• Dit forum dient voor problematische Windows Update problemen.
    Zodra de hulpvraag door PeterJ wordt overgenomen, worden leden verzocht zich niet meer met de discussie te bemoeien!

PC start uit zichzelf op om updates te installeren

Mijn Hobby PC heeft al van begin de onhebbelijkheid om uit zichzelf op te starten om updates te controleren en/of te installeren. Meestal voorkom ik dit, door de stroom van het blok, waar deze pc is aangesloten uit te zetten, echter eergisteren vergeten, en de pc, was gisteren niet door mij aangezet, maar je raad het al, vanmorgen kwam ik in de hobby kamer, en jawel, de pc was aan, en er was dus inderdaad een update geïnstalleerd.

Hoe kom ik hier nu van af, ik meende de slaapstand e.d. uitgeschakeld te hebben, maar hij staat wel in het rijtje bij afsluiten, maar dat hielp ook niet echt. Wie heeft te gouden tip, want ik wil degene zijn die het systeem aanzet.

Laatst bewerkt:

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.474
Punten
468
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ja mijn pc is uit september 2016, er is inmiddels wel wat extra geheugen en andere hd in gekomen (oude was stuk). Maar verder voldoet hij nog steeds, dus vind ik vervanging nu nog niet nodig, maar mocht hij traag worden, dan ga ik wel kijken naar een ander.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.474
Punten
468
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ja hoor, ik wil naar bed gaan, hoor ik geraas uit de hobby kamer komen, en dus hobby pc weer vanzelf opgestart. Dus zometeen na het installeren van een pittige Windows update gaat de machine weer uit dmv de stroom er volledig af.

Bovenaan Onderaan