PicPick verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter theplayer
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 1227

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Waarderingsscore
375
Punten
83
OS
Win10
AV
Bitdefender
Van een PIEP-collega kreeg ik een tip om PicPick te installeren, een gratis Windowsprogramma dat wordt gebruikt voor het maken en bewerken van schermafbeeldingen. Ik heb dat geprobeerd maar ik ga toch liever weer door met Paint.
Maar hoe krijg ik dat PicPick verwijderd. Na diverse verwijderingen blijft het gewoon weer terugkomen...

Met revo uninstaller, zie bijlage
Maar ik zou niet weten waarom,Pickpick is een stuk beter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had geen enkele moeite het weg te krijgen middels de gewone uninstaller.
Maar heb het later weer terug gezet en ook geregistreerd want het is gewoon super handig, met name voor screenshots en delen daarvan.
Maar ieder zijn keuze. Maar misschien is het een tip om het voor die reden ernaast te bewaren en alleen dan te gebruiken als je het nodig hebt.

Dank je, Dotchiejack. Het is inderdaad een diepverborgen hardnekkig prog om te verwijderen...
PicPick mag dan beter zijn maar het is zeker niet intuïtiever. Met Paint kan ik sneller en meer doen wat ik nodig heb. Al was het alleen maar iets weghalen van een origineel en vervangen/verplaatsen door iets anders of naar een andere plek zonder enig merkbare verandering. En "een stuk beter" is (met alle respect!) natuurlijk ook subjectief. Paint voldoet voor mij dus meer dan prima.

Picpick werkt prima.verwijderen kan gewoon via configuratiescherm, alle programma en onderdelen, dan programma en het desbetreffende programma verwijderen.

En niet door in de programmalijst de snelkoppeling te verwijderen!

Want dan blijft het gewoon staan.

De functie van windows om apps te verwijderen werkt slechts gedeeltelijk en laat soms dingen staan. Ik gebruik RevoUninstaller tot volle tevredenheid.
Alsook Screenpresso om schermafbeeldingen te bewerken en kopieren.

Misschien PicPick even terug volledig installeren (let goed op alle schermen die passeren dat je geen meelifters installeert). PC herstart en dan via RevoUninstaller volledig verwijderen (ook de achtergebleven spullen).

Sorry guys and girl voor mijn late reactie: druk druk... PicPick heb ik volledig kunnen verwijderen met RevoUninstaller! (met dank aan Dotchiejack en ArtstudioG :))

Revo uninstaller, is inderdaad super fijn, om wat extra achterblijvers van programma's te verwijderen. Ik gebruik het al jaren.

Het zou misschien verbazen hoeveel de free versie nog achterlaat, het meeste kan nog wel handmatig verwijderd worden maar is niet aan te raden zonder voldoende kennis.
Ik heb destijds ook de free versie gebruikt maar kreeg na een tijdje een interessant aanbod om de lifetime portable versie aan te schaffen (welke geldig is voor al mijn pc's).
665c06fc7e9f6-2024-06-02_07h40_19.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan