Opgelost pictogrammen bureaublad verdwijnen uit beeld bij muisverschuiving

Opgelost pictogrammen bureaublad verdwijnen uit beeld bij muisverschuiving

Administrator
Teamlid
De taakbalk laat ook zien, dat er flink mee "gerommeld" is. Want de startknop is verhuisd.
Heb jij dat zelf gedaan of was dat ineens zo?

Hoe lang is het inmiddels geleden, dat jij de computer opnieuw hebt opgstart?

Medewerker
Ik heb gisteravond één monitor vervangen door een die ik al een tijdje geleden aangeschaft heb, omdat de huidige monitor ongeveer 10 minuten zwart bleef en dan pas beeld liet verschijnen. Beide monitoren zijn echter exact hetzelfde. Ik heb verder niets gewijzigd en rond 00:30 uur het systeem uitgezet.
Vanmorgen bij het opstarten begonnen die problemen. Verschillende keren opnieuw opstarten had geen effect.

Die startknop is niet verhuisd! De hele werkbalk komt pas weer tevoorschijn als je met de muis naar boven of naar onder of naar links en naar rechts beweegt! Dat moet je constant bij alles doen om alles waar je mee bezig bent weer in beeld te krijgen... en te houden...(zoals dit bericht) en ik krijg ook dit erbij...

Laatst bewerkt:
PCS Lid
Ik lees dat je dit eens kunt proberen:

"Rechtsklik op een lege plaats in je bureaublad en kies voor "vernieuwen".
Of:
Open je C partitie in verkenner, "beeld", vink "verborgen items" aan.
Ga naar de map C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\IconCache.db
Verwijder "IconCache.db" en herstart je pc."

De "IconCache.db" wordt dan opnieuw opgebouwd.

Administrator
Teamlid
@theplayer - je schrijft dat de starkop niet verplaatst is.
De startknop die geheel links te staan, bij staat die startknop aan de rechterkant.

63ff376a2e64f-The_Player_63ff0c7007e87-20230301_092442.jpg

We wachten even af of wat @Veng heeft geschreven helpt.

Indien niet, dan kan het zijn dat jouw gebruikersaccount corrupt is geraakt.

Medewerker
Ik lees dat je dit eens kunt proberen:

"Rechtsklik op een lege plaats in je bureaublad en kies voor "vernieuwen".
Of:
Open je C partitie in verkenner, "beeld", vink "verborgen items" aan.
Ga naar de map C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\IconCache.db
Verwijder "IconCache.db" en herstart je pc."

De "IconCache.db" wordt dan opnieuw opgebouwd.

Kun je aangeven waar dat dan staat?

C; Beeld.png

Administrator
Teamlid
Kijk in het lint aan de rechterkant.

Overigens, zit je nu in je oude Medion computer?

PCS Lid
Ik heb gezocht op: "desktop iconen resetten"
en vond:
Maar let op, de procedure die wordt genoemd is universeel maar het ging blijkbaar om een ander probleem. Negeer dus de rest van de conversatie.
Ik kende de Iconlib wel al maar zocht toch om de juiste procedure te vinden.

Administrator
Teamlid
@Veng, het artikel stamt uit 2016.

Om naar AppData > Local te gaan, die iets te veranderen in de instellingen van,
Configuratiescherm > Opties voor verkenner.

Als dat venster openstaat, klik dan bovenin op de tab Weergave in de lijst die vervolgens te voorschijn komt.
zoek je naar Verborgen bestanden en mappen; zet het vinkje naar Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven;
klik daarna op de knoppen Toepassen en OK > daarna kan je het venster sluiten.

Daarna kan je naar C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local gaan.

Medewerker
Kijk in het lint aan de rechterkant.

Overigens, zit je nu in je oude Medion computer?
Nee, ik heb het alleen over de 2 x 25½" monitoren. Ik werk al enkele jaren met mijn ASUS TUF Gaming computer ( zonder enige vorm van game!)
Het duurt een hele tijd voordat ik 2 afbeeldingen kan posten door het constant verspringen van het beeld: boven, onder , links en rechts...

Laatst bewerkt:
PCS Lid
@theplayer Op een van je afbeeldingen (in bericht #3) zijn dikke vette plus- en mintekens zichtbaar in de hoeken van je beeldscherm.
Dat betekent dat je op dat moment het vergrootglas hebt ingeschakeld.
Zie ook dit Engelse artikel over het gebruik van het vergrootglas: https://support.microsoft.com/en-us...gestures-6d7c3095-75ec-258f-6f5b-3b0bc19a18e7

Zo schakel je het vergrootglas uit:

63ff64c3dea1b-2023-03-01_15_35_10-Instellingen.png

Houd dus op je toetsenbord de Windows-logo toets ingedrukt, terwijl je 1 keer op de Esc toets drukt.
Helpt dat?

Medewerker
@theplayer Op een van je afbeeldingen (in bericht #3) zijn dikke vette plus- en mintekens zichtbaar in de hoeken van je beeldscherm.
Dat betekent dat je op dat moment het vergrootglas hebt ingeschakeld.
Zie ook dit Engelse artikel over het gebruik van het vergrootglas: https://support.microsoft.com/en-us...gestures-6d7c3095-75ec-258f-6f5b-3b0bc19a18e7

Zo schakel je het vergrootglas uit:

63ff64c3dea1b-2023-03-01_15_35_10-Instellingen.png

Houd dus op je toetsenbord de Windows-logo toets ingedrukt, terwijl je 1 keer op de Esc toets drukt.
Helpt dat?
Geweldig!! Daar zat het in...! Hartstikke bedankt!

PCS Lid
Graag gedaan. Ik moest ook even nadenken over wat de oorzaak van je probleem zou kunnen zijn. Je afbeelding in post #3 zette mij in de goede richting.
Fijn dat je probleem is opgelost.

PCS Lid
@Abraham54 Ik was op de hoogte van het bestaan van het vergrootglas in Windows, maar ik had het zelf nog niet eerder gebruikt. Het vergrootglas behoort tot de toegankelijkheidsopties. Je vindt het terug door te klikken op Start > Instellingen > Toegankelijkheid > Vergrootglas.
Meer info hier: https://support.microsoft.com/en-us...r-to-see-414948ba-8b1c-d3bd-8615-0e5e32204198
Of in het Nederlands (maar daar is nog geen Nederlandse vertaling voor het gebruik van het vergrootglas in Windows 11) hier: https://support.microsoft.com/nl-nl...#WindowsVersion=Windows_10&ID0EBBF=Windows_11

Meestal wordt slechts een klein gedeeltje van je scherminhoud vergroot, alsof je een rechthoekige loep voor het scherm houdt. Zoals in de afbeelding hieronder dus:

6400a249e38b3-2023-03-02_14_15_51-.png

Je kunt echter ook kiezen voor Full Screen View (volledige schermweergave) en dan wordt de volledige inhoud van je scherm vergroot. Dat laatste maakte theplayer mee.
Als je dat zelf ook eens wilt ervaren, dan druk je op Windowslogotoets + het plusteken om het vergrootglas aan te zetten.
Wanneer bij jou dan slechts een deel van de scherminhoud vergroot wordt (zoals in bovenstaande afbeelding), dan moet je nog even op Ctrl + Alt + F drukken voor Full Screen View.

Ik kan me voorstellen dat theplayer daarvan in de war raakte, zo van 'Wat is er nu weer aan de hand?'

Zonder jou had ik dit niet geweten!
Voor mij was het ook een leerervaring. En topics waarvan ik zelf nog wat kan leren vind ik zonder meer de leukste topics.

Bovenaan Onderaan