Outlook adresboek opnieuw importeren na system back-up of bij kopie C-schijf

Na het toepassen van een systeem back-up moet ik het Outlook2019 adresboek opnieuw importeren. Ook als ik een nieuw gemaakte kloon van de C-schijf gebruik. Dat actueel bijgehouden pst-bestandje heb ik opgeslagen op een USB-schijf, maar is dat opnieuw moeten importeren in Outlook gebruikelijk?

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik durf het niet te zeggen.
Met welk programma maak je de back-up.
En kies je voor een volledige back-up van de harde schijf of echt een image van het besturingssysteem?
Wat natuurlijk ruimte scheelt.

Hier wat informatie:

En via het Microsoft kanaal

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
met Aomei maak ik af en toe een systeem back-up van de C-schijf (bv. na grote update) en met MTPW shadowmaker heel af en toe een verse kloon. En - zoals gezegd - het pst-bestand van Outlook is opgeslagen op een USB-schijf. Ik denk niet dat het wat uitmaakt of ik Aomei of een ander soortgelijk programma (zoals Macrium) gebruik.

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Leeftijd
63
OS
Windows
Maak onder de map Mijn documenten een nieuwe map aan "Outlook-bestanden". Misschien bestaat die map al. Kopieer nu het pst-bestand naar die map. Open outlook en gebruik nu de nieuwe locatie als data-bestand.

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
Zal dat pst-bestand daar eens opslaan en afwachten of adresboek na een volgende back-up actie ook meteen aanwezig is.
Tijdje later: recente back-up gemaakt en die weer volgens de regels geïnstalleerd. Niks adresboek in Outlook: dat moest weer geïmporteerd worden. Wèl zat er een pst-bestand in de C-schijf bij gebruikers, etc. maar kennelijk helpt dat niet.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ook als ik een nieuw gemaakte kloon van de C-schijf gebruik.
Dit is wel heel raar. Bij een clone hoef je normaliter niets opnieuw te installeren of te importeren, een clone is een clone.
Bij een systeem backup is dat anders. Maar bij het terugzetten van een clone hoeft dat niet.

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
vind ik ook raar, maar ik ben er aan gewend. Onlangs maakte ik een kloon bij een vriend: bij controle was adresboek ook normaal aanwezig.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
bij controle was adresboek ook normaal aanwezig.
Ja logisch want een echte clone is gewoon een 1:1 schijf kopie, dan mist er niets.
Het enige wat ik me kan voorstellen waarbij dat niet gebeurt is als ergens in de configuratie van de clone instellingen een uitzondering is gemaakt voor bepaalde mappen.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Zouden dat de verborgen mappen in appllicatie data kunnen zijn, zoals in het door mij gelinkte voorbeeld?

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Nee, dat is zeker niet normaal.

Heb je meerdere partities of disks in je computer zitten?

Ik heb namelijk een vermoeden dat de data van het adresboek op een andere schijf staat en daardoor niet hersteld wordt.

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
Er staat een OST-bestand (steeds bijgewerkt, want de datum van vandaag staat erbij) in: C > Gebruikers > mijn naam > AppData > Local > Microsoft > Outlook .
De vraag is nu: dit zal wel normaal zijn, en OST zal wel een actuele versie van PST zijn (maar: bij Outlook adressen exporteren komt er wel een PST-bestand, en dat is nauwkeuriger dan een CSV-bestand zoals ik vroeger wel gebruikte).
En wat betreft configuratie van clone-instellingen: daar kan ik niet zo veel mee.
@ Enigma:
61ba335906610-No.001.jpg

(eerder had ik al eens gevraagd wàt ik met die 55MB-partitietjes aan moet)

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
Outlook.pst is lokale opslag in de eigen server; Outlook.ost is opslag in een externe (mail)server.

Bovenaan Onderaan