OSDdisc.com

• Onderwerp starterDanvers
  • Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 900
D

Danvers

Guest
Beste mensen laat je vangen aan deze website.
Linux is gratis te downloaden , ze vragen niet veel geld,maar het is ergers waardeloos,we hebben al paar klachten op het Zorin forum!
Mvg
Danvers

Ach, ik kan me wel voorstellen dat het voor menigeen een eerste stap in Linux kan zijn en dat er dan voor een DVD of USB-stick gekozen wordt.
Voor ons is het simpel om met een ISO een opstartbare USB-stick te maken, maar dat is wellicht nog niet voor iedereen te bevatten.
De producten op die site lijken me redelijk van prijs en het aanbod is ook niet verkeerd.
In het verleden werden er weleens gratis Linux DVD's in computerbladen aangeboden. Maar die bladen zitten ook in zwaar weer wat betreft abonnees en losse verkoop.

Het is altijd moeilijk om in te schatten wat men denkt en weet van Linux. Het imago van lastig en nerdy heeft er lang aan gekleefd.
Dat wij weten dat die fase al even voorbij is, moet bij velen nog even landen.

Ik stel voor dat we hier veel Linux-zaadjes gaan planten en dan kijken wat eruit komt. :)

Goh, Linux Mint 18.1 kost maar $ 5,95.
Dan ben je toch gek door via de Mint website die versie gratis te downloaden?
Ook dit is een leuke site als je bedonderd wil worden: http://www.opensoft.nl/mint.php

On topic: het is de belangrijkste marketing wet die altijd opgaat: consumenten willen bedrogen worden.

Aan Linux distros zijn ook licenties aan gebonden . Omdat het vrije software is betekent niet dat je deze zomaar mag verspreiden en zoals ik lees ook gaan verkopen . Dit is piraterij !

Aan de distro zelf mag inderdaad niks verdiend worden. Je mag uiteraard wel iets rekenen voor de dvd of usb-stick, de verzendkosten en de tijd die je daar aan besteed.
Dan valt $5,95 nog mee.

Goed dat er mensen zijn die hier een waarschuwing plaatsen! Het is natuurlijk een gratis product maar je moet dat wel even weten.

Terug
Bovenaan Onderaan