Overstappen van Thunderbird naar Outlook 2016

• Onderwerp starter Onderwerp starter krieter
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 25
  • Weergaven 3601

krieter

PCS Lid
Lid geworden
6 mrt 2017
Waarderingsscore
11
Punten
8
OS
Microsoft Windows pro 10
AV
360 Total Security
FW
Windows Firewall
Hoi,
Desktop PC met W10Home en office erop.

Overstappen van Thunderbird naar Outlook 2016!
Hoe doe je dat best als je je contactpersonen en een redelijk aantal E-mails wilt bewaren?

Mvg, krieter

Dat kunnen we inderdaad eens proberen.
Ik ga straks of morgen even van hun PC ( is probleempje van onze dochter) naar jullie forum.
En daar dan de tool eens testen.

Mvg, krieter

Geinstaleerd en is een trial versie.
Weet niet hoe lang die werkt?
En of die conversie dan blijft?

Als ik het programma start krijg ik onderstaand venster.
Volgens mij staan daar alle instellingen goed.
Zou ik nu gewoon het progje durven starten?

Lijkt me zo simpel geen accounts of niets in te vullen.

Mvg, krieter

OK lets give it a try
But tomorrow
Thanks
krieter

Bewaar ook een back-up van het origineel Thunderbird bestand. Altijd handig om te hebben voor het geval er iets niet goed/volledig wordt geconverteerd.

Ok ik laat weten hoe een en ander afgelopen is
kan wel even duren want moet dat samen met de schoonzoon doen
en die heeft niet te veel tijd

mvg,krieter

Geinstaleerd en is een trial versie.
Weet niet hoe lang die werkt?

Vroeger was dat 3 maand .Microsoft heeft dit teruggeschroefd naar 1 maand .

OK ik laat weten hoe het verlopen is
bedankt
grtz, krieter

Thunderbird converter , met deze zou het ook moeten lukken. Weet alleen niet welke beperkingen er in trial versies van zulke programma's zitten. Het systeem is dat via dit soort programma's de ganse mailbox van o.a. Thunderbird kan omgezet worden naar een pst-bestand. Dat pst-bestand kan je nadien importeren in outlook naar je bestaande email-account (je kan daar ook kiezen om enkel bepaalde mappen enz te importeren). Normaliter wordt de structuur van Thunderbird-mappen behouden in dit pst-bestand.

Laatst bewerkt:
Ok ik doe dat samen met onze Guy
bedankt

Dit is de add-on van Thunderbird welke ik er voor gebruikte: ImportExportTools
Uiteraard gratis add-on.
Sorry, foutje. Ik ging naar Thunderbird. HIj moet het omgekeerde echter ook kunnen maar dat heb ik niet bekeken.

deze zit dus al in firefox?

is dus ook een mogelijkheid

bedankt

Nee. Zit niet standaard in Thunderbird. Die moet je downloaden en vervolgens met Thunderbird openen. Hij verschijnt dan onderin in de tab "Extra"
5a96b48d6f6ac-Converter.jpg

Laatst bewerkt:
Vraag uit nieuwsgierigheid. Is er een speciale reden om naar een pakket over te stappen waar je straks voor moet betalen?
Is er iets wat je fijner vindt werken in Outlook?

Ik heb me eens verdiept in Malvita Thunderbird en het is me heel duidelijk geworden: als ik daar wederverkoper wordt, krijg ik bij iedere verkoop 10% en dat kan oplopen naar 30%. En zelfs als ik naar de USA ga verhuizen, zou ik daar best geld mee kunnen verdienen. Het is maar een idee.....

Laatst bewerkt:
Kate zei:
Ik heb me eens verdiept in Malvita Thunderbird
Ik ken geen Malvita Thunderbird, wel een Melvita Nuturalift addon voor Thunderbird. De officiële benaming voor het mailprogramma Thunderbird zelf is Mozilla Thunderbird en daar valt niets aan te verkopen als wederverkoper. Thunderbird is voor iedereen gratis. ;)
Kan het zijn dat jij je ergens mee vergist hebt Kate?

Hoi Tiger, nou, ik heb er een i in vergeten, er stond Mailvita Thunderbird. En dat kun je lezen in post #17 van dit probleem. En echt, als je daar op klikt en je bent door alle geweldige zaken heen die je er mee kunt beleven, dan kun je je aanmelden als wederverkoper en nog verdienen ook! Ik vind dat een hele vreemde zaak. Maar ja, ook computerwegen zijn ondoorgrondelijk.

Terug
Bovenaan Onderaan