Password vraag in Win10

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 juni 2017
Waarderingsscore
37
Punten
0
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Win10 wil na opstarten ineens een password weten.
Hoe kom ik erachter welk password er in is geslopen.
En ook, hoe kom ik er van af!
Ik zie ook geen kans om in het BIOS te komen. Er komt geen aanwijzing op het scherm welke toets ik moet gebruiken.
Ik heb deze geprobeerd: escape, F10, F3
Ook F8 geeft geen lijst van opstart mogelijkheden.
Het is een Lenovo Ideapad, brandnieuw.
perloc

Is het een Windows wachtwoord of gaat het hier over het wachtwoord voor de BIOS?

In de BIOS komen gaat volgens de website van de Lenovo met de F1 (van de website: F1 to Enter the BIOS Setup Utility)

Als het gaat om een Windows password kan je het veld als het goed is leeg laten en op Enter drukken.

In ieder geval geen BIOS password omdat ik niet in de BIOS kan komen.
Het password heb ik ingevuld in mijn account, in de veronderstelling dat het een network password was.
Dus dan is het een Windows password? In hoeverre heeft dan een account te maken met een netwerk?
Inmiddels is die PW-kwestie opgelost. Ik heb daar (account) een network password ingevuld en daarmee kon ik Windows openen.
Dat password heb ik blank gemaakt, gesaved en nu opent Win10 weer zonder Pw in te voeren.
Ik zal eens kijken of ik nu in de BIOS van de Lenovo kan komen. Met de F! dus.
Nee, met de F! kom ik er niet in. Beide mogelijkheden geprobeerd, mét en zonder de fn toets.
perloc

Inmiddels heb ik ook uitgevonden hoe je in de BIOS kan komen.
Maar dat gaat niet met de F! toets.
Dus dit draadje kan worden gesloten.
perloc

Oke door naar de volgende kwestie. Eerst daar over voor de duidelijkheid een vraag: Gebruik jij een lokaal of een Microsoft account?

Na dat antwoord mag je zelf probleem twee omschrijven.

Zover ik weet, een lokaal account. Maar ik kan me niet gherinneren bij de Win7 laptop een MS account te zijn tegengekomen. Wel bij de Win10 laptop.
Er zijn 2 prangende kwesties:
1. De DVD/CD drive is verdwenen. Laatst in december gebruikt om Magix te installeren.
2. Ik kan wel via een home netwerk van de lap10 naar de lap7 maar niet omgekeerd.
Beide problemen zijn bij netwerk en int. hardware al gelanceerd.
perloc

Eerst die CD speler dan maar. Is die wel correct aangesloten?

De cd drive zit in een laptop. Dus dan kan niet missen lijkt me.
Maar is het niet beter naar:
Vraag - CD-drive kwijt
te gaan, want daar heb ik de kwestie van de CD-Speler aangekaart.
Ik zal daar verder antwoorden.
perloc

Terug
Bovenaan Onderaan