Opstarten zonder wachtwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kees74
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 902
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees74

PCS Lid
Lid geworden
1 nov 2017
Waarderingsscore
83
Punten
28
Leeftijd
81
OS
Windows 11 Pro
AV
Norton 360
FW
Norton
Hoi Abraham,

Na de nieuwe install van Windows is dat verdwenen en ik kan het niet meer terug vinden.
Heb je een idee ??

Kees

Nogmaals bedankt voor de hulp met de update.

Hartelijk dank.
Ik kon niet meer op dat NETPLWIZ komen en had het ook niet ergens genoteerd.

Fijne dag,

Kees

Graag gedaan,en ook een fijne dag toegewenst.

Wat zegt Microsoft over Windows 10?
Het veiligste besturingssysteem wat ooit bestaan heeft .
Even afmelden voor een paar minuten en even koffie gaan halen. Vijf minuutjes maar je PC of laptop onbewaakt achterlaten en iedereen kan ongestoord zich met jouw account dat met een wachtwoord beveiligd is aanmelden .

Swake, ik ben niet bang dat er in dit huis iemand in mijn laptop duikt als ik koffie haal!

Maar wat bedoel je eigenlijk? Volgens mij heeft de persoon in jouw voorbeeld zich afgemeld en wat moet je nog meer. Ik heb ook op Google gekeken en als je doet wat daar staat om zonder wachtwoord binnen te komen, nou dan moet ik eerst 10 keer met mijn koffie vallen, want dat is echt een heel gedoe met je laptop voor die crimineel die hier rond sluipt. Die betrap ik subiet en die kan dan op mijn hete koffie rekenen!

Is Linux veel veiliger? Heb je daar geen wachtwoord nodig? Ik heb daar geen kaas van gegeten (wel lekker, hoor!).

Wat zegt Microsoft over Windows 10?
Het veiligste besturingssysteem wat ooit bestaan heeft .
Even afmelden voor een paar minuten en even koffie gaan halen. Vijf minuutjes maar je PC of laptop onbewaakt achterlaten en iedereen kan ongestoord zich met jouw account dat met een wachtwoord beveiligd is aanmelden .
Dit heeft nu echt niks met veiligheid van Windows 10 te maken!!Is ook in Win8.1 waar ik ook gebruik van maak,ben de enige gebruiker in huis ,zie geen spoken rond lopen!
En Swake wat doen de Linux gebruikers?Ik ook zonder wachtwoord in te typen, en jij?Dan is Linux ook niet veilig he!
Mvg
d'anvers

Wil hier over toch nog iets zeggen,in verband met auto login!
Weet wel dat moderator Swake expert is in verband met veiligheid!
Maar plaatje klopt ergers niet volgens mijn bescheiden mening.
Want bij installatie van Win8.1/Win10 en account aanmaken van MS ,ben ik nog niet tegen gekomen optie auto login(wie weet mijn bril niet op he)
Zo dus moet je daar vraag over stellen of zoekwerk doen!Was gelukkig in de tijd met Win 8.1 topic vond auto login met netplwiz,simpel vinkje weg halen 2x w8 invoeren >>toepassen klaar is kees!!!
In Linux word auto login heel snel voorgeschoteld toch
5a10a5a74cf83-w8.JPG

Ja dan heb ik zo iets van Windows is veiliger als Linux op gebied van auto login toch?Wat denken jullie???
Mvg
d'anvers

Aanmelden met een lokaal account is je aanmelden met een gebruikers (bijv.: Swake)
Aanmelden met een Microsoft account lees meer .Met een Microsoft account kan men zich eender waar aanmelden .
https://support.microsoft.com/nl-be/help/17201/windows-10-sign-in-with-a-microsoft-account.
In Linux kan je aanmelden zonder wachtwoord , maar als je jouw PC 10 minuten niet gebruikt zal bij het opnieuw gebruiken om je wachtwoord gevraagd worden .
In Windows kun je met een administratorsaccount nieuwe software installeren, software verwijderen, nieuwe gebruikers aanmaken of een gebruiker verwijderen . Een standaardaccount met beperkte rechten kan dit niet .In Linux heb je het rootwachtwoord nodig !
Als ik je een document e-mail waarin een virus verscholen zit en je opent dit met een administratorsaccount kan dat virus evenveel rechten krijgen als een administratorsaccount en op de achtergrond rustig zijn gang gaan .

Al eens gezien hoe op een openbare plaats , zoals een bibliotheek en je gebruikt een draadloze muis hoe eenvoudig het is als je nog maar een half minuutje even je laptop niet in de gaten hebt en je niet afmeld wat een hacker zoal kan uitvoeren .

Bovenstaande heeft niet echt te maken met opstarten zonder wachtwoord toch?(NETPLWIZ)
Ga niet met mijn laptop op openbare plaatsen!
Virussen komen hier niet binnen!
zoals een bibliotheek en je gebruikt een draadloze muis hoe eenvoudig het is als je nog maar een half minuutje even je laptop niet in de gaten hebt en je niet afmeld wat een hacker zoal kan uitvoeren .
Bij ons in de bib zijn er al laptops/desktop aanwezig, is ook de bedoeling dat mensen zonder pc ,ook op het net kunnen!Sommige plaatsen mag je wel met eigen laptop komen ,meestal is het dan om aan de verantwoordelijke een probleem voor te leggen.Hopen dat de die je helpt.
Mvg
d'anvers

Nou, in de bieb ga je inderdaad meestal niet zitten met je laptop, want er staan al computers. Maar dat was ook maar een voorbeeld wat genoemd werd. Maar wat met al die mensen die in de trein zitten en daar van alles uitspoken met hun laptop?Je bent daar een bezienswaardigheid als je niet met zo'n ding op je schoot zit.

Kortgeleden zat er een jongen met zijn laptop voor de apenrots in Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Ik heb goed gekeken, maar ik kon niet zien met welke aap hij aan het mailen was. En meer openbaar dan daar bij die apen kon hij niet zitten!
Nee, ik geloof wel in het probleem wat hier besproken wordt. Maar niet hier in mijn eigen huis, maar wel op een openbare plaats.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan