optie schermvullend beeld wijzigen

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
OS
Win10
AV
Bitdefender
Ik gebruik de VL:C player voor MP3 en MP4 . Veel beeldmateriaal komt altijd schermvullend op de monitor. Overal wordt info gegeven over hoe je schermvullend beeld kunt krijgen, maar ik heb het graag andersom. Dat moet ik nu telkens voor elke MP4 aanpassen, heel omslachtig. Instellingen in Win-10 biedt daar geen oplossing voor. Is dat wel mogelijk?

@theplayer - begrijp ik het goed, dat de player kleiner moet zijn dan het monitorscherm?
Daarvoor hoef je mijns inziens niet de MP4 bestanden voor aan te passen, enkel VLC zelf verkleinen.

in de TAB 'Gereedschap' vind je voorkeuren met oa instellingen ' Video en in de TAB 'Weergave ' Schermvullende interface '
deze instellingen es na kijken?

Bij de tip van Hana komt er inderdaad een vinkje te staan of dit dan vastgehouden wordt durf ik niet te zeggen. Het is ook nog elders in te stellen.
ik zal wat voorbeelden erbij doen ter verduidelijking.

Het eerste venster is het voorbeeld van Hana.

Dan kun je dus via Gereedschap, voorkeuren ook nog instellingen specifiek voor video wijzigen.

In dit venster hierboben kun je ook nog kiezen om de vensterranden uit te zetten en dus volledig scherm voor alleen video bestanden. Gewoon een beetje testen met de instellingen dus.

@theplayer - begrijp ik het goed, dat de player kleiner moet zijn dan het monitorscherm?
Daarvoor hoef je mijns inziens niet de MP4 bestanden voor aan te passen, enkel VLC zelf verkl

Ja, dat is juist. Maar ik start de VLC-speler nooit want die is altijd al gekoppeld aan de mediabestanden mp3 en mp4. Ik open dus een MP4 en meteen is het hele (VLC)beeldscherm gevuld. Ik moet dan eerst op ENTER drukken om het beeld kleiner te krijgen (een omgekeerde volgorde dus) .

kijk es onder TAB ' Video ' en dan naar zoomen, daar staan verschillende mogelijkheden:
1:1, 2:1, 1:2 en 1:4.
deze instelling kan je enkel beïnvloeden als er iets afgespeeld wordt!!

Waar is die TAB? Als ik met rechts klik op de schermvullende video klik, dan zie ik dit

Het is juist dat schermvullend en altijd in venst passen zijn aangevinkt, maar uitvinken helpt ook niet.

Jij start sebiet je filmpje op, dan zie je dit inderdaad niet!!!! hieronder het startscherm van VLC en maak me nu niet wijs dat je dit niet hebt ....

647668a6a4fa7-VLC_startscherm.jpg

bovenaan startend in de linkerhoek: de vierde = ' Video '
eerst vlc starten!!! dan je filmpje openen met de eerste tab!!!!
ik probeer beleefd te blijven .... maar dat is nogal frustrerend met jou .... ben je nu echt zo ????

Nou, nou, moet dat zo...? Laat maar zitten, hoor.

Rustig, rustig. Niet iedereen is even handig/vertrouwd met de computer en zijn programma's. En kan de gevraagde dingen uitvoeren op de manier van de helper, zoals hier blijkt.

Probeer de scheemvullende modes eens uit te zetten (deze staat nu aan), sluit vlc af.

Want zo te zien zie je in deze weergave de menu balken niet.

Start het hierna opnieuw op, en probeer dan het gene wat Hana beschrijft na te lopen, pak eventueel het voorbeeld uit post #4 erbij. Om te zien waar je moet zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan