Oude Maxtor HDD schijven

Heeft er van U iemand een idee hoe je verwijderde schijven kunt uitlezen.
Met een Kast uitruimen kwamen een drietal harde schijven tevoorschijn die ooit eens in een Computer hebben gezeten.
alles mooi verpakt met een datum van 1990 Maxtor 250 GB HDD
Ben zeer nieuwsgierig of ik wat er op staat nog kan uitlezen of benaderen .
Mijn vraag is dan ook wat heb ik hier dan allemaal voor nodig , alle Tips zijn welkom :unsure:

Johannes1956

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Leeftijd
65
OS
Windows 10 Home
AV
Eset
FW
Windows Firewall
@Black Tiger

heb jaren lang kunnen profiteren van goedkope spullen uit het buitenland.
Ik spraak af met de verkoper om het te verzenden als Gift, scheelt een hoop euries.
helaas zijn ze wakker geworden bij inklaring en toen was het feest afgelopen.
op vandaag schrik je je te pleuris hoeveel extra kosten moeten worden betaald

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
heb jaren lang kunnen profiteren van goedkope spullen uit het buitenland.
En velen met jou, waaronder ik ook. :) Heb me alleen ooit een keer gekocht met een GSM, dat heeft me toen wel 175 gulden nog gekost in die tijd. Maar in al die jaren dat ik in China kocht (vroeger bijv. game spullen bij Lik Sang) heb ik al een veelvoud van dat bedrag verdiend.

Ik ben echt benieuwd hoe ze dit nu gaan doen. Want ik wil dus absoluut NIET dat PostNL of DHL of wie dan ook die inklaring gaat regelen. Die hanteren namelijk een vast tarief tot een bepaald bedrag. Dat wil zeggen dat je voor een dingetje van bijv. 3 euro excl. b.t.w. dadelijk al snel 13 euro kwijt bent aan Postnl vanwege inklaringskosten.
Nou dat gaat 'm niet worden. Er zal toch wel een manier moeten komen om dat zelf te doen want als je iets voor 10 euro koopt, dan is de BTW 2,10 euro. En dan zou je vanwege PostNL dus ongeveer 23 euro kwijt zijn, dat is bijna het dubbele van het bedrag incl. b.t.w. Dat is onredelijk.

We hebben ooit eens helicoptertjes gekocht in China. Een vriend van me dan. Dat was niet meer leuk. Die heli's kosten per paar 250 euro. Dus 500 euro voor een setje voor mijn vriend en mij. Dan komen daar verzendkosten bij, dan komt er de BTW bij en dan pas de invoerrechten. Zodat de BTW en de invoerrechten het hoogst zijn.
Volgens mij waren we toen ergens iets van 180 kwijt voor B.T.W. en invoerrechten. Dan schrik je wel ja.

Bovenaan Onderaan