Phishing attack op Googlemail gebruikers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 9
  • Weergaven 764
Er heeft een ongemeen zware phising attack op Google gebruikers plaats gevonden.

Google heeft een paar uur na uitbraak hiervan de aanval gestopt.

Wat was er gebeurt: je kreeg een mail om naar een speciaal Google doc-bestand te gaan.
Vervolgens kwam je dan ook op een bedrieglijk goed nagemaakte Google Docsite.
Echter, door daar te klikken opende zich een app en die stuurde jouw Google inlogdata door.

Is dit jouw overkomen - ga dan naar myaccount.google.com/permissions om na te kijken of er onbekende activiteiten op jouw account zijn geregistreerd en verwijder die dan.

De nagemaakte site is overigens gecrasht, doordat zovelen tegelijk daar naar toe gingen!

Zulke mails doe ik nog niet eens open en geef er geen aandacht aan, gaat onmiddelijk de prullenbak in, en heb deze zelfs nog niet ontvangen

De verzonden phisingmail was ook bedrieglijk echt - zo echt lijkend dat zelfs securitypeople erin stonken!

De verzonden phisingmail was ook bedrieglijk echt - zo echt lijkend dat zelfs securitypeople erin stonken!
Geen bijzonderheden op mijn account. Het wordt steeds gevaarlijker op het internet.
Wat mij betreft worden dit soort activiteiten bestraft met, het tegen de muur zetten.
Geen pardon met dergelijke criminelen!

Het is gemakkelijk om te denken daar trap je toch niet in. Feit is wel dat de ontwikkelaars daarvan echt niet stil zitten en dus ook steeds beter worden in het opzetten van die aanvallen. Zeker voor mensen die niet heel handig zijn met computers is het onderscheid niet goed kunnen maken is het lastig.

Het is gemakkelijk om te denken daar trap je toch niet in. Feit is wel dat de ontwikkelaars daarvan echt niet stil zitten en dus ook steeds beter worden in het opzetten van die aanvallen. Zeker voor mensen die niet heel handig zijn met computers is het onderscheid niet goed kunnen maken is het lastig.
Je moet ontiegelijk goed oppassen, want ja, dit soort aanvallen worden bedrieglijke goed opgezet.
De verleiding om in een mail op een link te klikken, is zeer groot!

Is dit jouw overkomen - ga dan naar myaccount.google.com/permissions om na te kijken of er onbekende activiteiten op jouw account zijn geregistreerd en verwijder die dan.
Mijn google account is zo ingesteld als onbekenden trachten zich aan te melden op een onbekend apparaat ik hiervan onmiddelijk op de hoogte gebracht word , en ik moet dan moet bevestigen of ik het wel of niet was dat zich heeft willen aanmelden op het onbekende apparaat .
Google Authenticatie in twee stappen

Ik krijg ook direct een mail als zoiets gebeurt. Soms vind ik het vervelend als ik het zelf doe ander sinds is het ook weer prettig zodat een en ander kan worden gecontroleerd.

Ik krijg ook direct een mail als zoiets gebeurt. Soms vind ik het vervelend als ik het zelf doe ander sinds is het ook weer prettig zodat een en ander kan worden gecontroleerd.
Mijn google account is zo ingesteld als onbekenden trachten zich aan te melden op een onbekend apparaat ik hiervan onmiddelijk op de hoogte gebracht word , en ik moet dan moet bevestigen of ik het wel of niet was dat zich heeft willen aanmelden op het onbekende apparaat .
Google Authenticatie in twee stappen
Dat heb ik ook, hoe we ook over Google denken, dit is wel heeeeeel handig!

Terug
Bovenaan Onderaan