nog een tweede maal de nieuwe pincode intypen.
Daarna moet ik op "Bevestigen " klikken.

Er staat ook bovenaan een zin als volgt: Vergrendelen in de slaapstand of als de klep is gesloten. Deze heb ik ingesteld.
Ook nog onderaan een zin als volgt: Automatisch ontgrendelen zodra de pincode wordt uitgevoerd. Deze wordt automatisch ingesteld wanneer je de pincode hebt bevestigd in het venster. Dit werkt niet.

Als ik opnieuw opstart na het sluiten van de laptop kan ik alleen het wachtwoord intypen.
Als ik de slaapstand op vergrendel zet dan komt er wanneer ik een tijd niet op mijn laptop werk een achtergrond beeldscherm dat regelmatig wordt afgewisseld. Als ik daar op klik kom er een tabel met cijfers waar ik de pincode kan indrukken.
Maar dat is enkel om uit de slaapstand te komen en de vergrendeling van de slaapstand terug te openen zodat ik weer verder kan werken op de laptop.
Het wachtwoord vervangen door een pincode is niet mogelijk.

grtz,

cooper
[url=https://postimages.org/] [/URL]
grtz,
cooper

Als ik de slaapstand op vergrendel zet dan komt er wanneer ik een tijd niet op mijn laptop werk een achtergrond beeldscherm dat regelmatig wordt afgewisseld. Als ik daar op klik kom er een tabel met cijfers waar ik de pincode kan indrukken.
Maar dat is enkel om uit de slaapstand te komen en de vergrendeling van de slaapstand terug te openen zodat ik weer verder kan werken op de laptop.
Het wachtwoord vervangen door een pincode is niet mogelijk.

grtz,

cooper
[url=https://postimages.org/] [/URL]
De topic mag worden gesloten.
grtz,
cooper

Nog heel even een opmerking ter zijde: Windows 10 stopt niet met werken in oktober 2025 !!!
Dat is juist. Er kan nog 3 jaar lang updates voor WIndows 10 worden gedownload na oktober 2025. Men moet dan wel betalen voor de beveiligingsdates.
grtz,
cooper

Terug
Bovenaan Onderaan